Slowchat topic - deel 16

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Het verhaal is als volgt:
Drie arme studenten hebben zojuist de voedselbank overvallen en proberen met tassen vol gestolen eetwaar te ontsnappen. De voedselbankemployee heeft echter snel de politie gebeld die kordaat reageerde en twee van zijn beste mensen op de case afstuurde. Deze ervaren agenten legden meteen een barricade en waren aldus in staat om de criminelen te overmeesteren en in te rekenen.

Schoorsteenveger 08-05-07 @ 17:42

Het enige wat aan die agenten ontbreekt, behalve fatsoen, is een klein snorretje.

fuckje 08-05-07 @ 17:42

Dit is wel de kinderachtigheid ten top. Over eergevoel gesproken, dit kan je toch 'savonds niet uitleggen aan je vrouw? Goh schat, ik had er 15 vandaag. Wat Gerrit? Inbrekers? Nee fietsers....
Zielig.

Masturwasbeer 08-05-07 @ 17:42

Haha lees dat commentaar ook he :P
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ik zie het verband niet tussen het verhaal en het commentaar...
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Rick..
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 jun 2007, 12:31
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Rick.. »

Mike.H schreef:hehe het lullige is Dodo dat het bij het Kristalbad was (is een Openlucht zwembad zegmaar) en ik was dus samen met een vriend en die wilde ten koste van alles zijn jointje oproken op de glijbaan :P
Het kristalbad is zoo saaai geworden man.
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

iK kOm eens terecht in de bibliotheek op zoek naar enkele goede leesboeken.
ik zie de computers staan waar men op internet kan en ik denk: waarom niet?
ik zet mij neer en begin aan mijn sessie.
na een tijdje komt er een jongen naast mij zitten (schat hem 10 jaar) en die gaat op msn messenger.
consternatie bij mij als ik zie dat er op zijn profielscherm een afbeelding van hitler staat. ik denk: hé een jonge 'wo2-fan'.
ik vraag hem interresse in wo2?
hij zegt: nee.
logischevraag van mijn kant uit: waarom dan hitler op u scherm?
hij zegt: oh gewoon een sjieke gast. cartman doet hem altijd na en cartman is tof dus hij waarschijnlijk ook.

:shock: :shock:

waar gaat het met de jeugd naartoe?
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Mike.H schreef: Ja waar moet je dan fietsen als de weg opengebroken is :P?
Heeft iemand je verplicht om te fietsen? je mag namelijk ook lopen. Daar is namelijk een trottoir voor.
In jouw veronderstelling zou je er dus ook met de auto overheen moeten kunnen, immers; waar moet je anders rijden als de straat is opengebroken.
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Mike.H schreef:Het verhaal is als volgt:
Drie arme studenten hebben zojuist de voedselbank overvallen en proberen met tassen vol gestolen eetwaar te ontsnappen. De voedselbankemployee heeft echter snel de politie gebeld die kordaat reageerde en twee van zijn beste mensen op de case afstuurde. Deze ervaren agenten legden meteen een barricade en waren aldus in staat om de criminelen te overmeesteren en in te rekenen.

Schoorsteenveger 08-05-07 @ 17:42

Het enige wat aan die agenten ontbreekt, behalve fatsoen, is een klein snorretje.

fuckje 08-05-07 @ 17:42

Dit is wel de kinderachtigheid ten top. Over eergevoel gesproken, dit kan je toch 'savonds niet uitleggen aan je vrouw? Goh schat, ik had er 15 vandaag. Wat Gerrit? Inbrekers? Nee fietsers....
Zielig.

Masturwasbeer 08-05-07 @ 17:42

Haha lees dat commentaar ook he :P
Ik heb veel commentaren inderdaad gelezen. Alleen zegt de betreffende site op zichzelf eigenlijk al wel voldoende, is al wel af te lezen aan de nicknames die men voor zichzelf kiest, toch?
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

En waarom stonden die agenten aan het einde van de straat dan?
Als ze aan het begin van de opengebroken straat hadden gestaan, hadden ze de fietsers kunnen wijzen op het gevaar van het fietsen op het trottoir.
Maar ze staan aan het einde van de opengebroken straat, heel erg sneaky te wachten.
Zodat ze lekker veel boetes uit kunnen delen.

