De meest slechte Nederlander?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Lord_Vetinari schreef:J.P. Coen - moordde rucksichtlos inlanders uit in naam van de handel

Van Heutsz - idem dito, maar dan voor het Nederlands Imperialisme

Colijn - deed niets om Nederland uit de Depressie te halen en verlengde zo de ellende van velen.

P. Fortuyn - Zette de polarisatie in Nederland op scherp en wel zodanig dat nu elke scheet van een buitenlander aanleiding is tot ellenlange generaliserende en discriminerende reacties op Internet-brede fora.
Yep, redelijk foute lui.
Een ding had fortyn gelijk in; scheten van buitenlanders zijn best wel aanleiding tot discriminatie!
Schetende nederlanders mogen trouwens ook het land uitgeschopt worden...oh wacht even...shit...ik ga mijn koffers vast pakken :P
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Roel R. schreef:Het waren een aantal Nederlanders tegen een overmacht strijders, zowel serven als moslims.

De Nederlanders zaten daar zonder goede geweld instructie en zonder oa de beloofde luchtsteun. Karremans en zijn soldaten zijn volledig vrij verklaard van blaam achteraf. Zelf voelen ze die schuld toch, getuigen daarvan is het hoge zelfmoord aantal..
Dus dan maar niet vechten?
Dus dan maar proosten en handenschudden met de vijand?
De geschiedenis staat bol van kleine groepen soldaten die tegenover een overmacht staan en toch vechten.
Ik ben niet arrogant genoeg om te zeggen dat ik het anders had gedaan, maar de leiding daar valt wel zeker wat te verwijten.
De video van karremans die een borrel dringt is om je dood over te schamen.
Zag onlangs een documentaire op de BBC over wat er daar gebeurd is, dan kijk je er toch even anders tegenaan.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

KevinP schreef:De machteloosheid van VN soldaten in Bosnië is heel goed verwerkt in de miniserie Warriors van de BBC. Deze miniserie is ook te verkrijgen op DVD. Gaat alleen over Engelse soldaten en niet over Nederlandse.

Over de slechtste Nederlander, misschien één van de volgende mensen?
- Murat B
- Meinout Rost van Tonningen
- Richard Klinkhamer (moordenaar van zijn vrouw, hij schreef het een boek over deze moord met als titel "woensdag, gehaktdag")
- Anton Mussert
- Herbertus Bikker
- Pieter Menten (oorlogsmisdadiger)

Hier zit ook vast wel wat bij:
Ibrahim Akasha (vermoord 2000)
Roy Adkins (vermoord 1990)
Magdi Barsoum (vermoord 2002)
Jan Boellaard (de Poes) (Heineken-ontvoerder)
André Brilleman (vermoord 1985)
Steve Brown
Klaas Bruinsma (de Dominee / de Lange) (vermoord 1991)
Stanley Esser (Koekkie)
Marco Eijk (vermoord 2004)
Willem van Eijk (seriemoordenaar)
Jan Femer (de Snor) vermoord 2000)
Volkert van der Graaf (politiek moordenaar)
Willem Holleeder (de Neus) (Heineken-ontvoerder)
Martin Hoogland (vermoord 2004)
Eef Hoos
Cor van Hout (Heineken-ontvoerder, vermoord 2003)
Jotsa Jocic
Hendrik Jut (de kop van Jut)
Sam Klepper (vermoord 2000)
Robert Kok (Mink Kok)
Kobus Lorsé (de Zigeuner)
Aage Meinesz (de Meesterkraker)
Frans Meijer (Heineken-ontvoerder)
John Mieremet
Thea Moear
Henk Orlando Rommy
Charlie da Silva
Michel Stokx (kindermoordenaar)
Etienne Urka
Johan Verhoek (de Hakkelaar)
Maurits de Vries (Zwarte Joop) (overleden 1986)
Hans van Zon (vijfvoudig moordenaar in de jaren '60)
Charles Zwolsman

Bron: Wikipedia
Slechtste nederlander...
Die mensen die zo af en toe een moord plegen horen daar niet bij, die zijn slecht maar zeker niet bijzonder slecht.
Zulke dingen gebeuren al eeuwen.
Mussert is zeker een goede, heeft veel levens kapot gemaakt door zijn kontelikkerij en het aanzetten tot verraad.
Max blokzijl is ook een grote schoft.
Zelfs de Duitsers en echte nederlandsche nazis keken op deze meelopers neer.
overigens wel leuk dat je Jut noemt, een toendertijd internationaal bekende moordenaar met reputatie van jack de ripper die nu totaal onbekend is terwijl iedereen het spel van de kermis kent.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Sjoerd schreef:Warriors is inderdaad aan te raden. Is-ie ook in Nederland op DVD te krijgen?
De enige tv serie die eindelijk een beetje liet zien wat daar nu eigenlijk gebeurde.
Voorzichtigheid en politiek gaan zelden goed samen met oorlog voeren.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

J86 schreef:
Lord_Vetinari schreef:J.P. Coen - moordde rucksichtlos inlanders uit in naam van de handel

Van Heutsz - idem dito, maar dan voor het Nederlands Imperialisme

Colijn - deed niets om Nederland uit de Depressie te halen en verlengde zo de ellende van velen.

