Slowchat topic - deel 16

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Shifty schreef:VP,
Persoonlijk zie ik het meer als een manier om de moderators erop attent te maken dat er dringend maatregelen moeten volgen.
Ja, natuurlijk moeten er maatregelen genomen... Maar dat zijn maatregelen die voor irritant postgedrag op toepassing zijn... En daar val jij dan ook onder, want je post irritant terug op andere irritante posts... Als je je nog gestoord voelt door sommige posts, antwoordt dan gewoon niet of meld je klacht aan een mod...

En nu zwijg ik hierover en laat ik de rest aan de moderators over... Ik moet immers hun job niet uitvoeren... :P

PS: Als je je stoort aan Filmplannen, lees het dan gewoon niet... Iets wat mij irriteert of niet interreseert ga ik ook niet steeds opnieuw bekijken...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Brigadeführer Von Pratt schreef:PS: Als je je stoort aan Filmplannen, lees het dan gewoon niet... Iets wat mij irriteert of niet interreseert ga ik ook niet steeds opnieuw bekijken...
Volgens mij hoort dat topic gewoon niet thuis hier. Wat dacht je van film.forum.nl ofzoiets ?
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Shifty schreef:Volgens mij hoort dat topic gewoon niet thuis hier. Wat dacht je van film.forum.nl ofzoiets ?
Het is ontstaan uit een eerder topic dat hier op het forum stond...
Maar nogmaals... Als je je er aan stoort of vind dat het op een ander forum moet staan... Lees het dan gewoon niet... Net zoals bij andere dingen waaraan je je stoort...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Ik wil graag weten hoe 'de oude garde' dit forum dan graag ziet.

Is het een forum waarbij mensen met kennis over hun kennis kunnen praten en waarbij anderen zonder kennis of met beperkte kennis zich buiten deze discussies moeten houden ?

Of moet het een forum zijn waarbij mensen met veel kennis hun kennis delen met anderen met minder kennis en deze mensen met minder kennis op een fatsoenlijke manier van de kennis van de 'geleerden' laat leren ?

Of is er een derde optie ?


Om maar weer eens als 'moraalridder' op te treden waarom ik bekend schijn te staan (overigens nog steeds een positief iets in deze tijd van kwade tijden) lijkt het mij handiger als de admins van dit forum tezamen met een aantal 'oud gedienden' om de tafel gaat zitten en gezamelijk tot een oplossing komen.

Ik weet zeker dat zowel de 'oud gedienden' als de admins hetzelfde doel voor zich hebben....

Laten we met z'n allen een forum van maken waar 'n ieder trots op mag zijn dat hij/zij bij het forum hoort en met de hoop dat een aantal van de 'oud gedienden' die helaas vertrokken zijn weer terug komen en zich weer met goede moed hun kennis willen delen.

Uiteraard zullen hier en daar wat felle discussies zijn en uiteraard hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn...maar laten we ten allen tijde als volwassenen gedragen.

Om te beginnen zal ik Shifty mijn excuses maken voor mijn nog al persoonlijke aanval op hem.

Ook ik zal me nu onthouden van enig commentaar op deze zaak en mij weer richten op het leren van anderen.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Shifty schreef:
Brigadeführer Von Pratt schreef:PS: Als je je stoort aan Filmplannen, lees het dan gewoon niet... Iets wat mij irriteert of niet interreseert ga ik ook niet steeds opnieuw bekijken...
Volgens mij hoort dat topic gewoon niet thuis hier. Wat dacht je van film.forum.nl ofzoiets ?
En dus ga je ons maar op elk punt aanvallen?
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Charly1975 schreef:...hierover is ook een topic geopend maar dat weer (helaas ??) gesloten is...
Zegt genoeg, lijkt me niet??

