forces of valor

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

forces of valor

Bericht door Bram.T. »

wat vinden jullie eigelijk van forces of valor
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Wat zijn/is forces of valor?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Bericht door Bram.T. »

dit is een spitfire van forces of valor http://img292.imageshack.us/img292/1944/dsc01986lo2.jpg
Shot with DSC-S80 at 2007-06-26

(Okke heeft Foto gewijzigd in een link, want ruim 2000 pixels is wel heel breed voor een forum.)
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ah! Ik weet nu al iets meer van de forces of valor. Ze hadden spitfires. Blijft mijn vraag staan wat de forces of valor zijn/is.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Bericht door Bram.T. »

Forces of Valor ® created with the military enthusiast in mind, presents stunning replicas of the military vehicles and soldiers that operated during World http://www.forcesofvalor.com/
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

vind ik persoonlijk leuk initiatief
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
Andre1983nl
Lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:30
Locatie: Hollum Ameland

Bericht door Andre1983nl »

zelf heb ik overnagedacht om ze te kopen maar
zelf bouwen als bouwdoos vind ik leuker (tis wel een hoop werk om ze mooi te krijgen)
Ik verzamel Repro ... omdat ik dan zeker weet dat het echt NEP is!

Regiment Huzaren!
Ik zoek info, foto's en items over Huzaren/Cavalerie.

Soldiers wins the war & Generals gets the the Credits
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: forces of valor

Bericht door sniper snoop »

Forces of Valor is een organisatie die prachtige modellen op verschillende schalen bouwen, van voertuigen uit de Tweede Wereldoorlog en later. Ze worden zo authentiek ontworpen. De modellen bestaand uit kunststof en/of ijzer, hebben verstelbare hoofdwapens en vaak ook secundaire wapens, verstelbare torens, onderstellen die in staat zijn om te rijden, luiken die open kunnen enz enz.

De Tiger tank op de foto heb ik al jaren in bezit en is gebaseerd op de "Slag om de Ardennen". De Tiger tank is een Mid model op schaal 1/32. Hij weegt 650 gram en bestaat uit kunststof en ijzer. De toren en kanon kan versteld worden en machinegeweer kan naar boven gericht worden. Ook de luiken van de commandant en schutter + motor kunnen geopend worden. De rupsen zijn uit rubber en de tank kan bewegen door hem voort te duwen. Ik heb hem denk ik voor ongeveer €30 gekocht. Hij was helemaal compleet. Ik moest enkel wat details aan toe voegen en verder niks. Op de website kan je talrijke modelle terug vinden. Helaas, soms is de verf niet mooi gedaan. Zoals je kan zien op de Tiger.

Afbeelding

Daarnet de Königstiger gehaald, versie Germany 1944. Namelijk de tank met nummer 333. Opvallend is dus zijn grootte. Veel groter dan de Tiger en beiden op schaal 1:32. Wat dus normaal is. Het gewicht is ook hoger. De Tiger had slechte afwerking. Hier en daar werd niet gespoten met verf, meestal zijkanten van de zijden. De Königstiger is veel beter. Prachtig afgewerkt. Een 10 op 10! Echter vind ik namelijk het onderstel jammer. Ik heb aangeduid op de foto dat de eerste en laatste rij loopwielen zichzelf van de grond tillen door de rupsbanden. Misschien met verloop van tijd dat de rupsbanden zal wat afsterven en aldus verlsijten waardoor de spanning zal verminderen. Je kan dit voorkomen door hem op de plaat te laten. Maar ikzelf heb geen voldoende plaats om hem iedere keer op de plaat te houden. Dus eraf. Echter als je hem op de plaat behoud, dan roteer uw toren niet goed. Een andere nadeel aan onderstel is de rupsbanden die niet goed grijpen. Ik hou mijn modellen om in de kast te plaatsen, dus geen enkel probleem voor mij. Het kanonmasker kon beter. Je ziet een erorme speling tussen kanonmantel en toren. Ook kan het kanon rondjes draaien zonder zijn toren te verplaatsen of te roteren. Maar ik vind het sowieso een pracht model. Alweer eentje bij. :goed:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Plaats reactie