Distintivi dell'Esercito Italiano; Nieuwe anwinsten p 29

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Veltro schreef:Rechts: Echter wanneer ik een tweede pop heb aangeschaft wil ik een opstelling als op de tekening neerzetten. Alle uitrusting heb ik hier al voor, uitgezonderd het Model 1929 tentzijl. Deze is goed te vinden, echter ik ben vrij kritisch over de staat en ben niet bereid SS prijzen voor dit reguliere item te betalen. (tekening: Men-at-Arms; The Italian Army 1940-45(1) Europe 1940-43)

Veltro
Ik hoop met je mee, het is te mooi om niet te hebben! Zelf hoop ik er eens een te kopen van Duitse productie (driehoekig), maar inderdaad, die 'SS-prijzen' zijn behoorlijk frustrerend.
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

@Peter Moelans; Helaas worden de prijzen inderdaad opgedreven door dit SS gebruik. Dit terwijl het een standaard stuk uitrusting was voor het Italiaanse leger. €60 euro is echt wel de max voor een originele Model 1929 in goede staat. Je moet altijd wel goed oppassen daar dit patroon tot in de jaren 90 gebruikt is. Dit is dan ook de reden waarom je veel SS spul ziet in dit patroon. Het is makkelijk geld verdienen wanneer een onwetende een SS item koopt voor grof geld uit een stuk stof van een paar tientjes.

31 Mei zit ik weer in Italie, zo wie weet...

Veltro
Laatst gewijzigd door Veltro op 22 jul 2007, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Camouflage patroon

Bericht door asjemenou »

Veltro schreef:@Peter Moelans; Helaas worden de prijzen inderdaad opgedreven door dit SS gebruik. Dit terwijl het een standaard stuk uitrusting was voor het Italiaanse leger. €60 euro is echt wel de max voor een originele Model 1929 in goede staat. Je moet altijd wel goed oppassen daar dit patroon tot in de jaren 70 gebruikt is. Dit is dan ook de reden waarom je veel SS spul ziet in dit patroon. Het is makkelijk geld verdienen wanneer een onwetende een SS item koopt voor grof geld uit een stuk stof van een paar tientjes.

31 Mei zit ik weer in Italie, zo wie weet...

Veltro
Mooie aanwinsten weer Veltro. Het gaat maar door bij jou. Leuk dat je even vermeld dat dat camouflagepatroon tot in de jaren 70 in gebruik is geweest. Ik heb namelijk al jaren een kiel met een soortgelijk camouflagepatroon in de kast hangen. Ik heb mij er wel eens over verwonderd dat WOII Duitse en Italiaanse soldaten met tentzeilen voorzien van dit camouflagepatroon rondliepen.
Wat de kiel betreft, ik geloof niet dat dit een WOII uitgave is. De kiel is overigens ook niet meer in zo'n mooie staat. Heb jij foto's van Italiaanse militairen die zo'n (naoorlogse) camouflagekiel dragen?
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

@asjemenou; nog even de vacantie in Italie en dan gaan we het wat rustiger aan doen :roll:

Wat betreft je "kiel": als je hiermee het tuinbroek/overall camouflage model mee bedoeld is deze altijd na-oorlogs. De Italianen produceerden enkel de camouflage smock welke op de losse broek en meestal over het tuniek werd gedragen.
Mocht je wat anders bedoelen dan hoor ik het wel.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Camouflage smock

Bericht door asjemenou »

Het is inderdaad een smock. De smock of jas heeft geen voering in ieder geval. Het zal zoals je al zegt, inderdaad wel over een tuniek behoren te worden gedragen.
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

@asjemenou; plaats of PB anders eens een foto, dan kan ik er wat meer over zeggen. Ik kan wel wat foto's van enkele variaties plaatsen, maar dan zijn we nog wel even bezig.. Als je een foto maakt, zorg dan dat de kleuren correct te zin zijn (geen fel licht etc.)
Ik ben best benieuwd!!

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Veltro, geen nieuw aanwinsten meer :(. Je bent de enigste waarvan ik weet dat italiaans verzamelt.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik heb nog een Italiaans tenzeil liggen, ik zal je er één dezer dagen een foto van sturen. Ik ben benieuwd naar je mening! Ik heb het dingetje al een tijd en gebruik het als vulling in m,n haversack ;) Het is voor zover ik weet een wo2 variant, maar dat laat ik aan jouw oordeel over. Foto's verzend ik nog per PB.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

@Bart V; Ik ben vandaag terug van vacantie in Italie. Ik kan vertellen dat de koffer weer goed gevuld mee terug gekomen is. Ik zal morgen de foto's plaatsen.