Politie en justitie in Nederland... :r
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Hoe je het ook uitlegt, fietsen op de stoep is gewoon verboden. Je weet dat je een bekeuring kan verwachten als je dat doet. Dat ze gaan staan op een plaats dat je ze niet ziet staan vind ik vrij normaal. Dat doen ze ook bij snelheidscontroles. Als ze openlijk gaan staan fietst er niemand op de stoep en zullen ze het nooit af leren. Dat is ook een beetje het doel van een boete, het is een straf omdat je iets fout doet waarvan je weet dat het niet mag en daar leer je weer van. Doe je het wel dan moet je ook de concequenties dragen en niet zeiken. Je doet het altijd nog zelf.
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

mannerheim schreef:En waarom stonden die agenten aan het einde van de straat dan?
Als ze aan het begin van de opengebroken straat hadden gestaan, hadden ze de fietsers kunnen wijzen op het gevaar van het fietsen op het trottoir.
Mannerheim, zelfs iemand van 15 jaar weet dat hij niet op de stoep mag fietsen. Ik heb pas een verkeersles gegeven op een basisschool (groep 1 en 2, oftewel 4 en 5 jarigen) en ook zij wisten me al te vertellen dat fietsen op de stoep niet mag. Tot hoever moet je blijven waarschuwen voor zaken die men al lang weet.
Een waarschuwing deel je uit voor zaken die men niet weet of waar het redelijkerwijs om een vergissing kan gaan. En geloof me wat betreft is Nederland een van de meest coulante landen. De kans dat je hier gepakt wordt voor een verkeersovertreding is nog niet eens 1 op 20.

Om nog even door te gaan over het fietsen op de stoep. Ik weet niet zeker of de fietsers daar voor zijn bekeurd. Ze zijn namelijk mogelijk bekeurd voor het negeren van bord C1 (algeheel inrijverbod) Zo'n bord heeft een doorsnede van 70 cm als ik me niet vergis. Oftewel men was wel degelijk gewaarschuwd dat men daar niet in mocht rijden. Alleen gaat zo'n bord niet de discussie aan of het nou echt niet mag.
We hebben het dus over twee dingen: De algemeen bekende regel: Ik mag niet op het trottoir fietsen want dat is voor voetgangers EN het passeren van bord C1; ik mag na dit bord helemaal niet fietsen/bromfiets of autorijden. Hoe vaak moet je iemand ergens op wijzen voordat men het begrijpt. Het zijn toch niet een stel randdebielen, de inwoners van Nijmegen neem ik aan?

Die bekeuringen zijn dus volledig terecht en de mensen die een bekeuring hebben gekregen zijn nog gematst ook. Er zijn namelijk twee opties waar ze voor bekeurd konden worden: fietsen op het trottoir en negeren van bord C1. De plaatselijke politie heeft gekozen voor de goedkoopste versie.

Zeurende burgers van Nederland: :r
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Sjonge, jonge, jonge.
Wat moet de politie doen?
Burgers beschermen!
Dus als ze aan het eind van de straat staan is het kwaad al geschied.
Als ze aan het begin hadden gestaan waren ze gewoon afgestapt.
En dan was er dus ook geen gevaar geweest.

En oké, ik weet dat je niet op het troitoir mag fietsen.

Dus nou raad ik je aan dat arrtikel nog eens goed door te lezen.
In plaats van dat die motoragenten wegpiraten aanpakken, gaan ze burgertje pesten.

Die gasten stonden daar echt niet voor onze veiligheid, maar omdat ze aan hun aantal bekeruingn moeten komen.

Sterker nog, ik raad de politie aan eens hier op het platteland te gaan kijken. Dan help je de burgers door echte wegpiraten aan te pakken.
Om de landelijke weggetjes gebeuren heel erg veel ongelukken, en een politiewagen bij ons in het dorp is een zeldzaamheid.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Ook de mensen die aan die straat wonen (het was in een wijk waar een basisschool staat als ik het me goed herinner) zijn burgers die beschermd dienen te worden. Dus in de normen die jij stelt was de politie inderdaad bezig burgers te beschermen.

Je hebt gelijk dat het kwaad op dat moment al was geschied.
Ik kan je echter 1 ding garanderen:

Als ze aan het begin hadden gestaan was er keurig een aantal afgestapt dat de volgende dag toch weer gefietst zou hebben (Er staat nu toch geen politie, we kunnen rustig doorfietsen)

Nu kwam er een vloed van persberichten (zelfs internationaal) overheen en nu, 2 maanden later ofzo, heeft men het er nog over. Het heeft dus wel gewerkt.

De inzet tov het effect is dus optimaal geweest.

Ik hoef het artikel echt niet meer door te lezen. Heb het destijds tot in den treure gelezen, heb er zelfs nog over gecorrespondeerd met iemand uit de politiek van Nijmegen (een zekere Stijn Verbruggen als ik het me niet vergis).

