Slowchat topic - deel 16

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Tovarisj
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 okt 2006, 15:26
Locatie: Hardinxveld - Giessendam

Bericht door Tovarisj »

Amen.
Ik ga sterven, maar ik geef me niet over. Vaarwel moederland. 20/VII-41
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Helemaal mee eens Charly. Maar waarom wil je niet meer op dit Forum posten? :shock:
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

mannerheim schreef:Mooie site gvdbor
en de uitnodiging is beslist niet bedoeld als afzeiker ofzo hoor, laat dat duidelijk zijn. Ik weet echter van meerdere mensen (burgers) die onverwacht, of met een of andere vraag, op dat forum terecht zijn gekomen en daar zijn blijven hangen en zodoende hun mening over politie en politiezaken behoorlijk hebben bijgesteld en dat ook zelf toegeven. Dat is dan weleens aardig om te lezen.

Veel zaken komen voort uit onbekendheid. Als je al vragend en discussierend meer te weten kunt komen over hoe zaken zich hebben ontwikkeld of hoe zaken zijn geregeld kan dit voor alle partijen winst opleveren.

Het forum is pyramidegewijs opgebouwd:

Gasten die zich niet registreren kunnen alleen in het gastengedeelte: Stel uw vraag als gast en het archief daarvan. Min of meer bedoeld voor mensen met een korte vraag en die na het antwoord niet meer terugkomen.

Geregistreerden. Zij kunnen ook een stap hoger komen in het algemene forumdeel. (registratie kan niet met een anoniem account als hotmail of gmail)

Uniformgedeelte: Zij kunnen nog een stap hoger komen en is alleen bestemd voor mensen die daadwerkelijk bij politie of marechaussee werken.

Moderatorgedeelte: Zal duidelijk zijn.

mensen met de titel "agent" onder hun naam zijn ook daadwerkelijk bij politie werkzaam, in wat voor rang dan ook, behalve aspirant; zij hebben de titel aspirant onder hun naam en zijn dus nog in hun leertraject. Op die manier kunnen burgers enige waarde aan bepaalde antwoorden geven.
(gebeurde in het verleden wel dat burgers namens politie antwoorden gaven die niet zo erg veel met de werkellijkheid overeen kwamen)
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

:o

"Het boek en de film Soldaat van Oranje wordt nu ook een musical. Acteur Edwin de Vries schrijft het script. De muziek wordt geschreven door de Amerikaan Tom Harriman. Er komen twee versies: een Nederlandse en een Engelse. Het is de eerste musical voor Edwin de Vries."


(nos.nl)


:nocheer:
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
Rick..
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 jun 2007, 12:31
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Rick.. »

mannerheim schreef:Mooie site gvdbor
Rick.. schreef:
(Trouwens Pim Fortuyn grootste Nederlander allertijden _/-\o- )
Grootste Nederlander aller tijden, ja
Zoals charly al zei,
dat is ie ''officieus'' niet dat bedoelde ik er mee.
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

gvdbor schreef:... Zeurende burgers van Nederland: :r
Kijk je wel eens naar Wegmisbruikers .. ? Een TV programma waarin de nederlandse politie in burger automobilisten die verkeersregels overtreden aanhouden .. niks slechts aan zou je zeggen! Maar wat ik zo fout vind aan dat programma is dat er nooit, maar dan ook nóóit iemand na de aller eerste overtreding wordt aagehouden .. waarom wordt er altijd gewacht tot de bestuurder én door rood is gereden én van rechts heeft ingehaald én de maximale snelheid heeft overschreden etc. .. Blijkbaar gaat het bij de nederlandse politie toch niet zo erg om de veiligheid van de andere automobilisten, want dan hadden ze hem allang aangehouden om ongelukken te voorkomen .. maar nee, ze wachten het lekker af totdat er bij elkaar opgeteld een leuk bedrag staan ..

Kapitalistische politie van Nederland: :r

ff wat anders:
Er worden wel weer verschrikkelijk realitsiche Wo2 games gemaakt he.. ongelovelijk ..
http://www.gametrailers.com/player/21274.html
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Ik moet je even meldden dat ik opgenomen in het ziekenhuis vanwege vocht en lucht onder de huid van me hals.
Ik zit op een computer in ''de speelkamer'' in het ziekenhuis dus ik kan je even mailen.
Als mijn sutiatie het zelfde blijft kan ik morgen weer uit het ziekenhuis en anders komt er een operatie.
Dus ik kan sommige Pb's eventjes niet beantwoorden.

Jeroen.
Never Back Down
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Wow .. heftig .. hopelijk mag je er morgen weer uit! Succes :wink:!!
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Julian schreef:
gvdbor schreef:... Zeurende burgers van Nederland: :r
Kijk je wel eens naar Wegmisbruikers .. ? Een TV programma waarin de nederlandse politie in burger automobilisten die verkeersregels overtreden aanhouden .. niks slechts aan zou je zeggen! Maar wat ik zo fout vind aan dat programma is dat er nooit, maar dan ook nóóit iemand na de aller eerste overtreding wordt aagehouden .. waarom wordt er altijd gewacht tot de bestuurder én door rood is gereden én van rechts heeft ingehaald én de maximale snelheid heeft overschreden etc. .. Blijkbaar gaat het bij de nederlandse politie toch niet zo erg om de veiligheid van de andere automobilisten, want dan hadden ze hem allang aangehouden om ongelukken te voorkomen .. maar nee, ze wachten het lekker af totdat er bij elkaar opgeteld een leuk bedrag staan ..

