duits hitlerjugend rugzak?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

duits hitlerjugend rugzak?

Bericht door Jasper J »

Aude Audenda
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Hallo,

Dit zou welleens heel goed een HJ rugzak kunnen zijn. ik heb een HJ broodzak uit de zelfde stof. deze is met kahki stof in 2 vakken verdeeld.

Ik denk dat het een HJ Rugzak is.

Is het een grote zak?>
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Um wat versta je precies onder groot tis laten we zeggen een normaal gemiddelt maatje niej groot niej klein.
Deze rudzak heb ik in duitsland op de rommelmarkt gekocht en had gelijk al het vermoeden dat het een hj rugzak was.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Jasper J schreef:Um wat versta je precies onder groot tis laten we zeggen een normaal gemiddelt maatje niej groot niej klein.
Deze rudzak heb ik in duitsland op de rommelmarkt gekocht en had gelijk al het vermoeden dat het een hj rugzak was.

mvg
Uhm, Wat versta je precies onder groot? Het is laten we zeggen een normaal gemiddeld maatje, niet groot, niet klein.
Deze rugzak heb ik in Duitsland op de rommelmarkt gekocht en ik had gelijk al het vermoeden dat het een Hj rugzak was.

Ik wil niet lullig doen maar een beetje op je taal gebruikt letten :wink:

Ik denk ook dat het een Hj rugzak is want het heeft de zelfde stof als een broodzak netzoals erik zegt.
Never Back Down
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Lijkt me zeker geen HJ rugzak, eerder jaren '30 civiel. Als het HJ is volgens de regelementen zou er sowieso een RZM etiket in moeten staan.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Hey,

Mijn Broodzak is HJ. Bedenk wel dat de HJ in de jaren 30 al actief was en als de ouders van zon jongen rijk waren. Ze vast wel wat mooier spul konden veroorloven.

Mocht het toch Burger aanmaak zijn. Kan ie altijd wel door de HJ gebruikt zijn.

Mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Erik S. schreef:Hey,

Mijn Broodzak is HJ. Bedenk wel dat de HJ in de jaren 30 al actief was en als de ouders van zon jongen rijk waren. Ze vast wel wat mooier spul konden veroorloven.

Mocht het toch Burger aanmaak zijn. Kan ie altijd wel door de HJ gebruikt zijn.

Mvg Erik
Sjah, is sowieso burgeraanmaak vanwege de popnagels (goedkoper om te doen, maar gaat sneller stuk). Kan altijd door HJ gebruikt zijn, maar dat kan natuurlijk met vrijwel alles wat Duits en vooroorlogs is. :wink:
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

De duitsers gebruikten zowel stiksel EN popnagels.

Mijn broodzak is PRECIES van de zelfde materialen gemaakt. Hij heeft dezelfde leren rand, stof en leertjes.

Mijne heeft een naam erin staan. Maar noem eens een functie waar een broodzak voor zou moeten dienen, zonder schouderriem en zonder koppel in burger gebruik.

Mvg
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Erik S. schreef:De duitsers gebruikten zowel stiksel EN popnagels.

Mijn broodzak is PRECIES van de zelfde materialen gemaakt. Hij heeft dezelfde leren rand, stof en leertjes.

Mijne heeft een naam erin staan. Maar noem eens een functie waar een broodzak voor zou moeten dienen, zonder schouderriem en zonder koppel in burger gebruik.

Mvg
Helemaal niet hoor. Bij veldflessen en andere uitrustingsstukken was stiksel strikt voorbehouden. :roll:

Leuk, maar misschien is die broodzak dan ook geen HJ. Enkele functies voor een broodzak:

Kampeer, vooral bergbeklimmers, fietsers, sporters e.d, heeft men ook al vaker op Wehrmacht Awards bevestigd.
Plaats reactie