De grootste misdadiger uit wo2

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Roel R. schreef:Jacob schreef; Dus dan zal meneer adolfje hitler als hoofdverantwoordelijke op 1 staan.

Op 2, Naar mijn mening is Stalin nog altijd de nummer 1, al is de reden van vervolging van de slachtoffers bij Hitler veel meer bizar.
Zonder Hitler was er waarschijnlijk geen ww2 in deze vorm geweest..dus hij staat op 1 en Stalin staat op 1 als misdadiger tegen de menselijkheid in eigen land .

Hitler pakte Joden,Zigeuners,Russen en alle rassen aan die op wat voor manier niet in zijn heilstaat paste...let wel!!..1 belangrijk punt! :) is het volgende;
Hitler zag de Slavische rassen als minderwaardig en als hij heel rusland/sowjetunie had kunnen innemen waren de de gevolgen niet te overzien.....Zoals Hitler de joden bestreed heeft Stalin nooit gedaan..dus ookal had Stalin zijn eigen misdaden.......zonder hem was het veel erger afgelopen.

vuur moet je met vuur bestrijden...Stalins vuur bleek vuriger
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

waarom stalin dan?
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Ik weet het niet
Ik denk dat inderdaad Heydrich een van de ergste was
Starting up again
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Vergeet ook Klaus Barbie niet, de "slachter van Lyon"
Hij stuurde niet alleen tienduizenden mensen naar de concentratiekampen, hij was ook een ziekelijk persoon en een sadist. Hij genoot ervan mensen de martelen, of het nu Joodse kinderen of een Franse verzetsman waren. Het ergste is dan nog dat hij wist te ontkomen naar Zuid-Amerika en daar doodleuk zijn praktijken kon voortzetten, zo was hij "ondervrager" voor dictators in Peru en Bolivie. "Ondervrager" kan je hierbij heel ruim zien ...
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Hitler natuurlijk,maar hij heeft de daden die zijn uitgevoerd niet zelf gedaan en dan weet ik niet of je het dan een misdadiger kunt noemen.(Niet tot ik het goedkeur wat hij deed :wink:)
Maar misschiens zijn er zelfs nog ergere misdadigers dan die Mengele,Heydrich,enz die niet bekend zijn maar die wel hele erge dingen hebben gedaan.Dus om nou speciaal te kiezen wie de grootste misdadiger was is een beetje moeilijk (Vind ik) want zowel stalin als hitler hebben erge dingen gedaan of veroorzaakt.

Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

marloes schreef:waarom stalin dan?
Mejuffrouw?,wat bedoelt u precies? :)
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

hitler heeft er uit eindlijk wel voor wo2 gezorgd...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

euu Hitler toch? Dat is mij altijd wijs gemaakt:)

Jurrie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Je kunt toch een eigen mening vormen Jurrie?
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

en laten we hopen dat iedereen een eigen mening vormt uit de bestaande feiten en niet op basis van een paar Hollywoodfilms.....
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

jacob schreef:
marloes schreef:waarom stalin dan?
Mejuffrouw?,wat bedoelt u precies? :)
Waarom Stalin nog steeds nr 1 is bij Roel ondanks mijn verhaaltje.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

ow, je had het tegen mij :)

Omdat hij nu eenmaal de grootste misdadiger van de geschiedenis, 50 miljoen mensen levens is onvatbaar veel!
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Roel R. schreef:ow, je had het tegen mij :)

Omdat hij nu eenmaal de grootste misdadiger van de geschiedenis, 50 miljoen mensen levens is onvatbaar veel!
Hij is inderdaad verantwoordelijk voor heel veel doden (ik hoorde schattingen van 20 miljoen), maar de meeste?
Ik weet ik niet precies hoeveel mensen vermoord zijn door Ceasar, iwan de verschrikkelijke, de tsaar met zijn hongersnoden, de Duitsche keizer met wo1, De middeleeuwse paus die opriep tot de kruistochten, etc.
De geschiedenis zit vol met enge mennekes dus daar de ergste misdadiger uit zoeken kan nog moeilijk zijn!

Mijn punt hier is echter dat deze discussie gaat over de grootste misdadiger uit WO2, en dus niet uit de hele geschiedenis.
Tijdens de oorlog vermoorde Stalin minder mensen dan Hitler.
Wat er voor en na WO2 gebeurde telt dus niet mee.
Zoals ik al vertelde heeft Stalin al die mensen in 30 jaar vermoord heeft, Hitler haalde 6 miljoen is slechts enkele jaren.
Daarnaast is Hitler verantwoordelijk voor de hele oorlog die meer dan 50 miljoe levens koste.
Als Hitler ook 30 jaar aan de macht had kunnen blijven had hij waarschijnlijk veel meer mensen vermoord dan stalin.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Nou mooi.....ik denk dat we mogen stellen dat hitler op nummer 1 staat als grootste misdadiger tijdens WW2.

Ik vind trouwens keizer Hirohito niet veel beter....hij werd als een God aanbeden door zijn volk en in zijn naam zijn er ook genoeg misdaden tegen de menselijkheid gebeurt...hij had de macht om het te stoppen maar het is niet gebeurt.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Als je het aantal slachtoffers telt dat onder verantwoording van een persoon gevallen zijn, dan staat Hitler hoog in het lijstje van top-misdadigers.

Als de manier waarop iemand persoonlijk betrokken was bij de uitvoering en het verzinnen van manieren om leed te veroorzaken, dan zijn er vele gegadigden voor de titel top-misdadiger.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Plaats reactie