Het niveau van het forum gaat drastisch achteruit.. Op een WOII Forum wil ik graag mijn, bescheiden, kennis delen en leren van anderen..
En ik hoef dus niet te weten welke muziek anderen luisteren, welke fiets mensen hebben, welke games mensen spelen en wat mensen van Emo's vinden..
Daar hebben we MSN en vrienden voor.. Helaas zijn dat wel de topics waarin het meest gepost wordt..

En ik begrijp de irritaties van Jan best.. Ik wordt af en toe ook behoorlijk gek van een 'messemaker' of een 'Bart V' met zijn 'als.. vragen'.
Als je niets zinnigs te posten hebt, post dan gewoon niet.. Als als je wel besluit te posten, doe dit dan in fatsoenlijke taal.
Ik beschouw mijzelf niet als een 'lid van het eerste uur', maar ik heb niveau van het forum wel drastisch zien dalen..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Michiel M. schreef:
Charly1975 schreef:...hierover is ook een topic geopend maar dat weer (helaas ??) gesloten is...
Zegt genoeg, lijkt me niet??

Het niveau van het forum gaat drastisch achteruit.. Op een WOII Forum wil ik graag mijn, bescheiden, kennis delen en leren van anderen..
En ik hoef dus niet te weten welke muziek anderen luisteren, welke fiets mensen hebben, welke games mensen spelen en wat mensen van Emo's vinden..
Daar hebben we MSN en vrienden voor.. Helaas zijn dat wel de topics waarin het meest gepost wordt..

En ik begrijp de irritaties van Jan best.. Ik wordt af en toe ook behoorlijk gek van een 'messemaker' of een 'Bart V' met zijn 'als.. vragen'.
Als je niets zinnigs te posten hebt, post dan gewoon niet.. Als als je wel besluit te posten, doe dit dan in fatsoenlijke taal.
Ik beschouw mijzelf niet als een 'lid van het eerste uur', maar ik heb niveau van het forum wel drastisch zien dalen..
Michiel M. schreef: Elke klapmongool ziet dat, dat een vrouw is..
Zegt genoeg ja... :roll:

En nu trek ik mij echt terug uit deze discussie... los het dalen van het niveau maar op met de mods, daarvoor zijn ze er...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Voor vrijwel elk onderdeel wat er in de babbelbox geplaatst is bestaat er ergens op internet wel een appart forum voor. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat iedereen een appart forum voor een bepaald onderwerp hoeft te openen want dan zouden we alle interesses in kaders gaan plaatsen en alles heel erg zwart wit gaan zien. En mensen hebben nu eenmaal ook niet louter één enkele interesse.
Ook kan ik niet bespeuren dat het gehele forum onder deze omstandigheden verloederd door niet wo2 gerelateerde onderwerpen want deze worden als het goed is ook alleen geplaatst in het babbelbox gedeelte.

Als er hier een consistente mening heerst op het forum dat de niet wo2 gerelateerde onderwerpen het forum geen goed doen kunnen we het heel zwitsers aanpakken door een algemeen referendum te houden en kijken wat de uitkomst daar van is.
Als niet iedereen er zo over denkt is het denk ik beter voor de mensen die zich er wel aan storen om het babbelbox gedeelte niet meer te bezoeken. Dan zie je alleen maar wo2 artikelen en kun je je ook alleen daar maar mee bezig houden.
(noem het dan maar gewoon het struisvogel principe: "Wat niet weet wat niet deert")
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Brigadeführer Von Pratt schreef:En nu trek ik mij echt terug uit deze discussie... los het dalen van het niveau maar op met de mods, daarvoor zijn ze er...
Tja.. Ik had het duidelijk moeten omschrijven. Duidelijke Nederlandse taal, hoofdletters gebruiken, woorden afmaken etc..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
O'Neal
Lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 11 aug 2005, 23:05
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door O'Neal »