P. Fortuyn - Zette de polarisatie in Nederland op scherp en wel zodanig dat nu elke scheet van een buitenlander aanleiding is tot ellenlange generaliserende en discriminerende reacties op Internet-brede fora.

Volgens de titel was het wel de meest slechte nederlander maar waarom fortuyn. Hij was de eerste die het beleid afkeurde van het slechte paarse kabinet. (de lange wachtlijsten enz.) Trouwens wat die buitenlanders betreft dankzij fortuyn is het zwijgen gestopt omtrent de hoge criminaliteit onder allochtonen. En dat er nu mensen zijn die discriminerende reacties op Internet plaatsen tja die heb je er nu eenmaal bij maar dat is niet aan fortuyn te verwijten. Voordat fortuyn populair was durfde niemand iets over allochtonen te zeggen of je was al een racist, en gelukkig dat er eindelijk een doorbraak hierin is gekomen maar helaas zijn er nog steeds mensen zoals lord vetinari die het niet willen snappen
Er waren zat mensen die paars afkeurden, ook in de politiek.
Fortyn viel gewoon op, schreeuwde wat de massa dacht en had verder geen kaas gegeten van politiek.
Het was gewoon een clown die politiek zo simpel maakte dat jan, piet, mien en bep opeens iemand zagen die hen aansprak.
Mensen die voor fortuyn hun mening niet durfde te zeggen zijn de moeite van het naar luisteren toch niet waard.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

kokstok schreef:"slechtste nederlander" CLARENCE SEEDORF :P
Nooit van gehoord.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Maximus
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mar 2003, 01:46

Bericht door Maximus »

marloes schreef:
kokstok schreef:"slechtste nederlander" CLARENCE SEEDORF :P
Nooit van gehoord.
nooit van gehoord toch maar verdiepen in de geschiedenis :wink:

slechtste nederlander denk ik toch anton mussert
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Generaal Spoor (bevelhebber van het Nederlandse leger tijdens de twee politionele acties in Indonesië.

Scroll op http://www.ivir.nl/publicaties/dommering/boomsma.html maar eens door naar 'Excessen'.
"De militaire eenheden werden vergezeld van speciale troepen die politieke krijgsgevangen maakten waarop derdegraads verhoren werden toegepast; derdegraads is een nette term voor fysieke geweldpleging, inclusief de brandende sigaret in de huid en de stroom in de geslachtsdelen."
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

marloes schreef:Mensen die voor fortuyn hun mening niet durfde te zeggen zijn de moeite van het naar luisteren toch niet waard.
Persoonlijk vind ik dit een bijzonder arrogante uitspraak waar ik het dan ook absoluut niet mee eens ben.
Iedereen heeft recht op een mening en daar hoef je het echt niet mee eens te zijn, maar je kan wel het fatsoen opbrengen om er naar te luisteren en er tegenin te gaan als je het er niet mee eens bent. (Met woorden en niet met kogels wel te verstaan.)

Nu zal er waarschijnlijk wel een reply komen in de vorm van:' Ook naar Neonazi's?' En dan zeg ik: Ja, juist bij Neo nazi's. Als er één groep is die je zo onder tafel hebt geluld is die het wel. (Ik zeg hiet niet dat Fortuyn een Neo nazi was.)

Het waren misschien niet allemaal de slimste mensen die naar Fortuyn luisterden, maar blijkbaar vertegenwoordigde hij wel hun mening. En dat was blijkbaar ook een hele grote groep gezien het aantal zetels dat hij behaalde toen hij al dood was en wat waarschijnlijk nog hoger was geweest als iemand die het niet met zijn mening eens was hem niet had neergeschoten.

Door mensen met een instelling als die van Marloes kon Fortuyn het zo ver schoppen: De kleine groep bestuurders luisterde niet naar wat veel mensen dachten en dan kunnen mensen als Fortuyn ongelooflijk makkelijk aan de macht komen. Dat hebben we allemaal ondervonden.
Als deze politici naar de bevolking hadden geluisterd en zinnige argumenten tegenover de mening van de bevolking hadden gezet, had Fortuyn geen eens een kans gehad om het zo ver te schoppen.

