Wat doe jij voor de kost?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Doornewaard »

Dat is ook mooi.
ik woon vlakbij wezep dus komt mooi uit.
gewoon elke dag naar huis
Gebruikersavatar
SV Kenny
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 06 aug 2006, 16:57
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SV Kenny »

Ik ben klusjesman/rekkenvuller/magazijnier/koffieschenker/... in een interieurwinkel.
Binnen een jaar hoop ik mijn kost te verdienen op de Koninkliijke Militaire School. :P
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Ik heb vandaag gesolliciteerd bij een Antiek/Rommelwinkel.
Eerst werk ik een maand proeftijd en dan word ik misschien voor altijd aangenomen :)
Tevens komt er nog wel eens wat Wo2 spul binnen :evil:
Never Back Down
Gebruikersavatar
Robert-Jan
Lid
Lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 okt 2005, 19:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Momenteel ben ik werkzaam als bouwplaats beheerder (lees waar alles binnenkomt) Dit doe ik voor een half jaar als stage.

15 juni 2e keuring KMS,
1e keuring al door...
Trainen, opdrukken, trainen.. etc..

Dus, momenteel werken en trainen.


http://www.demeesterbouwer.nl
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Een aantal flauwe posts verwijderd uit dit topic.
Gelieve op de normale manier weer verder te gaan.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
pvt Herrie
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 mei 2007, 10:59
Locatie: simpelveld

Bericht door pvt Herrie »

ik ben werkzaam als financieel Interim Profesional, ik werk voor grote bedrijven zoals Nationale Nederlanden, Rabobanken, Interpolis...

En dan met name op zakelijk en partucilier verzekeringsafdelingen :)
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Robert-Jan schreef:Momenteel ben ik werkzaam als bouwplaats beheerder (lees waar alles binnenkomt) Dit doe ik voor een half jaar als stage.

15 juni 2e keuring KMS,
1e keuring al door...
Trainen, opdrukken, trainen.. etc..

Dus, momenteel werken en trainen.


http://www.demeesterbouwer.nl
:?
Dan zal je wel 'jokken' over je leeftijd anders lijkt het me heel sterk. Hoe lang zit je al in dienst als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

hehe ja Mauserwerke, als hij zijn 2e keuring pas op 15 juni heeft, is hij dus nog niet in dienst ;) zal wel orientatiejaar zijn?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Mike.H schreef:hehe ja Mauserwerke, als hij zijn 2e keuring pas op 15 juni heeft, is hij dus nog niet in dienst ;) zal wel orientatiejaar zijn?
Dan lijkt het me nog sterk. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand vanuit het orientatiejaar door is gestroomd naar de KMS. Ik weet wel hoe zwaar de KMS is en dat zou het dan al helemaal zijn voor iemand van die leeftijd.
Buiten dat. Stel je eens voor dat een onderofficier van net 18 of 19 jaar een hele groep rekruten moet gaan opleiden waar ongeveer de helft ouder is als hem. Hoe wil je dat plaatsen in het kadertje leiding geven :? Denk je dat iemand dat in voorligsteun gaat staan als hij een keer blaft??
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

Mauserwerke,

In Nederland gebeurt dat ook hoor. Wanneer je met 17 van de Havo afkomt mag je op de KMA alleen het korte traject volgen (anderhalf jaar). Dus die staan met 19-20 voor een peloton.
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

michiel01 schreef:Mauserwerke,

In Nederland gebeurt dat ook hoor. Wanneer je met 17 van de Havo afkomt mag je op de KMA alleen het korte traject volgen (anderhalf jaar). Dus die staan met 19-20 voor een peloton.
Die hebben geen peloton maar meer dagelijkse leiding oid. Een pelotons aanvoerder is naar mijn weten gewoon een Sergeant en voor zover ik weet is er een tamelijke wachtrij voor de KMS. Toen ik er naar informeerde waren er geloof ik 300 mensen op een wachtlijst en sommige wachten al drie jaar. (korporaal die al 6 jaar in dienst zat)
Ik weet dat je jong kan beginnen als officier maar dan nog krijg je de grootste problemen met het aansturen van sergeanten die al zeg 10 jaar in dienst zitten. Die nemen echt werkelijk geen ene reet van je aan (en ik heb het zelf kunnen merken).
Gebruikersavatar
Robert-Jan
Lid
Lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 okt 2005, 19:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

3 Plaatselijke voorbeelden zijn mij al voorgegaan Mauserwerke.
Ik ben als ik aan de KMS begin 17 jaar.
Door de 1e keuring van de KMS ben ik al heen.