Michiel M. schreef:[...]
En ik hoef dus niet te weten welke muziek anderen luisteren, welke fiets mensen hebben, welke games mensen spelen en wat mensen van Emo's vinden..
Daar hebben we MSN en vrienden voor.. Helaas zijn dat wel de topics waarin het meest gepost wordt..
[...]
Mauserwerke schreef:Voor vrijwel elk onderdeel wat er in de babbelbox geplaatst is bestaat er ergens op internet wel een appart forum voor. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat iedereen een appart forum voor een bepaald onderwerp hoeft te openen want dan zouden we alle interesses in kaders gaan plaatsen en alles heel erg zwart wit gaan zien. En mensen hebben nu eenmaal ook niet louter één enkele interesse.
Ook kan ik niet bespeuren dat het gehele forum onder deze omstandigheden verloederd door niet wo2 gerelateerde onderwerpen want deze worden als het goed is ook alleen geplaatst in het babbelbox gedeelte.

Als er hier een consistente mening heerst op het forum dat de niet wo2 gerelateerde onderwerpen het forum geen goed doen kunnen we het heel zwitsers aanpakken door een algemeen referendum te houden en kijken wat de uitkomst daar van is.
Als niet iedereen er zo over denkt is het denk ik beter voor de mensen die zich er wel aan storen om het babbelbox gedeelte niet meer te bezoeken. Dan zie je alleen maar wo2 artikelen en kun je je ook alleen daar maar mee bezig houden.
(noem het dan maar gewoon het struisvogel principe: "Wat niet weet wat niet deert")
Inderdaad, zoals al eerder gezegd, lees de Babbelbox niet als het je niet interesseert.. :roll:
Where life had no value, death, sometimes, had it's price.
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Charly1975 schreef:Ik wil graag weten hoe 'de oude garde' dit forum dan graag ziet.

Is het een forum waarbij mensen met kennis over hun kennis kunnen praten en waarbij anderen zonder kennis of met beperkte kennis zich buiten deze discussies moeten houden ?

Of moet het een forum zijn waarbij mensen met veel kennis hun kennis delen met anderen met minder kennis en deze mensen met minder kennis op een fatsoenlijke manier van de kennis van de 'geleerden' laat leren ?

Of is er een derde optie ?
Ik wil niet namens 'de oude garde' spreken, maar ik zie dit forum graag op andere manier.

Wat mij erg aansprak en aanspreekt aan dit forum is dat mensen met interesse in de geschiedenis (en specifiek de tweede wereldoorlog) hier hun verhaal kunnen doen. Vaak een detail van een groter verhaal of een vraag naar mysterieuze grootheden, zoals 'Operation Overlord'.
Elk verhaal kan altijd aangevuld worden. Ik sta soms verbaasd van de kennis waarover sommige leden beschikken (zelf of in een persoonlijke bibliotheek). Het is mooi te zien hoe schijnbaar complete informatie aangevuld kan worden en kan groeien. Vaak met zoveel detail dat ik als zelfgekozen leek allang afhaak.

De kracht van dit forum ligt in de aanvullingen die leden elkaar kunnen geven.
Om maar weer eens als 'moraalridder' op te treden waarom ik bekend schijn te staan (overigens nog steeds een positief iets in deze tijd van kwade tijden) lijkt het mij handiger als de admins van dit forum tezamen met een aantal 'oud gedienden' om de tafel gaat zitten en gezamelijk tot een oplossing komen.

