Accounts Leden

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Accounts Leden

Bericht door Von Pratt »

Wat me de laatste tijd wel erg hard opvalt is de hoeveelheid leden die verschijnen bij 'jarig vandaag'... Héél vaak staan hier leden die zelden of nooit iets gepost hebben... (Misschien zijn er veel bij die meer lezen dan zelf schrijven)
Ik heb er hier op het forum al eens over gelezen dacht ik... Accounts verwijderen gaat niet zomaar en kost dan ook héél veel tijd. De kans zit er dan ook in dat je leden verwijderd die af en toe nog wel eens (nuttige) dingen posten...
Maar kan hier echt niets aan worden veranderd..? Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten met hoeveel actieve leden we wel zijn.. :)

(Het kan perfect zijn dat ik de enige ben die hier zo over denk.. :P)
Laatst gewijzigd door Von Pratt op 25 jun 2007, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

234 leden online laatste week.
In totaal 3021 geregistreerde gebruikers.




Mvg. Telemark
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ik stoor me er persoonlijk totaal niet aan, ik weet uit mijn hoofd ongeveer wel welke leden actief zijn en welke niet..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Telemark schreef:234 leden online laatste week.
In totaal 3021 geregistreerde gebruikers.
Dat bedoel ik dus...
Er zijn ongeveer 2000 leden die weinig of zelden posten... en er zijn er volgens mij wel minstens 500 à 1000 die nog nooit iets gepost hebben...
Zou het dan niet beter zijn om die (bv. personen die al twee jaar lang niets hebben gepost...) accounts te verwijderen ?
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

dan krijg je dus weer dat het veel werk is...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Jeroen 29th
Lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 apr 2006, 16:44

Bericht door Jeroen 29th »

Ik snap niet waar hij op doelt, maakt het wat uit als die accounts er zijn?...??
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

sobel schreef:dan krijg je dus weer dat het veel werk is...
Dat weet ik, en op dat vlak spreek ik mijzelf dus wel wat tegen... :roll:
Maarja het zal wel aan mij persoonlijk liggen dat ik mezelf hierover vragen stel...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Als het geen problemen heeft qua geheugenopslag van het forum zie ik persoonlijk weinig nut in om niet-gebruikte accounts te verwijderen.
Op bepaalde fora kom ik soms ook meer dan een half jaar niet...
For King & Country
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

op het forum waar ik zelf ook mod van ben worden de accounts die een half jaar niet gebruikt zijn gewist. Ik weet niet of dat automatisch gaat, maar indien gewenst wil ik dat wel even navragen.
mastermindmichel
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 okt 2006, 11:09

Bericht door mastermindmichel »

Brigadeführer Von Pratt schreef:
Telemark schreef:234 leden online laatste week.
In totaal 3021 geregistreerde gebruikers.
Dat bedoel ik dus...
Er zijn ongeveer 2000 leden die weinig of zelden posten... en er zijn er volgens mij wel minstens 500 à 1000 die nog nooit iets gepost hebben...
Zou het dan niet beter zijn om die (bv. personen die al twee jaar lang niets hebben gepost...) accounts te verwijderen ?
Doe je daarmee de 'lurkers', de 'slechts-lezers', niet tekort?
Het is nogal een stap om zomaar accounts te verwijderen omdat jij je stoort aan een grote lijst verjaardagsvierders.
Een alternatief zou kunnen zijn die hele verjaardagshandel te verwijderen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Had er een tijd geleden ook al iets over gepost. Zie HIER
Gebruikersavatar
O'Neal
Lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 11 aug 2005, 23:05
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door O'Neal »

Ik denk dat Von Pratt het gewoon even terug wou aankaarten..
Niet met de intenties om mensen weg te jagen of de hele 'verjaardagshandel' te verwijderen..
Het valt hem waarschijnlijk (en mij ook) op dat er nu éénmaal veel leden zijn die nog nooit iets gepost hebben, en dat valt dan op bij de 'verjaardagshandel'.
Wat er verder met die leden/accounts gebeurd, moeten de admins en mods maar beslissen, daar heb ik geen zeg in :D

Mvg
O'Neal
Where life had no value, death, sometimes, had it's price.
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

O'Neal bevestigt mijn standpunt...
Maar voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat ik dit topic ben gestart in een (domme) opwelling. Ik vroeg me dus af hoe het met de accounts zat... en daarmee wou ik dus ook geen 'lurkers', 'slechts-lezers' mee aanvallen of beledigen... Mijn excuses mocht dit zo zijn overgekomen...

Hier kan voor mijn part dus een slotje op... als er iets gebeurt met de accounts dan zullen we het wel horen van de moderators...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
mastermindmichel
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 okt 2006, 11:09

Bericht door mastermindmichel »

Heren, dank voor de reacties.

Ik fiets al een flinke poos rond op dit forum, doch slechts in de rol van lezer. Een tijdje terug heb ik me, in een opwelling, geregistreerd, als een soort van adhesiebetuiging aan mensen die hier verblijven en aan de paar mensen die iets zinnigs te zeggen hebben dan wel iets bijdragen aan ons aller kennis.

Ik kan me voorstellen dat ik hierin niet alleen sta. Om dus die 'stille' users ineens te verwijderen, beschouw ik als een belediging richting voornoemde users.

Uiteraard zullen er heel wat accounts zijn -en dat zijn er honderden, wellicht duizenden- die nooit meer gebruikt worden, en het kan nuttig zijn die op de een of andere manier te verwijderen. Om dat echter over de ruggen van de wél aanwezige 'lurkers' te doen is m.i. niet de oplossing.

Hoe de oplossing dan wél luidt, laat ik graag over aan mensen die er verstand van hebben.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

op het forum van infopolitie worden na een half jaar de accounts verwijderd die niet gebruikt zijn, dus ook niet om te lezen. en ik heb stellig de indruk dat dit automatisch gebeurd, maar dat weet ik dus niet zeker.
Plaats reactie