Foto's die indruk maken (2)

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Gesloten
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Hoe kan het dan dat die ijsberen na de gevechten nog leefden? Ze zouden toch voor de gevechten zijn afgemaakt? Of konden de medewerkers van de dierentuin ook niet raak schieten, afgaande op alle kogelgaten? :P
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Richard1976
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:40
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

Auke schreef:Hoe kan het dan dat die ijsberen na de gevechten nog leefden? Ze zouden toch voor de gevechten zijn afgemaakt? Of konden de medewerkers van de dierentuin ook niet raak schieten, afgaande op alle kogelgaten? :P
:lol: Waarom de ijsberen nog leefde weet ik niet, dus maar even opgezocht:
www.grebbeberg.nl schreef:Omdat de Nederlandse soldaten behalve met Duitsers niet ook met wilde dieren te maken wilde hebben, besloten ze dat Ouwehand's roofdieren eraan moesten geloven. Met bloedend hart bracht Cornelis Ouwehand zelf het vonnis ten uitvoer. Alleen de ijsberen - een moeder met haar twee kleintjes - wist hij in veiligheid te brengen
Robert-Jan schreef:Ik wist niet dat er om ouwhands dierenpark gevohten is..
Misschien je kennis van de inval in mei 1940 en je geografische kennis een beetje opvijzelen. Ouwehands Dierenpark ligt direct aan de Grebbelinie, waar, zoals je misschien weet, hard gevochten is in die mei dagen.
Voor mij persoonlijk blijft het verhaal van de uitkijktoren in de dierentuin toch nog altijd geweldig. De Nederlandse overheid wilde die toren namelijk niet afsluiten voor het publiek, want er kwamen veel toeristen op af en dat bracht geld op. Maar er kwamen ook andere "toeristen" op af die andere bedoelingen hadden. Deze konden vanaf de toren een flink deel van de verdedigingslinie zien en daarop hun tactieken aanpassen. Ik meen zelfs dat een van de Duitse officieren, die in mei 1940 de Grebbelinie aanviel, de toren bezocht heeft. Maar ja, we dwalen af.
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Hier nog een paar indrukwekkende foto's

Afbeelding
Duitse en Hollandse granaten (Grebbeberg)

Afbeelding
Achtergelaten wapens ect. (Grebbeberg)

Afbeelding
Triest... :(

Afbeelding
Deze is dan weer wel leuk :)
Never Back Down
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Die nederlander heet zo uit me hoofd: Hans de Vries. Ik kan het niet zo snel terug vinden.

Die Amerikaan de granaten gooit is een medic.

mvg, Eric
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Eric schreef:Die nederlander heet zo uit me hoofd: Hans de Vries. Ik kan het niet zo snel terug vinden.

Die Amerikaan de granaten gooit is een medic.

mvg, Eric
Bedankt voor de info eric.
Hoe zie je eigenlijk dat dit een medic is? :)
Never Back Down
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Medicbags :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Hij draagt medic pouches aan ze pistol belt.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Zeikerigheid ten top

Bericht door asjemenou »

Misschien een beetje off topic maar er was wel meer triest aan de Grebbelinie ter hoogte van de Grebbeberg. De Nederlandse regering vond het niet nodig om het schootsveld rond de Grebbeberg optimaal te maken. Het schootsveld werd beperkt door boomgaarden. Wanneer de regering deze zou kappen dan moest ze de fruitkwekers financieel compenseren. Dit kostte teveel geld. Blijkbaar waren fruitbomen belangrijker dan het leven van de Nederlandse soldaat. De Duitsers hebben dankbaar gebruik gemaakt van deze boomgaarden.
Nog een voorbeeld. Op de Grebbeberg had men in de voorposten geen telefoonverbinding. Berichten werden overgebracht doormiddel van koeriers. Een NL soldaat heeft een tweetal telefoons op de kop weten te tikken die afkomstig waren uit ik meen de psychiatriche inrichting in Renkum. Men had hier nieuwe telefoons aangeschaft. Een aantal soldaten spaarden geld bij elkaar om stroomdraad te kopen. Zo had de voorpost welgeteld één telefoonverbinding! Nederlandse zeikerigheid ten top.
Eigenlijk is er in al die jaren niet veel verandert. Nog steeds wordt er op de gekste dingen bezuinigd. De Orion verkenningsvliegtuigen zijn allen verkocht. Wie of wat moet nu ons kust in de gaten houden?
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Bericht door special air service »

die medic heeft een aardige verzameling. is dit in een gevecht of maatk hij ze gewoon ''onklaar''?
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Het lijkt me dat hij ze onklaar maakt aangezien zijn kamaraden hun vingers in de oren hebben en ze allen hun wapen hebben neergelegd.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Én omdat de fotograaf zijn leven op het spel had gezet als het een actie foto was geweest. Hij staat namelijk bovenon de loopgraaf, makkelijk doelwit dus.
Ik heb ook zo'n setje van 4 Duitse foto's in mij collectie. Mooie actie foto's waarop Duitse soldaten schuilen voor vijandig vuur en de andere granaten gooit, maar ook hier staat de fotograaf op een zeer gevaarlijke plek, waarschijnlijk dus ook in scène gezet of training ..
Gebruikersavatar
Andre1983nl
Lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:30
Locatie: Hollum Ameland

Bericht door Andre1983nl »

Rednas schreef:Brits soldaat begraven door Duitsers bij operatie Market Garden.

Afbeelding
ik heb deze topic door geneusd en ik kom (ook) terug naar deze onderwerp

er zijn meer para's begraven door de duitsers tijdens operation market-garden.
ik weet (zeer) zeker dat er meer foto's zijn van soort gelijke graven.
er is zelfs een foto dat de duitser in de lucht schieten (ik weet niet hoe het heet) bij een graf die hun hebben gemaakt.
beetje info over de foto hoe ik me het nog kan herineren:
+/- 4 duitse soldaten schieten in de lucht. unterofficier staat in houding voor de kist MET engelse vlag.

kan iemandt me helpen aan deze foto? (uit boek off internet)

MVG André
Ik verzamel Repro ... omdat ik dan zeker weet dat het echt NEP is!

Regiment Huzaren!
Ik zoek info, foto's en items over Huzaren/Cavalerie.

Soldiers wins the war & Generals gets the the Credits
ataky
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2007, 21:10

Bericht door ataky »

Stefan schreef:Afbeelding

Wat zou hij denken?
ik heb die foto meer gezien, een duitser in rusland tijdens operation barbarossa

van de gelijknamige documantaire uit 1960
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Bericht door King tiger »

Een foto van 1943 na de slag bij Koersk.
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

ataky schreef:
Stefan schreef:Afbeelding

Wat zou hij denken?
ik heb die foto meer gezien, een duitser in rusland tijdens operation barbarossa

van de gelijknamige documantaire uit 1960
Klopt die was vanavond op geschiedenis tv.
Gesloten