Zeggen dat de mening van iemand niet de moeite waard is om naar te luisteren is in mijn ogen hetzelfde als zeggen dat die persoon minderwaardig is, simpelweg omdat hij/zij iets anders denkt dan je zelf doet. En we weten hier allemaal wat dat soort denkbeelden teweeg kunnen brengen...

Ik heb al eerder duidelijk aangegeven dat ik Fortuyn niet als een messias of een wereldverbetraar beschouw, maar de zin die ik hierboven heb gequoteerd schoot echt in het verkeerde keelgat bij mij.
Is dit nou de stem van tolerant links dat pretendeerd respect te hebben voor iedereen?
Leven wij in een democratie als we van een mening waar wij het niet mee eens zijn, maar blijkbaar een groot deel van de bevolking wel, zeggen:'Oh, niet de moeite waard om naar te luisteren.'
Iedereen is gelijk in dit land en iedereen heeft recht op een eigen mening. En ik vind dat je iedereen een kans moet geven om zijn/haar mening te verkondigen en het respect moet hebben om er naar te luisteren en of die persoon nou advocaat is of putjesschepper mag daarbij geen verschil maken.

Als ik de gequoteerde zin fout heb geinterpreteerd hoor ik het graag...
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Sjoerd schreef:
marloes schreef:Mensen die voor fortuyn hun mening niet durfde te zeggen zijn de moeite van het naar luisteren toch niet waard.
Is dit nou de stem van tolerant links dat pretendeerd respect te hebben voor iedereen?
Even dit eruit gepikt, want hier krijg ik dus zwaar de schijt van. iemand die het oneens is met een ander wordt onmiddellijk in een hokje gefrot en er wordt onmiddellijk op deze wijze met zijn of haar (veronderstelde) politieke voorkeur omgegaan.

Waar haal jij in godsnaam vandaan dat marloes links is of dat Marloes (als ze al links is) HET standpunt van links vertolkt?

Wat dat betreft is deze opmerking van jou even fout als de zin van Marloes die jij "quoteerde" (whatever that may be...)
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Schijt, LV?

Er komen ook kinderen op dit forum
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Waar haal jij in godsnaam vandaan dat marloes links is of dat Marloes (als ze al links is) HET standpunt van links vertolkt?

Wat dat betreft is deze opmerking van jou even fout als de zin van Marloes die jij "quoteerde" (whatever that may be...)
1-0 voor Lord_Vetinari.
Hier zat ik inderdaad fout. :oops:

Wat ik eigenlijk bedoel is dat heel veel mensen waarvan ik weet dat ze overtuigd 'links' zijn (niet dat dat een misdaad is ofzo) en altijd het hardst roepen om tolerant te zijn en dergelijke vaak exact dezelfde uitspraken doen als die ene zin uit de post van Marloes.
Zo staat het echter niet in mijn post en als ik daar mensen mee gekwets heb bied ik daar mijn oprechte excuses voor aan.
Het is niet goed te praten, maar ik was zo pissig door die zin dat ik even te snel heb geschreven. :oops:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

LV schreef:
Voor sommige mensen is ook Hitler geen slecht persoon. Of Stalin. Of Machiavelli. Of Torquemada.
Ten aanzien van Machiavelli het volgende:
Ik heb laatst een aantal door hem geschreven boeken gedownload en gelezen. w.o 'De prins' en 'De geschiedenis van Florence'. De boeken zijn geschreven tussen 1500-1525.

Dat Machiavelli slecht bekend staat (Machiavellisme) komt puur door het boek 'De prins'. M. was een diplomaat (en later historicus en schrijver) in dienst van de staat Florence en aanhanger van de familie Di Medici. In genoemd boek beschrijft hij hoe iemand carriere kan maken en eenmaal aan de macht deze kan behouden. Later is men dit gaan omschrijven als Machiavellisme. Aan zijn eigen handen noch door zijn handelen (of niet handelen) kleeft geen bloed. Om hem dus te scharen onder de slechterikken is niet juist.

De teksten, net als veel ander historische werken, zijn als Gutenberg tekst te verkrijgen, dus niks illegaals. Ik zal in Overige tijdvakken wel wat links plaatsen
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Maximus schreef:
marloes schreef:
kokstok schreef:"slechtste nederlander" CLARENCE SEEDORF :P
Nooit van gehoord.
nooit van gehoord toch maar verdiepen in de geschiedenis :wink:

slechtste nederlander denk ik toch anton mussert
Nou even onderzoek gedaan...het is gewoon een ordinaire voetballer.
Vandaar dat het me niets zei, jakkes voetbal.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Sjoerd schreef:
marloes schreef:Mensen die voor fortuyn hun mening niet durfde te zeggen zijn de moeite van het naar luisteren toch niet waard.
Persoonlijk vind ik dit een bijzonder arrogante uitspraak waar ik het dan ook absoluut niet mee eens ben.
Iedereen heeft recht op een mening en daar hoef je het echt niet mee eens te zijn, maar je kan wel het fatsoen opbrengen om er naar te luisteren en er tegenin te gaan als je het er niet mee eens bent. (Met woorden en niet met kogels wel te verstaan.)