@Peter; ik zie de foto's wel komen.

Groet,

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Edit

Veltro
Laatst gewijzigd door Veltro op 28 mei 2009, 22:50, 3 keer totaal gewijzigd.
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
SV Kenny
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 06 aug 2006, 16:57
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SV Kenny »

Amai, u hebt zeker ook nog een koffer bij moeten kopen om dit allemaal mee naar huis te nemen? :P
Zeer mooie aanwinsten.
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

@SV Kenny; Bedankt voor je compliment. Het paste inderdaad net. We (mijn vriendin en ik) zaten precies aan onze quote wat betreft toegestaan gewicht door al het bovenstaande spul. Vooral de stapel Tempo's was schokkend qua gewicht...., maar aan het gewicht denk je niet wanneer je het spul koopt :)

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Mooie aanwinsten Veltro, het lijkt me niet gemakkelijk om precies zo'n pet te vinden die bij je uniform hoort. Meestal tref je precies de petten aan die je niet nodig hebt. En in het buitenland moet je maar net de goede verkoopplaatsen weten te vinden. Goed gedaan dus!

En vinden de Italianen het wel goed dat je 'hun' militaria exporteert? Bij de Russen hoef je dat niet te proberen, daar wordt echt alles onderzocht bij de douane, en het kleinste muntje wordt je genadeloos ontnomen (tenminste, dat heb ik gehoord).

Bedankt voor de uitleg trouwens bij de items uit je Italiaanse boek, het maakt het echt helemaal duidelijk :lol:
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Nieuwe aanwinsten

Bericht door asjemenou »

Geweldig dat je ons weer laat meegenieten van je nieuwe aanwinsten. Vooral de schouderstukken van de RA bottoni vind ik erg mooi.
Wel grappig om te vernemen dat de Italiaanse regering militariaboeken subsidieert. Deze boeken zullen dan ook wel voor de Italiaanse markt bedoelt zijn. Nog even een goeie tip voor je Tempo's, bewaar ze in een (kartonnen) doos en dan bij bijvoorbeeld in een donkere kast o.i.d. dan blijven ze het mooist. Ik zie namelijk dat er kleurenfoto's in staan. De kleureninkten willen nogal eens vervagen. Met name de gele proceskleur.

Of de Italiaanse douane moeilijk doet met het uitvoeren van historische objecten weet ik niet maar mijn ervaring met Rusland is in ieder geval dat voorwerpen van voor 1917 niet zomaar uitgevoerd mochten/mogen worden. Ook staatsonderscheidingen en bankbiljetten/munten mochten niet uitgevoerd worden.
Tijdens mijn bezoek aan de Sovjet Unie had ik voor een muntenverzamelaar een setje Kopeken/Roebels gekocht. Ik kreeg in de bekende Beriozka winkel een formulier mee voor de douane zodat ik aan kon tonen dat ik de munten officieel had gekocht en dus mocht uitvoeren. Uiteraard had ik meer betaald voor het setje munten dan dat ze waard waren. Mijn kofffer was toen niet zo gevuld als die van Veltro maar ik had ook wel militaire zaken en een flinke partij Sovjet speldjes in mijn koffer. Hier werd absoluut niet moeilijk over gedaan. Leuk verhaal natuurlijk maar het heeft niet zoveel met Veltro's fantastische verzameling te maken.
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

@Auke; Ik ben inderdaad erg blij met deze pet.
Hoofddeksels vind ik in het algemeen gesproken altijd een erg mooie statige uitstraling hebben.
Ik zoek nu nog een Bustina voor mijn medische velduniform en een visor voor mijn service dress. Maar alles op zijn tijd.

In Italie doen ze niet zo moeilijk wat betreft de export. Daarnaast is het ook niet doenlijk om al die touristen te controleren...

En wat betreft de uitleg; :roll:

@asjemenou; het gesubsidieerde boek is inderdaad bedoeld voor de interne markt. Ik denk dat zonder de subsidie dit boek toch aardig in de centjes had gelopen. 534 pagina's en grotendeels in kleur heb je niet gauw onder de €100.

Bedankt voor de tip. Ik had ze al op een donkere plek gelegd zolang. Voordat ze in een doos gaan, wil ik ze wel eerst even doorspitten.

En voor een goed verhaal is altijd plaats!

Misschien maak ik nog wel een reisverslag welke Fascistische kenmerken in Milaan en Rome behandeld en natuurlijk de museums met betrekking tot Wo2.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Plaats reactie