Slowchat topic - deel 16

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

gvdbor schreef:Ik ben zelf eigenlijk ook het meest actief op WO1 gebied hoor. Kan het niet goed uitleggen maar op een of andere manier raakt dat me toch iets meer.

En mijn zoon die gaat over drie weken in de buurt van Verdun 2 weken in een museum werken, kan die zich helemaal uitleven
Zo, nog beter. Als gids of als vrijwilliger achter de schermen ?
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Hij gaat naar het museum http://www.romagne14-18.com/ van Jean Paul de Vries.
We hebben hem een paar jaar geleden leren kennen en zijn inmiddels regelmatig bij hem terugkomen.
De laatste keer boodt hij aan dat Emiel wel eens bij hem mocht komen werken.
In de ochtenduren gaan ze dan op pad de bossen in, op zoek naar WO1 zaken en in de middaguren helpt hij in het museum met alle voorkomende werkzaamheden.
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

gvdbor schreef:Hij gaat naar het museum http://www.romagne14-18.com/ van Jean Paul de Vries.
We hebben hem een paar jaar geleden leren kennen en zijn inmiddels regelmatig bij hem terugkomen.
De laatste keer boodt hij aan dat Emiel wel eens bij hem mocht komen werken.
In de ochtenduren gaan ze dan op pad de bossen in, op zoek naar WO1 zaken en in de middaguren helpt hij in het museum met alle voorkomende werkzaamheden.
Dat lijkt mij een zeer prachtig museum. Misschien overweeg ik het wel om eens langs te gaan in de zomervakantie..
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

Dat klinkt goed! Ik werk zelf ook als vrijwilliger bij een museum en mijn mening is dat het een "leuke" (haat t om dat woord te gebruiken) en leerzame manier is om met je hobby bezig te zijn.
Het museum ziet er interassant uit, ik zal de link naar m'n pa sturen dan weet ik zeker dat ik er binnenkort eens langs ga :lol:

Ik heb zelf ook wel de tweestrijd tussen de twee oorlogen, maar dat komt doordat het qua aard zo verschillende oorlogen zijn qua militair optreden...

En nu je het wo-1 forum noemt herken ik je usersname ook!
Cossack
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2006, 18:45
Locatie: Staphorst

Bericht door Cossack »

Vaandaag hebben ze bij de landmacht laten zien dat een Leopard tank wel erg sterk is. Bij een 360 werd het asfalt er compleet uitgedraaid. :shock:
"Als dit universum in zijn miljoenvoudige orde en precisie het resultaat van een blind toeval zou zijn, dan is dat net zo geloofwaardig als wanneer een drukkerij explodeert en alle druklettertjes weer op de grond terecht komen in de voltooide en foutloze vorm van het woordenboek"-Albert Einstein
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Cossack schreef:Vaandaag hebben ze bij de landmacht laten zien dat een Leopard tank wel erg sterk is. Bij een 360 werd het asfalt er compleet uitgedraaid. :shock:
Daarom liggen er op de kazernes ook voornamelijk klinkers en/of betonplaten :wink:
Cossack
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2006, 18:45
Locatie: Staphorst

Bericht door Cossack »

Normaalgesproken had het asfalt het ook wel uitgehouden, maar het was waarschijnlijk behoorlijk opgewarmd door de zon.
"Als dit universum in zijn miljoenvoudige orde en precisie het resultaat van een blind toeval zou zijn, dan is dat net zo geloofwaardig als wanneer een drukkerij explodeert en alle druklettertjes weer op de grond terecht komen in de voltooide en foutloze vorm van het woordenboek"-Albert Einstein
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Cossack schreef:Normaalgesproken had het asfalt het ook wel uitgehouden, maar het was waarschijnlijk behoorlijk opgewarmd door de zon.
Nee nee asfalt was dan ook naar de klote gegaan. Het kan niet tegen de frictie, het zal breken. Een klinkerweg is ook makkelijker te repareren.
(Asfalt is trouwens ook de hoogst visceuze vloeistof.)
Cossack
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2006, 18:45
Locatie: Staphorst

Bericht door Cossack »

Maar eerder die dag was het wel goed gegaan.
"Als dit universum in zijn miljoenvoudige orde en precisie het resultaat van een blind toeval zou zijn, dan is dat net zo geloofwaardig als wanneer een drukkerij explodeert en alle druklettertjes weer op de grond terecht komen in de voltooide en foutloze vorm van het woordenboek"-Albert Einstein
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Waarschijnlijk aankomende week mijn nieuwe pc in ontvangst nemen :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

sobel schreef:Waarschijnlijk aankomende week mijn nieuwe pc in ontvangst nemen :)
Wordt het iets speciaals??
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Dat valt op zich wel mee, ik was wel echt toe aan een nieuwe, en het liefst een snelle pc aangezien mijn huidige het al 5 keer heeft begeven (en ik alles opnieuw moest installeren..)

- Dimension E520 Viiv Core 2 Duo Processor E4300 (1.80Ghz, 800MHz, 2MB)
- 2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x1024) Memory
- 320GB 7200rpm SATA Hard Drive
- 256MB NVIDIA GeForce 7300 Turbocache (1xDVI, 1xVGA, 1xS-Video)
- Dutch - Vista Home Premium (32Bit OS)

Ben er wel blij mee aangezien ik er toch wel een tijd op heb moeten wachten.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Kleine Feldmaus schreef:
mannerheim schreef:Blijft het discussie gedeelte nou gesloten? :?

Vraag ik me ook af eigenlijk.
Ik zal wel een boel gemist hebben in mijn tijdje niet-online zijn...maar dat forum las ik altijd even door. Altijd interessant om verschillende standpunten te lezen, ook al zijn het niet altijd de mijne.
Precies.
Blijft wel gesloten, denk ik.
er werd geschreven over een proefperiode van 1 week. En die is al lang en breed om. Dus een klein beetje opheldering zou fijn zijn. :wink:
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Nog maar juist wakker... :P
Binnen een halfuurtje naar het stembureau gaan... Gelukkig zijn de stembureau's bij ons in de gemeente elektronisch, waardoor ze open zijn tot 15u ipv tot 13u...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Brigadeführer Von Pratt schreef:Nog maar juist wakker... :P
Binnen een halfuurtje naar het stembureau gaan... Gelukkig zijn de stembureau's bij ons in de gemeente elektronisch, waardoor ze open zijn tot 15u ipv tot 13u...
Jullie hebben toch een stemPLICHT he.... ipv ons stemrecht?
Gesloten