Brengun MkI RSAF 1941 (wat kan er bij aan toebehoren)

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Ergens in Nederland
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 jun 2007, 09:50
Locatie: Emmen
Contacteer:

Brengun MkI RSAF 1941 (wat kan er bij aan toebehoren)

Bericht door Ergens in Nederland »

Beste verzamelaars

Ik ben nu in het bezit van een Bren MkI 1941

Ik wil er graag van alles bij zoeken... maar wat moet erbij... Ik heb al de loopzak, onderdelentas enzovoort.... maar wat er nu in die tassen moet... gereedschap!!! maar wat???? Er zijn hier en daar wel wat vage foto's maar wie heeft een dergelijke tas compleet en kan wat foto's regelen

Afbeelding

Alvast bedankt

Erik
http://www.ergensinnederland1939-1945.nl
Laat WOII de laatste zijn geweest...... Respecteer iedereen!
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Bericht door special air service »

voor de onderdelen tas. heb je denk ik gewoon de schoonmaak set nodig die ook gebruikt werd voor de lee enfield. olie buisje, (ik weet de naam niet)het touwjte i.m.p pompstop, doek enz. een sleutel die je zelf al hetb verder weet ik niet. (engels zakmes werd ook wel gebruikt om iets los te maken ofzo) en je zou er nog een kist bij kunnen kopen waar bren magazijnen in zaten.

maar nu de vraag. je mag toch helemaal geen automatische wapens hebben in nl? tenzij ze door de helft zijn gezaagt. dat is bij deze bren niet het geval lijkt me. hoe zit dat?
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

special air service schreef:maar nu de vraag. je mag toch helemaal geen automatische wapens hebben in nl? tenzij ze door de helft zijn gezaagt. dat is bij deze bren niet het geval lijkt me. hoe zit dat?
Als je op de site van deze persoon had gekeken had je gezien dat deze een grote collectie heeft met veel meer automatische en semi-automatische wapens en in het gedeelte "verzamelingen en collecties" van dit forum heeft hij ook een topic en daarin staat ook dat hij alle benodigde vergunningen voor handen heeft. Geen problemen dus in dit geval.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Ergens in Nederland
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 jun 2007, 09:50
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door Ergens in Nederland »

Klopt... voor het hebben van automatische wapens heb ik een ministeriele ontheffing en een Wm8...

Groet Erik
zie ook http://www.ergensinnederland1939-1945.nl
Laat WOII de laatste zijn geweest...... Respecteer iedereen!
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Bericht door special air service »

ah gevonden! nu snap ik het. zijn die vergunningen niet heel moeilijk om te krijgen?
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

special air service schreef:ah gevonden! nu snap ik het. zijn die vergunningen niet heel moeilijk om te krijgen?
Ja, die zijn vrij lastig te krijgen.
Nu weer on-topic..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie