Pedofilie en bestraffing

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Pedofilie en bestraffing

Bericht door Roel R. »

Vandaag is gebleken dat het huidige verlof beleid in de Nederlandse Tbs centra niet werkt.

Wat gebeurt is is verschrikkelijk en ik vind dat de Nederlandse staat en de behandelend artsen van deze man zwaar gefaald hebben en aansprakelijk mogen worden gehouden voor dit drama.

Het word tijd voor wijziging van het Tbs beleid, totdat er een intern onderzoek is geweest bij die Tbs kliniek dienen alle verloven ingetrokken te worden.

Ik pleit voor het afschaffen van Tbs bij veroordeelde pedofielen en ik ben voor een levenslange gevangenis straf.

De veiligheid van kinderen gaat voor op de rechten van een veroordeelde pedofiel. We kunnen nieuwe pedofielen namelijk niet stoppen maar wel zorgen dat veroordeelde het zeker nooit meer doen!

Wat vinden jullie van wat er vandaag gebeurt is, en het in Nederland gevoerde tbs beleid?
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

waarom moet er iets gebeuren, voordat er iets veranderd. Bij mij in de buurt woon(de) jaren een man die graag zijn leuter liet zien meerdere malen melding van gemaakt etc.. totdat hij een meisje van 9 pakte. voor mij mogen ze hun hele leven in een hokje van 1 bij 1 leven en eten door een slangetje.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

als 100% zeker is dat die persoon de dader is dan kan de straf niet erg genoeg zijn.
dit vind ik een van de ergste dingen die er zijn.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ik ben het op zich wel met Roel eens, zeker als je bedenkt dat de slachtoffers wel levenslang hebben. Een kennis van me heeft ooit eens iets dergelijks meegemaakt en die heeft het er nog moeilijk mee.
Ik denk alleen wel dat we dan heel zeker moeten weten dat ze het ook werkelijk hebben gedaan, en daar zit hem de moeilijkheid. Want als je sterke aanwijzingen hebt, en geen bewijs kan je niks.
En het is zeker niet de bedoeling om onschuldige mensen voor de rest van hun leven weg te stoppen.
Het is een moeilijke kwestie, maar ik ben het zeker met je eens dat er dringend iets moet veranderen en dat de mensen van de TBS kliniek verantwoordelijk moeten worden gehouden. Hoe leg je dit uit aan de familie en het slachtoffer zelf... :frownno:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Van mij mogen ze dat soort lui direcht afschieten. Maar we leven in een maatschappij waar iedereen een kans verdient..... Dus levenslang TBS vind ik ook genoeg. Daarnaast mogen ze deze lui van mij ook chemisch castreren.

Ik heb geen woorden voor dit soort mensen en het haalt pure kwaadheid en boosheid bij me naar boven als ik dit soort verhalen hoor.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Zelf denk ik dat chemische castratie geen oplossing voor het probleem is.
Het gaat deze figuren meer om de macht die ze hebben over zo'n kind. Natuurlijk is het geen pretje om chemisch gecastreerd te worden, maar de drang naar macht blijft waardor de kans op herhaling ook blijft. Dus chemische castratie klinkt wel leuk, maar ik denk dat het de kwaal niet geneest.
Deze mensen zijn letterlijk ziek in hun hoofd en vormen een ernstige bedrijging voor de jeugd, en dat vind ik zelf al voldoende reden om ze voorgoed achter de tralies te zetten. Zonder verlof.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Ik ben het met je eens dat de machtsfactor ook geld bij dit soort zaken. Alleen door ze chemisch te castreren bespaar je de kinderen misschien (een gedeelte van) het seksuele gedeelte van een ontvoering oid.

Maar van mij mogen ze idd ook voorgoed achter tralies zonder verlof. Kijk maar naar de ontvoering van dat Chinese meisje, die gozer heeft het tijdens zijn verlof gedaan.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Castreren niet alleen de balletjes eronder dan
hoeft niet eens chemisch te gaan

Deze mensen zijn zieke geesten van mijn part gewoon weg stopppen in een klein donker hokje
Starting up again
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Met overheidsmaatregelen kun je het oneens zijn natuurlijk, maar wat mij bijzonder stoort is de soms lakse houding van de diverse uitvoerende instanties.

Laatst werd er nog iemand op straat gezet die door een psychiator in opleiding werd beoordeeld, zonder de juiste begeleiding of eind-beoordeling van een gediplomeerd iemand.

Of die persoon in opleiding nu kundig was of niet doet er niet toe, met dit soort zaken kun je dit soort slordig gedrag niet permiteren.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Zoals al eerder is gezegd ; de ballen eraf hakken is geen oplossing want zonder die ballen kunnen ze ook nog van alles uitvreten.

Ik zou graag zien dat er een andere oplossing komt voor dit probleem want zeg nou zelf.....al die zenuwartsen en behandelingen kosten de belastingbetaler handenvol geld....jaren wordt zo'n vent behandeld en wat heb je eraan gehad?......Hij maakt een proefrit in een Mercedes en ontvoert en misbruikt een meisje....
Het heeft weer veel leed bezorgd bij mensen en weer kost zo'n vent ons klauwen vol met geld!

Sommigen zijn niet te genezen...die zijn ziek en blijven dat meestal.
Ik ben van mening dat naar bepaalde misdrijven je uitgespeeld bent in deze maatschappij...dus wat doen we ermee?

:evil: het mooiste zou een STRAFKOLONIE zijn!.......geen barbaarse maar gewoon 1 die controleerbaar is en waar eens wat ouderwets werk wordt verricht zoals ouwe bakstenen bikken ofzoiets..
Dan zijn ze productief bezig en wie werkt die heeft minder tijd om vieze plannetjes te smeden.......Het kost nog steeds geld dat geef ik toe maar wel op een manier waar volgens mij iedereen op den duur tevreden mee zou kunnen zijn.

En nee als je een mars jat uit de supermarkt hoef je daarniet naar toe,ik heb het over de zwaarste zedenmisdrijven.

wie is het in grote lijnen hier mee eens?
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Kan iemand mij misschien de opmerking van minister Donner uitleggen?

Hij zei dat hij er voorlopig niks aan wilde doen om dat 'We dit risico als samenleving moeten accepteren omdat we anders zo'n persoon voor de rest van zijn leven moeten opsluiten.' :bonk:

Heb ik dit verkeerd gehoord of begrepen of heeft hij dat werkelijk gezegd??
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Allemaal op Texel gooien. Muur er om heen bouwen klaar.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Sjoerd schreef:
Hij zei dat hij er voorlopig niks aan wilde doen om dat 'We dit risico als samenleving moeten accepteren omdat we anders zo'n persoon voor de rest van zijn leven moeten opsluiten.' :bonk:
Dus dan moeten we ook maar die moordenaars laten rondlopen? :| En gewoon accepteren? Ja daggg
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Nogmaals, ik weet het niet zeker, maar dat heb ik verstaan, ik vraag dus nogmaals of iemand misschien precies weet wat hij zei.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik had dat volgens mij ook gehoord op de tv,dus zal het wel waar zijn.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Plaats reactie