Nu alleen Amsterdam nog
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Robert-Jan schreef:3 Plaatselijke voorbeelden zijn mij al voorgegaan Mauserwerke.
Ik ben als ik aan de KMS begin 17 jaar.
Door de 1e keuring van de KMS ben ik al heen.

Nu alleen Amsterdam nog
Het is niet geheel onmogelijk. Maar zoals ik al zei: pretty tough.
(er werd een percentage van 1% aangegeven aan slagingskans. Dus dan hebben we nog; goedgekeurd worden (2x), beginnen, afronden) We zijn er nog niet dus.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

Die hebben geen peloton maar meer dagelijkse leiding oid. Een pelotons aanvoerder is naar mijn weten gewoon een Sergeant en voor zover ik weet is er een tamelijke wachtrij voor de KMS. Toen ik er naar informeerde waren er geloof ik 300 mensen op een wachtlijst en sommige wachten al drie jaar. (korporaal die al 6 jaar in dienst zat)
Ik weet dat je jong kan beginnen als officier maar dan nog krijg je de grootste problemen met het aansturen van sergeanten die al zeg 10 jaar in dienst zitten. Die nemen echt werkelijk geen ene reet van je aan (en ik heb het zelf kunnen merken).
Wat je zegt klopt deels en klopt deels niet, voor de KMS is idd een lange wachtrij voor zover ik weet, maar zodra je van de KMS afkomt ben je (geschikt om leiding te geven als) groepscommandant. Een Luitenant staat aan het hoofd van het peloton (3 of 4 groepen afhankelijk van het wapen of dienstvak) en heeft dus als dan niet 3 of 4 sergeanten onder zich als groepscommandant. Daarbij zit er in elk peloton (organiek) nog een OPC (opvolgend pelotonscommandant) muv ondermeer de technische dienst is dit meestal een onderofficier in de rang van sergeant der eerste klasse tot adjudant. Binnen het peloton is de PC (de luitenant) verantwoordelijk voor de dagelijkse planning, aansturing en het personele aspect en de OPC voor het materiële aspect en de opleiding en training.
En het probleem dat je als jonge (onder)officier veel problemen krijgt als je op functie komt is in sommige gevallen waar. Echter komt dat meestal door de opstelling van de PC naar het peloton/ de groep of kaderleden toe.

Dit is wel erg off topic maar wilde dit graag toch even kwijt.
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Klopt.
Luit is ook PC en stuurt het geheel ook aan. Maar de dagelijks aansturing op de man zelf is toch vaak de Sgt.
Wat ik er even mee wou zeggen is dat mijn ervaring leert dat het slecht tot zowat NIET werkt. Je wordt inderdaad opgeleid om leiding te geven op de KMS (naar mijn mening in sommige aspecten zelfs beter als op de KMA) maar je moet heel wat in je mars hebben om dat met zo weinig levens ervaring te doen. Ik persoonlijk ken geen enkele onderofficier van die leeftijd die het charismatische leiderschap onder de knie heeft.
Je moet jezelf wel sterk voor zo´n groep neerzetten.
Er valt ook nu nog weinig van te zeggen want voor je al eens door de keuring bent en ook het hele traject goed afrond zijn we een heel end verder. Er vallen heel erg veel mensen af in die opleiding. Ze kijken niet alleen hoeveel km je kan rennen in een uur maar ook op de manier hoe je leiding geeft en of dat voldoende is om dat in het echie in het veld ook te kunnen.
We zullen het verloop vast nog te horen krijgen.
(ik hou gewoon vast aan die 1% die me ooit verteld is :wink: )

Dit was ook off-topic maar wou dit ook nog ff kwijt.
Plaats reactie