Bodemvondsten identificatie-topic

Het identificeren van gevonden of opgegraven voorwerpen
Gesloten
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Een kraan? Ik vind het verband niet, leg is uit.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Vorige post geedit. Als je leest zie je dat er in één van m'n posts sta dat ik het niet over munitiekistjes of iets klein heb.

EDIT: Maar laten we ontopic blijven.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Neen, ik zie in geen één van jou posts iets staan over groot materiaal behalve in de post die je geëdit hebt.

Denk jij dat hele tanks te vinden in de Ardennen? Het grootste wat je daar zult vinden is een helm, en die ligt niet op 5 meter diepte.

Zeg mij dan is wat jij wilt vinden met een kraan. Als je iets wilt vinden zul je je toch eerst ergens in moeten verdiepen om een een goede zoekplaats te vinden. Ik denk als jij gaat zoeken dat je niet met zomaar een graafmachine in de grond staat gaan graven. Daar zul je ook eerst een vergunning voor nodig hebben. En als je een goede metaal detector heb kun je ook met een getraind oor horen hoe diep iets ligt. Of eventueel zien hoe diep iets ligt.

En je opmerking over een schup in Bastonge steken is ook dom. Niemand gaat zomaar ergens staan graven in de hoop dat hij iets vindt. Zul je toch echt eens met een metaaldetector over het gebied heen gaan. Zodra je een piepje hoort steek je je schep in de grond. Na wat grond weggeschept te hebben kom je misschien wel iets tegen. Zoniet, dan graaf je op de verkeerde plek of het ligt het dieper. Of het was iets klein en je hebt er al uitgeschept.

Als jij met een metaaldetector een huls tegen komt in de grond, ga jij niet met een kraan(op jou afbeelding een graafmachine) zoveel meter diep graven.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Eric schreef:Neen, ik zie in geen één van jou posts iets staan over groot materiaal behalve in de post die je geëdit hebt.

Denk jij dat hele tanks te vinden in de Ardennen? Het grootste wat je daar zult vinden is een helm, en die ligt niet op 5 meter diepte.

Zeg mij dan is wat jij wilt vinden met een kraan. Als je iets wilt vinden zul je je toch eerst ergens in moeten verdiepen om een een goede zoekplaats te vinden. Ik denk als jij gaat zoeken dat je niet met zomaar een graafmachine in de grond staat gaan graven. Daar zul je ook eerst een vergunning voor nodig hebben. En als je een goede metaal detector heb kun je ook met een getraind oor horen hoe diep iets ligt. Of eventueel zien hoe diep iets ligt.

En je opmerking over een schup in Bastonge steken is ook dom. Niemand gaat zomaar ergens staan graven in de hoop dat hij iets vindt. Zul je toch echt eens met een metaaldetector over het gebied heen gaan. Zodra je een piepje hoort steek je je schep in de grond. Na wat grond weggeschept te hebben kom je misschien wel iets tegen. Zoniet, dan graaf je op de verkeerde plek of het ligt het dieper. Of het was iets klein en je hebt er al uitgeschept.

Als jij met een metaaldetector een huls tegen komt in de grond, ga jij niet met een kraan(op jou afbeelding een graafmachine) zoveel meter diep graven.
Jij vat dus alles letterlijk op. In de post ivb met het blote oog.

Wil je goede dingens vinden moet je diep graven als jij 30cm en meer al niet diep vind.. En het ging over het feit van vinden met blote oog of met metaaldetector als jij met je blote oog iets vind onder de grond dat 30cm diep zit :shock:. En ook al graaf je met kranen wie zegt dat je vind? Kraan dient om diep te graven en voor groter breedte. Het ging om het feit of je met blote oog of metaaldetector zoekt. Jullie beginnen ineens over dat je dingens onder de grond vind.


