Toon je thema foto/impressie

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Mooi Guido :!:
Ik heb precies hetzelfde corporal jasje, alleen dan van 6th Armoured idpv 7th :)
Is dat een Bronze Star op het jasje ? Daar is maar weinig van te vinden op ebay etc, hoeveel kost zoiets ?
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Jah mooi hoor
Starting up again
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Niet echt een thema, niet echt spectaculair, maar dit doe ik met mijn verzameling : elke week richt ik de bovenkant van mijn kast in, zo veel mogelijk met andere spullen ; zo blijf je bezig met je verzameling en los je plaatsgebrek op. Deze week ziet m'n kast er zo uit :

Afbeelding

Samenstelling: 2 Belgische helmen, Wehrpass, Sterbebild van Duitser gevallen in Frankrijk (WO1), kogels waarvan één gevonden in Bastogne en de rest gevonden in een straal van 2 km van mijn huis, idem voor het geallieerd seintoestel rechts. Verder battlefield relics van Diksmuide (WO1) : prikkeldraad en bevestiging ervoor (de lus achteraan), een eclips hulzen en een Londense huls van groter kaliber. Als laatste één van mijn favoriete boeken, Belgie 44 van Peter Taghon :)
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

thanks!

ja lekker he die helmen! van die ene zwarte heb ik de naam!! heeft wat meegemaakt die man!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Tim die bronze star heb ik ooit gekocht.. waarde voor mij onbekend.. ik wou hem toch ff op marktplaats hier zetten dus kijk over paar minuten
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Tim schreef:Samenstelling: 2 Belgische helmen, Wehrpass, Sterbebild van Duitser gevallen in Frankrijk (WO1), kogels waarvan één gevonden in Bastogne en de rest gevonden in een straal van 2 km van mijn huis, idem voor het geallieerd seintoestel rechts. Verder battlefield relics van Diksmuide (WO1) : prikkeldraad en bevestiging ervoor (de lus achteraan), een eclips hulzen en een Londense huls van groter kaliber. Als laatste één van mijn favoriete boeken, Belgie 44 van Peter Taghon :)

Die Belgische mk-zoveel helm, is dat vlaggetje een sticker achtig iets of is dat geschilderd?

Niet echt de meest katholieke manier om een wehrpass te bewaren, maar kom, het is maar voor een week :)
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

antwerpx schreef:Die Belgische mk-zoveel helm, is dat vlaggetje een sticker achtig iets of is dat geschilderd?
Niet echt de meest katholieke manier om een wehrpass te bewaren, maar kom, het is maar voor een week :)
Het Engels model bovenaan is geschilderd, het Amerikaans model onderaan heeft een sticker (is ook ouder).

Die wehrpass kan wel nog een weekje licht verdragen, maar wees gerust, daarna verdwijnt hij weer in de donkere, koele kast :P
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

BjornSpiN schreef:
Mooyman schreef: Interessante Polizei spullen, al een mooie collectie bij elkaar, maar wist niet dat je ook Feuerschutzpolizei deed?, heeft Bjorn er een geduchte "concurrent" bij :wink: .
Ik zit er over te peinzen dat allemaal te verkopen, aangezien ik bezetting en bevrijding omgeving Groningen wel heel erg interessant begin te vinden... :)
Denk eerst goed na voordat je iets van de hand doet, je hebt er een hele tijd over moeten doen om dat alles bij elkaar te krijgen en doe je het dan van de hand dan is de kans groot dat je later spijt zult krijgen.
Aan de andere hand heeft Guido gelijk met de opmerking dat je omgeving "positiever" op een meer plaatselijke gerichte verzameling reageert omdat dat voor hen meer tot de verbeelding spreekt dan bvb jou Feuerschutz polizei spullen.
Succes met het maken van de juiste beslissing.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Mnee ik zou t ook nie zo weg doen
Starting up again
tomNL
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 okt 2003, 23:02

a

Bericht door tomNL »

ook even een opstelling gemaakt van een gedeelte van mijn verzameling :)

http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=51146

Groeten Tom
Verzamelaar
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Er zijn hier al mooie impressies de revue gepasseert.
Hier nog een kleine impressie,alleen is hij nog niet compleet.
Ik zoek nog in de linkerhoek onderaan een combat infantery badge toe te voegen of een jumpwing.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Erg mooi Tom en Adrian,
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

[quote="Ernst-H"]hierbij mijn impressies:

Oh wat prachtig waar haal je het vandaan? _/-\o_ _/-\o_
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Peter schreef:
Ernst-H schreef:hierbij mijn impressies:
Oh wat prachtig waar haal je het vandaan? _/-\o_ _/-\o_
Teletijdmachine van doktor Barabas, daarna met een waterpistool een Duitse Polizeikerel bedreigd en toen kreeg ik dit allemaal mee :bonk: O-) :yes:


nu een poging serieus te zijn :cheer: : Voor het grootste deel heb ik mijn collectie via internet gevonden. Daarnaast veel beursbezoek, veel tijd en vooral toch best een hoop geld.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Ernst-H schreef:
met een waterpistool een Duitse Polizeikerel bedreigd

Had je daarbij misschien een Paashaas pak aan Ernst, zag anders iets dergelijks in Opsporingverzocht :wink: :lol: .
Gesloten