Kapitalistische politie van Nederland: :r
Die worden op zich ook wel aangehouden, maar die doen het niet goed voor de kijkcijfers. Voor de kijkcijfers is alleen maar interessant datgene wat lekker scoort. En dat is ook wel logisch. Het blijft televisie immers. En als we al 5 keer hebben gezien dat iemand een bekeuring kreeg voor geen richting aangeven, dan zet men daar de zesde keer de televisie niet meer voor aan.

Vergeet niet dat je bij 1 programma blik op de weg of wegmisbruikers (vreselijke vent die presentator trouwens en mateloos irritant die Koos Spee die iets te vaak de mist ingaat met zijn informatieverstrekking) heel wat uren politiewerk komt kijken.
En verder moet je niet vergeten dat bij meerdere geconstateerde overtredingen de betrokkene vaak toch maar 1 of 2 bekeuringen krijgt in plaats van alles op een grote hoop.

En laten we wel zijn. De echte verkeershufters haal je er alleen maar op deze manier uit, door ze met meerdere gedragingen te confronteren.

verkeershufterig nederland :r :wink:
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

jeroen wo2 schreef:Ik moet je even meldden dat ik opgenomen in het ziekenhuis vanwege vocht en lucht onder de huid van me hals.
Ik zit op een computer in ''de speelkamer'' in het ziekenhuis dus ik kan je even mailen.
Als mijn sutiatie het zelfde blijft kan ik morgen weer uit het ziekenhuis en anders komt er een operatie.
Dus ik kan sommige Pb's eventjes niet beantwoorden.

Jeroen.
vocht en lucht onder huid. Soort blaarvorming dus. Hoop dat het voor je meevalt. Iig sterkte gewenst.
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Julian schreef:Er worden wel weer verschrikkelijk realitsiche Wo2 games gemaakt he.. ongelovelijk ..
http://www.gametrailers.com/player/21274.html
Knappe trailer... Ik wil wel zien hoe goed de gameplay is... :P
Een echt WO2-gebeurtenis is het wel niet.. :lol:
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Julian schreef:
gvdbor schreef:... Zeurende burgers van Nederland: :r
Kijk je wel eens naar Wegmisbruikers .. ? Een TV programma waarin de nederlandse politie in burger automobilisten die verkeersregels overtreden aanhouden .. niks slechts aan zou je zeggen! Maar wat ik zo fout vind aan dat programma is dat er nooit, maar dan ook nóóit iemand na de aller eerste overtreding wordt aagehouden .. waarom wordt er altijd gewacht tot de bestuurder én door rood is gereden én van rechts heeft ingehaald én de maximale snelheid heeft overschreden etc. .. Blijkbaar gaat het bij de nederlandse politie toch niet zo erg om de veiligheid van de andere automobilisten, want dan hadden ze hem allang aangehouden om ongelukken te voorkomen .. maar nee, ze wachten het lekker af totdat er bij elkaar opgeteld een leuk bedrag staan ..

Kapitalistische politie van Nederland: :r

ff wat anders:
Er worden wel weer verschrikkelijk realitsiche Wo2 games gemaakt he.. ongelovelijk ..
http://www.gametrailers.com/player/21274.html
Ik ben het helemaal met je eens! Bovendien blijven soms wel een half uur achter iemand rijden zodat ze uiteindelijk wle iets vinden. Ik heb een aflevering gezien waarin ze een jongen zagen rijden die zijn wagen duidelijk getuned had. Mooie Velgen, verlaagd, neusvleugels, je kent het wel. De auto viel op en omdat de agenten verwachtten dat ze beet zouden hebben reden ze erachter aan. De jongen reed keurig! Alleen toen hij onder de schipholtunnel reed na 20 min!, reed hij even tegen de 120 om het geluid van zijn uitlaat goed te horen onder de tunnel. Dit duurde ongeveer 12 seconden... Daar kreeg hij toen een boete voor. Ik vond het echt zielig. Maar blijkbaar leverde deze auto hem deze publiciteit op, want hij had al 7 andere boetes ontvangen dat jaar vanwege futiliteiten...
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Lullig inderdaad, dat je voor, zoiets kleins wordt bekeurd ..
gvdbor schreef:Die worden op zich ook wel aangehouden, maar die doen het niet goed voor de kijkcijfers. Voor de kijkcijfers is alleen maar interessant datgene wat lekker scoort ...
Oke, dus om het goed te praten zeg jij dat de meerderheid direkt word aangehouden (dit staat niet letterijk in je bericht, maar ik ga er vanuit dat je dat bedoeld)? Dan vind ik het toch wel vreemd dat er ruim 50 arrestaties na meedere overtredingen plaats vinden in zo'n programma, maar dat toch de minderheid blijft. En dan nog wel terwijl de kans dat je voor verkeersovertredingen wordt aangehouden nog niet eens 1 op 20 is ...
gvdbor schreef:... De kans dat je hier gepakt wordt voor een verkeersovertreding is nog niet eens 1 op 20.
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

In hoeveel tijd denk je dat een zo'n opname tot stand is gekomen?
Zou dat van 1 dag surveilleren zijn? Ik weet van collega's die meerijder zijn met het camerateam dat soms van een hele dag surveilleren er uiteindelijk maar 1 item is dat wordt uitgezonden.

En 50 arrestaties? (overigens bedoel je staandehoudingen maar ik kan me voorstellen dat je de juiste termen niet kent) Misschien heb ik dan de laatste keren niet goed geteld. Maar gemiddeld houdt het met een stuk of 10 processen verbaal wel op.
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Sterkte Jeroen!
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gesloten