Bodemvondsten identificatie-topic

Het identificeren van gevonden of opgegraven voorwerpen
Gesloten
Stefke
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:17

Bericht door Stefke »

Bjorn,

Het lijkt me een deksel van een "water" dichte granaat koker.
If you wish for peace, understand war.
Gebruikersavatar
Bjorn__s
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 mei 2007, 19:07

Bericht door Bjorn__s »

Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Voorste gedeelte van een Amerikaanse vliegtuigbom.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Lijkt mij van een Britse 500 Pdr, heb er zelf ook een aantal gevonden.
Gebruikersavatar
paling
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jun 2007, 19:32
Contacteer:

Bericht door paling »

Zijn degenen die zoeken allen in het bezit van een detector of worden veel vondsten ook met het blote oog gedaan?
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

De meeste dingens liggen meters onder de grond zodus Metaaldetector ;). Als je iets gewoon wilt zoeken moet je het al weten liggen en dan nog als je dan iets met je oog vind is het meestal toch al helemaal verroest of kapot.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Dan heb jij nog nooit leuke vondsten met het blote oog gedaan...
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Bart V schreef:De meeste dingens liggen meters onder de grond zodus Metaaldetector ;). Als je iets gewoon wilt zoeken moet je het al weten liggen en dan nog als je dan iets met je oog vind is het meestal toch al helemaal verroest of kapot.
Wat een bullshit. :lol:
Jij hebt zeker veel ervaring.
Laatst gewijzigd door Polte op 10 jun 2007, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Edgar schreef:Lijkt mij van een Britse 500 Pdr, heb er zelf ook een aantal gevonden.
Ik dacht dat die vinnetjes alleen op US bommen zaten? Ik heb ze ook gevonden in Hürtgenwald.
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Polte schreef:
Bart V schreef:De meeste dingens liggen meters onder de grond zodus Metaaldetector ;). Als je iets gewoon wilt zoeken moet je het al weten liggen en dan nog als je dan iets met je oog vind is het meestal toch al helemaal verroest of kapot.
Wat een bullshit. :lol:
Jij hebt zeker veel ervaring.
Zeg het dan eens, en ja ik gaan ook veel zoeken, wil je wat degelijks vinden graaf dan diep, alles wat je boven de grond vind is al kapot/verroest. Alles ligt diep door de jaren heen is er steeds zand over gekomen en dieper de grond in geduwt.. Maar jij hebt betere ervaring?

Ik zeg niet dat je niets kunt vinden met het blote oog ,maar wat vind je dan nog dat echt de moeite waard is? Een vat/munitiekist of deksels of nog wat anders dat verroest is?..
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Bjorn__s
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 mei 2007, 19:07

Bericht door Bjorn__s »

Heeft meschien iemand een foto van een britse 500 ponder waar die vinnetjes op staan ?
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Bart V schreef:
Polte schreef:
Bart V schreef:De meeste dingens liggen meters onder de grond zodus Metaaldetector ;). Als je iets gewoon wilt zoeken moet je het al weten liggen en dan nog als je dan iets met je oog vind is het meestal toch al helemaal verroest of kapot.
Wat een bullshit. :lol:
Jij hebt zeker veel ervaring.
Zeg het dan eens, en ja ik gaan ook veel zoeken, wil je wat degelijks vinden graaf dan diep, alles wat je boven de grond vind is al kapot/verroest. Alles ligt diep door de jaren heen is er steeds zand over gekomen en dieper de grond in geduwt.. Maar jij hebt betere ervaring?

Ik zeg niet dat je niets kunt vinden met het blote oog ,maar wat vind je dan nog dat echt de moeite waard is? Een vat/munitiekist of deksels of nog wat anders dat verroest is?..
Beste Bart, wat heb jij dan zoal allemaal gevonden.
Jouw eerste beredenatie.. dat je meters diep moet graven om iets te vinden. Met wat voor detector zoek jij dan?
Spullen die aan de oppervlakte hebben gelegen kunnen rot zijn, maar dat is niet altijd...
Neem anders eens een kijkje op m'n forum; http://www.bodem-vondsten.nl

Grt. 8)
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Polte,

Met bewijze van spreken dat het meters diep ligt ,maar er zijn genoeg dingen die diep genoeg liggen dat je er groot materiaal voor nodig hebt. Is niet altijd zo maar meestal als het boven de grond ligt kan er nat en lucht aan.

Polte waar jij ga jij dan meestal zoeken?
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Bart V schreef:Polte,

Met bewijze van spreken dat het meters diep ligt ,maar er zijn genoeg dingen die diep genoeg liggen dat je er groot materiaal voor nodig hebt. Is niet altijd zo maar meestal als het boven de grond ligt kan er nat en lucht aan.

Polte waar jij ga jij dan meestal zoeken?
Je bent blijkbaar nog nooit wezen zoeken, vaak ligt het net 30 cm onder de grond. Ik weet niet waarom je daar groot materiaal voor nodig heb, een schep is voldoende.

En ik denk niet dat Polte ze plekjes zomaar prijs gaat geven aan jou of iemand anders...
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Heb jij nooit een kraan gezien?

Ik heb het hier niet over een vat/munitiekist of enig ander klein materiaal ! Jij denkt dat ik het over klein materiaal heb ? En die opmerking "jij hebt volgens mij nog nooit wezen zoeken" vind ik totaal dom volgens mij heeft iedereen z'n schup al eens in Bastogne gestoken.

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb het over grote dingens of dingen die de grond zijn ingestampt volgens mij snap je ineens niet wat ik bedoel met die ingestampt..
Laatst gewijzigd door Bart V op 11 jun 2007, 12:38, 2 keer totaal gewijzigd.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gesloten