Eremedailles?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Lucb
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2007, 19:31

Eremedailles?

Bericht door Lucb »

Hey

Ik ben nieuw op deze forum dus schiet me aub niet dood als dit in het verkeerde forumgedeelte is gepost. Een vriend van me heeft een paar medailles (ik denk toch dat het dat zijn) in zijn bezitting en vroeg zichzelf af of deze iets waard zijn. De fotos heb ik genomen met men gsm dus ze zijn niet van de beste kwaliteit. Graag zou ik wat info willen over wat deze zijn en of deze iets waard zijn :oops: . Ik weet zelf niet goed hoe ik dit goed kan opzoeken dus vraag ik het maar aan jullie he :)

Hier zijn de fotos, de opschriften zijn niet duidelijk aangezien de fotos zijn genomen met men gsm dus zet ik ze onder de afbeeldingen

Afbeelding
opschrift: Omnia conjungo

Afbeelding
Afbeelding
opschrift: Voluntariis patria memor 1914-1918

Afbeelding
Afbeelding
opschrift: Eendracht maakt macht

Afbeelding
Afbeelding
opschrift: Yser

Afbeelding
Gebruikersavatar
Gefreiter Porta
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 dec 2005, 14:10
Locatie: Belgie(Oost-Vlaanderen)

Bericht door Gefreiter Porta »

Nouja niet echt speciaal, voor dit alles zou ik 15€ over hebben...zeker niet meer.
Gebruikersavatar
SV Kenny
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 06 aug 2006, 16:57
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SV Kenny »

Een burgerlijke Leopoldsorde, een ijzerkruis, een medaille voor vrijwillige strijder 14-18. Dat eerste speldje ken ik niet.
Als je optelt wat er gemiddeld voor deze medailles wordt gevraagd (zonder de speld dan, want daar ken ik niks van) zal je iets van een 30 à 35 euro aan medailles hebben. Of wat de zot er voor geeft. :P
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Lucb
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2007, 19:31

Bericht door Lucb »

hartelijk bedankt mensen!
We vonden de info zeer nuttig, we gaan ze toch dan niet verkopen maar bijhouden. Kvind het echt wel boeiend om zo de geschiedenis van zo'n medaille te weten.
Gebruikersavatar
SV Kenny
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 06 aug 2006, 16:57
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SV Kenny »

Misschien heb je hier dan wat aan. :)

leopoldsorde
ijzerkruis
medaille van de vrijwillige strijder

En Belgie een as-mogendheid? :lol:
Plaats reactie