Nu zal er waarschijnlijk wel een reply komen in de vorm van:' Ook naar Neonazi's?' En dan zeg ik: Ja, juist bij Neo nazi's. Als er één groep is die je zo onder tafel hebt geluld is die het wel. (Ik zeg hiet niet dat Fortuyn een Neo nazi was.)

Het waren misschien niet allemaal de slimste mensen die naar Fortuyn luisterden, maar blijkbaar vertegenwoordigde hij wel hun mening. En dat was blijkbaar ook een hele grote groep gezien het aantal zetels dat hij behaalde toen hij al dood was en wat waarschijnlijk nog hoger was geweest als iemand die het niet met zijn mening eens was hem niet had neergeschoten.

Door mensen met een instelling als die van Marloes kon Fortuyn het zo ver schoppen: De kleine groep bestuurders luisterde niet naar wat veel mensen dachten en dan kunnen mensen als Fortuyn ongelooflijk makkelijk aan de macht komen. Dat hebben we allemaal ondervonden.
Als deze politici naar de bevolking hadden geluisterd en zinnige argumenten tegenover de mening van de bevolking hadden gezet, had Fortuyn geen eens een kans gehad om het zo ver te schoppen.

Zeggen dat de mening van iemand niet de moeite waard is om naar te luisteren is in mijn ogen hetzelfde als zeggen dat die persoon minderwaardig is, simpelweg omdat hij/zij iets anders denkt dan je zelf doet. En we weten hier allemaal wat dat soort denkbeelden teweeg kunnen brengen...

Ik heb al eerder duidelijk aangegeven dat ik Fortuyn niet als een messias of een wereldverbetraar beschouw, maar de zin die ik hierboven heb gequoteerd schoot echt in het verkeerde keelgat bij mij.
Is dit nou de stem van tolerant links dat pretendeerd respect te hebben voor iedereen?
Leven wij in een democratie als we van een mening waar wij het niet mee eens zijn, maar blijkbaar een groot deel van de bevolking wel, zeggen:'Oh, niet de moeite waard om naar te luisteren.'
Iedereen is gelijk in dit land en iedereen heeft recht op een eigen mening. En ik vind dat je iedereen een kans moet geven om zijn/haar mening te verkondigen en het respect moet hebben om er naar te luisteren en of die persoon nou advocaat is of putjesschepper mag daarbij geen verschil maken.

Als ik de gequoteerde zin fout heb geinterpreteerd hoor ik het graag...
Hehehe, ik zei dat ik mensen die hun mening niet durven te vertellen niet de moeite van het luisteren waard vind, mensen die fortuyn nodig hebben om eindelijk te durven zeggen wat zij vinden vind ik inderdaad niet de moeite van het luisteren waard.
Dat zijn meelopers, mensen die niet dapper genoeg zijn om op te komen voor hun idealen en meningen.
Iedereen mag vinden en zeggen wat hij/zij wil maar dan hoef ik er nog niet de moeite voor te nemen om er naar te luisteren.
Gelukkig ben ik niet fatsoenlijk, anders zou ik jaren van mijn leven doorbrengen met luisteren naar mensen wiens mening mij niet interesseert.
Naar neo nazis die hun mening durfen te uiten wil ik best luisteren en mee in discussie gaan, niet die sukkels die stiekum een beetje neo nazi zijn maar hier nooit voor uit durven komen.
Ik luister graag naar mensen die echt een mening hebben, niet naar mensen die met de wind meewaaien of niets durven te zeggen als er geen mensen naast ze staan die het ook vinden.

En ik ben zeker niet de stem van tolerant links, ik ben behoorlijk links maar ook behoorlijk ontolerant.
En ik heb respect voor zeer weinig mensen, respect moet je verdienen.

Iedereen heeft recht op een mening en iedereen moet de kans krijgen die te verkondigen.
Maar ik heb het recht me geen flikker an te trekken van sommige meningen.
Ik had het ook niet over de standpunten van fortuyn, maar over de mensen die ook zo dachten maar dit niet durfde te zeggen.
Als je niet voor je idealen durft op te komen hoef je van mij geen respect te verwachten.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Plaats reactie