Kennis is macht

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

..
Laatst gewijzigd door Ernst-H op 01 aug 2009, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Dat had ik ook al eens gezien.
Maar dat maakt toch niet uit?
Die van Skalmann kunnen toch geen Nederlands :P
Is jullie trouwens opgevallen hoe veel dat Zweeds(geloof ik) op Nederlands lijkt?
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Dus je kunt met die lijst de maker van elke duitse medaille achterhalen?! :?
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Nee, dat is om je SS en politieke spullen te kunnen achterhalen.
Niet zomaar elke Duitse medaille.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Leg mij dan eens uit (bijv aan de hand vaan een mooi lijstje..) wat je dan precies kunt achterhalen met die lijst.. Anders hebben we er niks aan he
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Je kunt met die lijst bedrijven opzoeken die dolken, speldjes en andere dingen ( voor de NSDAP,SS, SA, NSKK enz. ) hebben gemaakt.
Op de spullen staat vaak een stempel en aan de hand van die lijst kan je dan nagaan welke stempel bij welk bedrijf hoort en zo weet je dan weer wanneer, waar en door wie jouw item gemaakt is.
Is het zo duidelijk, ik mag hopen van wel?
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik laat het even aan de cs over of ie 'm online gooit, want ik kan niet inschatten of/wat/hoe enzo als 't op verzamelaars aankomt. Zolang er dan maar een uitlegje bij komt zodat een argeloze bezoeker ook weet van voor lijst het is :D
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

..
Laatst gewijzigd door Ernst-H op 01 aug 2009, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik snap nou waar de lijst voor is, en ook ik denk dat de lijst niet zozeer intressant is voor de bezoekers, die hier komen om een spreekbeurt te maken. Ik denk wel dat deze lijst heel intressant is voor de verzamelaars, maar zou 'n linkje naar die site dan niet voldoende zijn?
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
militairmuseum
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 31 jan 2006, 15:54

orginele ridderkruizen

Bericht door militairmuseum »

Ik heb een onderzoek naar wo2 duitse ridderkruizen gedaan en weetje wat ik belachelijk vind, dat op ebay, marktplaza enz. een hoop mensen''zogenaamde duitse veteranen'' een ''origineel'' kruis aanbieden voor soms wel honderden euro's.Het stomme is, volgens officiele registers zijn er maar 7.028 gemaakt en de meeste werden tegen het einde van de oorlog door officieren vernield/verbrand/gesmolten enz. er zijn er nog maar een paar honderd orginele over en die kosten zo'n 5.000-10.000(afhankelijk van de staat etc.) en al die lompe dodo's denken dat ze een orginele voor een paar honderd euro kopen,ze krijgen gewoon een stuk chinees(of vanuit welk land dan ook) ijzer, de koper zegt dat het orgineel van hem of van zijn vader was en dat de ring echte makernummers bevat en niet glimt in darklight.De meeste liggen overigens in een museum en er zijn er maar 7.028 gemaakt, dus hoe kan het dan dat er gemiddeld op ieder moment elke dag ruim 55.000 worden aangeboden over de hele wereld? :?
Gebruikersavatar
fortress europe
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 mei 2007, 23:32
Locatie: zuid-holland

Bericht door fortress europe »

de fabrikanten van m6 producten zijn echt nergens te vinden.
zijn die verloren gegaan...
Plaats reactie