Spreekwoorden:
Meters diep
Schup in Bastogne


Maar terug Ontopic.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Het heet niet voor niets een bodemvondst.
Je kan geen bodemvondsten vinden met je ogen, daar heb je 1; een schep voor nodig en eventueel 2; een metaal detector nodig.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

paling schreef:Zijn degenen die zoeken allen in het bezit van een detector of worden veel vondsten ook met het blote oog gedaan?
Eric het was op dit ...
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Ik geef een reactie op jou reacties en niet op die van paling.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Kijk m'n post onder die van u..
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Bart V schreef:En ook al graaf je met kranen wie zegt dat je vind? Kraan dient om diep te graven en voor groter breedte.
Een kraan dient om bouwmaterialen te vervoeren naar de bestemde plek :roll:
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Bart Bart...
Ten eerste heb ik nog geen antwoord gehad op met wat voor detector jij zoekt.
Mensen die zoeken met een detector zie ik nog niet snel met een kraan aan de gang gaan, en laat staan al is het diep weg gestopt vind je dat niet met een gewone detector!

In het begin van deze discussie geef jij nadrukkelijk aan dat het meeste materiaal (!) meters diep ligt, en dat is in mijn opinie bullshit.

Zoals Eric het zegt, het meeste materiaal ligt op een diepte van 5 t/m 30cm diep.

Het wijs doen over verhalen met kranen en foto's laat alleen maar meer zien van je onervarenheid.
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Wouter ken je graafkraan?

@ Polte ik wil jou eens vb. een motor van een vliegtuig zien opgraven op 5cm t/m 30cm. Waarom denk jij dat niets diep ligt? En zoals ik al zei dat ik 30cm al DIEP vind. En leer eens lezen het GROTE materiaal, niet het MEESTE materiaal..
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Bart V schreef:@ Polte ik wil jou eens vb. een motor van een vliegtuig zien opgraven op 5cm t/m 30cm. Waarom denk jij dat niets diep ligt? En zoals ik al zei dat ik 30cm al DIEP vind. En leer eens lezen het GROTE materiaal, niet het MEESTE materiaal..
Ja inderdaad, daar is het de metaaldetectorzoekers om te doen .. een vliegtuigmotor. Vriendje, zoiets is werk voor een bergingsdienst en dat heeft helemaal niets met 'metaaldetectorren' te maken.
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Bart V schreef:Wouter ken je graafkraan?

@ Polte ik wil jou eens vb. een motor van een vliegtuig zien opgraven op 5cm t/m 30cm. Waarom denk jij dat niets diep ligt? En zoals ik al zei dat ik 30cm al DIEP vind. En leer eens lezen het GROTE materiaal, niet het MEESTE materiaal..
Bart, waar hoor je mij zeggen dat ik denk dat niets diep ligt?
Het meeste materiaal ligt op de diepte die ik aangaf.. dat jij 30cm diep vind is niet relevant, 30cm graven zijn namelijk 2 steken met je schop.
En loop vooral niet tegen mij te mekkeren dat ik beter moet lezen; je zegt namelijk in 1 van je eerste posts wel dat het meeste materiaal diep ligt. Daarna ga je alleen je zinnen verdraaien.
Bart V schreef:De meeste dingens liggen meters onder de grond zodus Metaaldetector ;). Als je iets gewoon wilt zoeken moet je het al weten liggen en dan nog als je dan iets met je oog vind is het meestal toch al helemaal verroest of kapot.
Vallen vliegtuig motoren onder vondsten die je vaak vind? Denk het niet... en zoiets pakt een gewone detector ook niet zoals Shifty al aangeeft.
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Bart V schreef:De meeste dingens liggen meters onder de grond zodus Metaaldetector ;). Als je iets gewoon wilt zoeken moet je het al weten liggen en dan nog als je dan iets met je oog vind is het meestal toch al helemaal verroest of kapot.
Moet je een keer in HW gaan kijken ligt genoeg nog boven de grond.
Flessen, Hulzen etc. in goede staat nog soms.
Never Back Down
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Bajonetten.... 8)
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gesloten