Misschien doe je er goed aan die motoragenten te vragen waar ze liever mee bezig zijn; motorrijden of staande controle houden.
Ik ben zelf motorrijder en kan je dus voor 100 procent garanderen dat ook deze motoragenten, waarvan ik er 1 ook persoonlijk heb gesproken liever rijdend met zijn motor bezig is.

En wat je aanhaalt over bonnenquotum, gaaap, dat is zo'n cliche en al helemaal voor een motorrijder. Die zit doorgaans zoveel op de weg dat hij maar heel weinig moeite zou hoeven doen om aan een quotum toe te komen. (Als ik alle burgers zou willen pesten, tbv een bonnenquotum, hou er dan rekening mee dat ik binnen een week mijn jaartotaal binnen heb)

en als je graag meer politie op het platteland wilt hebben, heel begrijpelijk, alleen zul je dan bij de politiek moeten zijn en niet bij de politie.

Eigenlijk alles wat je roept is "cliche, cliche en cliche".

Ik nodig je van harte uit je in te schrijven op een forum over politiezaken waar je je hart kunt luchten en misschien wat dieper kunt discussieren over allerhande (politie)zaken: http://forum.infopolitie.nl

Ik denk dat je daar een boel wetenswaardigheden op kunt doen.
Gebruikersavatar
Rick..
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 jun 2007, 12:31
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Rick.. »

Mee eens, GvdBor.

(Trouwens Pim Fortuyn grootste Nederlander allertijden _/-\o- )
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Mooie site gvdbor
Rick.. schreef:
(Trouwens Pim Fortuyn grootste Nederlander allertijden _/-\o- )
Grootste Nederlander aller tijden, ja
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Wat betreft Pim Fortuyn, tja. Ik liep in Parijs toen ik door mijn broer gebeld werd met de mededeling dat Pim was doodgeschoten en we hebben er de hele avond over gepraat met ons gezelschap.

Of hij echt de grootste Nederlander aller tijden was waag ik te betwijfelen. Bedenk wel dat het een momentopname was, die verkiezing en dat de moord op Pim iedereen nog vers in het geheugen lag. Maar hoe het ook zij, het was in ieder geval een bijzonder charismatisch figuur en bepaald niet dom. Of hij uiteindelijk de leider had kunnen worden die hij streefde te zijn zullen we echter nooit weten. Het was niet zo iemand als bijvoorbeeld Martin Luther King of Nelson Mandela bedoel ik te zeggen, maar bijzonder was hij wel.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Ik had me voorgenomen om niet meer op dit forum te posten maar ik moet me toch even mengen in het gevoel dat sommige mensen hebben dat Pim Fortuin de grootste Nederlander allertijden is.

In het artikel van Wikipedia staat letterlijk:
In deze uitzending werd Pim Fortuyn uitgeroepen tot de grootste Nederlander, maar na de uitzending bleek dat Pim Fortuyn uiteindelijk 130.000 en Willem van Oranje 161.000 stemmen wist te vergaren. De KRO besloot evenwel om de afgesproken procedure te respecteren.
Voor de snelle rekenaar: dit is een verschil van 31000 in het voordeel van Willem van Oranje.

De KRO besloot evenwel om de afgesproken procedure te respecteren..... is daarmee Pim officieel de grootste Nederlander ? Nee.... door het grote aantal stemmen was er zoals je kunt lezen een flinke vertraging.....maar ja...de show moest tot een eind gebreid worden he...dus gauw maar Pim uitroepen tot grootste Nederlander en vervolgens door de halve wereld uitgelachen worden omdat we niet kunnen wachten totdat ALLE stemmen zijn geteld.

In de show is misschien Pim wel uitgeroepen tot grootste Nederlander...het Nederlandse volk heeft toch echt Willem van Oranje gekozen !!!

Wil hiermee overigens niet zeggen dat Pim absoluut niets voor ons land heeft gedaan. Ik vind het erg jammer dat hij er niet meer is en vooral de manier waarop vind ik verschrikkelijk echter denk ik niet dat hij ooit de grootste Nederlander had geworden als ie nog geleefd zou hebben.

Het is gewoonweg verderfelijk hoe wij Nederlanders zo opgaan in het showbizz gebeuren...iedereen wil met z'n smoelwerk op tv en we geloven alles maar wat er op tv wordt uitgezonden. Het ene ranzige of meest idiote programma volgt het andere op...en wij Nederlanders vinden het maar al te geweldig...omdat we te dom en te ijdel zijn geworden door onze luxe leven dat we hebben.


Ik heb mijn mening gegeven.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gesloten