-Memorial Park- Begraafplaats Margraten

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

-Memorial Park- Begraafplaats Margraten

Bericht door Yannick S. »

Margraten hoopt op steun VS voor komst Memorial Park

Gepubliceerd op 22 mei 2007, 13:50
Laatst bijgewerkt op 22 mei 2007, 13:53

Margraten - De gemeente Margraten neemt aan het einde van dit jaar een besluit over het doorgaan van het zogenoemde Memorial Park bij de Amerikaanse begraafplaats. Het Memorial Park moet voorzien in de behoefte die bestaat bij bezoekers naar meer informatie over de begraafplaats en de gesneuvelde soldaten. Probleem is echter het financiële plaatje. Margraten heeft niet de fondsen om het Memorial Park te financieren. Daarom is flink gelobbyd bij Amerikaanse congresleden.
Gebruikersavatar
battle of the Bulge
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 feb 2007, 17:36
Locatie: SITTARD

Bericht door battle of the Bulge »

Ik hoop dat het doorgaat!!
Saint Vith en Hürtgen: dat was de druppel die de Bloody Bucket deed overlopen.
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Inderdaad, Margraten ligt toch wel in de buurt en het lijkt me zeer intressant om dan eens een kijkje te gaan nemen in het park :)
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

Ik ben het gedeeltelijk eens en gedeeltelijk oneens met mijn Gemeente :

Ze hebben de mogelijkheid gehad om een grote collectie voor niks over te nemen, maar wilden kieskeurig gaan doen, alleen wat uniformen en geen voertuigen.

Volgens mijn informatie mogen ze rond het US Cemetary geen gebouwen o.i.d. neerzetten, dit is in strijd met het beleid, de omgeving dient sober te blijven.

Ik deel de mening dat de omgeving sober moet blijven, maar ik ben ook vanmening dat er een Museum MOET komen, wellicht in Margraten zelf met de geschiedenis van de begraafplaats en de slag om zuid-limburg c.q. aken.
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Tijdens de jaarlijkse herdenking op het Amerikaanse oorlogskerkhof in het Limburgse Margraten zijn voor het eerst ook de Amerikaanse en Nederlandse gevallenen in Afghanistan herdacht. Er waren duizenden belangstellenden.

De Amerikaanse ambassadeur Arnell roemde de jonge mensen die in Europa in de jaren veertig en nu in Afghanistan hun leven gaven voor de vrijheid en de democratie. Hij zei dat de Taliban net als de nazi's via demagogie, geweld en haat de wereldheerschappij nastreven.

In Margraten liggen 8300 Amerikaanse gesneuvelden uit WOII begraven;6000 Limburgers hebben een graf geadopteerd.

Bron: NOS

http://www.stiwotforum.nl/viewtopic.php?t=7670
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Bericht door Yannick S. »

Cas ik heb ook al op verscheidene plaatsen gehoord dat er in de omgeving niet gebouwd mag worden. Van de ene kant is dit wel goed, zodat het kerkhof mooi in de natuur blijft liggen, maar aan de andere kant, zou ik het wel leuk vinden (ik denk dat er wel meerdere zijn die zo denken) als er een klein museumpje met voertuigen in de buurt van de begraafplaats kwam te liggen, maar dan moet dat museum wel de moeite waard zijn.
Aangezien er in (Zuid)-Limburg eigenlijk geen museum ligt zou dat er wel moeten komen, het beste in de buurt van de begraafplaats, zodat het makkelijk te combineren zou zijn en tijdens Memorial Days, veteranen en familieleden het museum makkelijk kunnen bezoeken zonder lang te hoeven reizen.

Zeker een gebouw waar men meer informatie over de soldaten die er liggen begraven op te vragen.

@Rednas, dat klopt er werd even stil gestaan bij de gesneuvelden in Afghanistan. Het was weer een zeer mooie herdenking met mooie kransen en het weer zat ook geweldig mee!
Gebruikersavatar
battle of the Bulge
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 feb 2007, 17:36
Locatie: SITTARD

Bericht door battle of the Bulge »

Er is toch daar al een gebouw waar je info kan opvragen???
Saint Vith en Hürtgen: dat was de druppel die de Bloody Bucket deed overlopen.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Een aantal jaar terug in Margraten geweest.
Ligt dat kerkhof nou dicht bij Margraten zelf?
Dan kunnen ze dat museum toch in Margraten zelf bouwen.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Bericht door Yannick S. »

battle of the Bulge schreef:Er is toch daar al een gebouw waar je info kan opvragen???
Ja, maar zoveel informatie kun je daar niet vandaan halen. Meer informatie in de zin van de persoon zelf, als die nog te achterhalen is. Wat er nog meer mee wordt bedoelt weet ik niet.
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

De oude veilinghallen zijn de ideale plaats eigenlijk
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Bericht door Yannick S. »

Klopt Cas, daar zouden ze wel iets moois van kunnen maken, maar de omgeving is ietsjes minder. En is ook wel geschikt misschien voor meer doeleinden, met betrekking tot het kerkhof margraten.
Plaats reactie