Ik weet zeker dat zowel de 'oud gedienden' als de admins hetzelfde doel voor zich hebben....
Hmm. Het forum staat of valt bij de inbreng van alle leden. Ik denk niet dat het goed is een select groepje te laten bepalen hoe de kwaliteit in stand gehouden of verbeterd moet worden. Natuurlijk is er een staf nodig om te zorgen dat afspraken nagekomen worden en om afspraken te maken als deze nodig zijn. Maar dat heeft te maken met de randvoorwaarden, niet met de inhoud.
Laten we met z'n allen een forum van maken waar 'n ieder trots op mag zijn dat hij/zij bij het forum hoort en met de hoop dat een aantal van de 'oud gedienden' die helaas vertrokken zijn weer terug komen en zich weer met goede moed hun kennis willen delen.
Inderdaad. Hoewel ik even graag oudgedienden als nieuwelingen welkom heet op dit forum.
Uiteraard zullen hier en daar wat felle discussies zijn en uiteraard hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn... maar laten we ten allen tijde als volwassenen gedragen.
Felle discussies zijn onlosmakelijk verbonden aan internetforums. Liever zou ik zien dat vaker dialogen te zien waren in plaats van discussies. Meer luisteren en reageren. Minder aanvallen, onderuit schoffelen en gelijk halen.
Maar dat heeft te maken met volwassen gedrag en ik denk niet dat we ons altijd als volwassenen kunnen gedragen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

waar er mensen zijn zijn er verschillende meningnen. waar er verschillende meningen zijn onstaan er discussies. het engiste dat we kunnen doen is ons daarin schikken.

of bovenstaande post klopt voor de volle 100 procent.

trouwens over dat D-day herdenking. nergens iets van gehoord vandaag. men heeft zelfs gebeld naar studio brussel om het toch maar te laten vermeld worden (toevallig niemand van de belgische forumleden? :P ).

groet arneken
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

arneken schreef:waar er mensen zijn zijn er verschillende meningnen. waar er verschillende meningen zijn onstaan er discussies. het engiste dat we kunnen doen is ons daarin schikken.
Er ontstaan alleen discussies als de verschillende meningen niet naast elkaar mogen bestaan of als ze elkaar in de weg zitten.
Wat we kunnen doen om minder in discussie te zijn en meer in gesprek, is door te willen lezen wat de ander schrijft en te leren wat de ander te vertellen heeft (of het negeren als het niet interessant is wat de ander te vertellen heeft).
Leuke uitdaging.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik persoonlijk vind dat het forum er niet bepaald op vooruit is gegaan.... echter vind ik ook dat als een topic me niet aanstaat ik het ook niet hoef te lezen. Er zijn veel mensen met lange tenen, en ik heb in het verleden veel discussies uit zien lopen op moddergooierij, wat ik veelzeggend vind over het niveau van sommige mensen. Toch kom ik graag op dit forum omdat er ook veel leden zijn die wél wat toevoegen! Laten we vooral niet vergeten wat het doel is van het lidmaatschap van een forum: vermaak en het uitwisselen van informatie.
Ik ben inmiddels al een aardig tijdje lid van dit forum, en wat er de afgelopen jaren gebeurd is, is een gevolg van het groter worden van het forum. In dat opzicht is dit forum een prima weerspiegeling van de "wo2-gemeenschap", er zijn ervaren mensen bij, oud en jong en ook de mate van kennis varieert per persoon... daar is ook helemaal niks mis mee. Het punt is dat als het om discussies gaat er mensen zijn die weigeren in te zien dat ze weleens ongelijk kunnen hebben, in een discussie gaat het erom met argumenten je mening te geven en niet om het neerhalen van iemand die er een ander idee op na houdt. Niet iedereen hoeft het met me eens te zijn, sterker nog: als iemand goede argumenten heeft kan ik er van leren en stel ik mijn mening bij. Immers: niemand heeft de absolute waarheid in pacht, ook ik niet. Juist dat gegeven is wat een mens tot een mens maakt, alleen zijn er aardig wat personen die dat niet helemaal begrepen hebben. Als iemand koste wat het kost zijn/haar mening er door wil drammen, dan trek ik me terug uit een discussie om de doodeenvoudige reden dat ik het zonde vind van m,n tijd en energie.... Een forum is een platform voor het delen van informatie, waar men kan leren van elkaar. Maar goed, da's mijn mening.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

ik heb net mijn zoon aan het werk gezet met schuurwerk, de hele voorgevel moet opgeschuurd worden.
Hij mag er 5 euro per uur voor rekenen.
Gesloten