LW wachtmantel, Orgineel of repro?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
bartdb4
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 jan 2005, 18:45
Locatie: ARNHEIM -17km

LW wachtmantel, Orgineel of repro?

Bericht door bartdb4 »

Hallo,

ik kocht laatst deze wachtmantel, maar ik hoor steeds vaker dat hij repro of na oorlogs is. Weten jullie meer over deze mantel?
Ik hoor graag!

foto's:

http://img71.imageshack.us/my.php?image ... 81amj1.jpg

http://img527.imageshack.us/my.php?imag ... 482wj4.jpg

http://img527.imageshack.us/my.php?imag ... 483xr8.jpg

van de voering heb ik geen foto's, die plaats ik zo snel mogelijk.
(deze is van fluwele stof)

Alvast bedankt,

Bart.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ondanks dat ik weinig verstand heb van duits vertrouw ik het niet zo, o.a. de knoop bij de schouderstukken.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Schouderstukken heb ik geen oordeel over. Jas zelf lijkt me gewoon repro. Kraagembleem lijken mij... te goed..
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Ik zie niet wat er mis mee is. De knopen en emblemen zijn wat nieuw, wat dan nog?! De hele jas is in nieuwstaat en dus de emblemen/knopen ook .. !
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Ik denk dat de jas gewoon bijna niet gebruikt is dat ie daarom nog zo nieuw lijkt
Never Back Down
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Misschien uit een depot?
'War is delightful for those who have not experienced it'
bartdb4
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 jan 2005, 18:45
Locatie: ARNHEIM -17km

Bericht door bartdb4 »

Dat kan best, maar het meeste dat me deed twijfelen aan deze jas was de prijs.. hij koste 150 euro met de schouderstukken en kraagspiegels.. Maar iedergeval, als deze jas niet goed was kreeg ik mijn geld terug! :)

(Er zitten trouwens op koppel draag hoogte slijtage in de stof, dus waarschijnlijk is de jas zelf lichtgebruikt..)

Maargoed.. ik zou graag meer horen over de orginaliteit van de kraagspiegels en de schouder stukken, ik maak binnenkort close-ups van de schouderstukken en de binnenkant van de jas!

Gr, Bart
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Plaats hem op WAF zou ik zeggen...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Sorry maar ga maar uit van replica. Ten eerste werden op overjassen bijna nooit kraagspiegels gebruikt, hier is dat wel het geval en laat dat nu ook nog eens gele kraagspiegels zijn van Fallschirmjagers of Fliegers dus. Deze zouden de prijs van een jas, mits origineel toch zeker een flink eind opdrijven.
Daarnaast zeg je dat er een soort van fluwelen binnenvoering in de jas zit. Dit kwam zelden voor bij de lagere rangen, enkel officieren en af en toe onderofficieren hadden een fluwelen voering in de jas.

Verder lijkt het me allemaal nog net wat te nieuw en lijkt het draad waarmee de kraagspiegel op je foto vastgezet is een cynthetisch soort draad(UV test kan wellicht helpen) en van de verkeerde kleur. Vaak werden dit soort emblemen met dezelfde kleur draad vast gezet als de kleur van de kraagspiegel zelf.

Waarschijnlijk krijg je op WAF ook te horen wat ik hierboven zeg en waarschijnlijk nog wel meer. De hoofdconclussie zal zijn dat de jas repro is. Sorry... :|
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
bartdb4
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 jan 2005, 18:45
Locatie: ARNHEIM -17km

Bericht door bartdb4 »

Beetje jammer dat ik afgezet ben.. Máár SiNiStEr, er werden op Lw mantels zeker kraagspiegels geplaatst, alleen niet bij Heer.

Maargoed.. Weer een les erbij! De verkoper garandeerde mij dat deze jas goed was, dus ik vraag dan maar mijn geld terug..

Gr, Bart.. :)
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Succes daarmee! Wat heb je er eigelijk voor betaald als ik vragen mag .. ?
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Beter lezen :P 150 euro.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Het is sowiso natuurlijk niet slim om iets te kopen waarvan je zelf niet zeker ben e.d... zorg altijd dat je zeker ben van je koop, of gebruik de volgende zin:

Het is pas origineel als is bewezen dat het geen replica of postwar is.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
bartdb4
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 jan 2005, 18:45
Locatie: ARNHEIM -17km

Bericht door bartdb4 »

Het klinkt voor sommige misschien raar, maar ik heb iemand op zijn woord vertrouwd, het was ook een betrouwbare verkoper en hij is best bekend onder Duitse verzamelaars in Nederland..

Maargoed, op het moment met kopen vertrouwde ik het dus wel dat is iets anders dan naderhand het minder gaan vertrouwen door mensen die me op een paar dingetjes wezen.. :)

Gr, Bart
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ook 'bekende' verkopers maken fouten
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie