Eabe's verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
eabe80
Lid
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 aug 2006, 14:23
Locatie: Easterein
Contacteer:

Eabe's verzameling

Bericht door eabe80 »

ik ben al een tijdje actief op dit forum,dus ik dacht laat ik mijn verzameling ook eens zien.ik ben sinds een half jaar weer begonnen met verzamelen.Ik verzamel uitsluitend Duitse wehrmacht.ik heb nog niet veel daar ik voor mezelf hoge eisen stel aan dat wat ik koop.Dan ben je ook duurder uit en duurt de verzameling ook langer voordat je een grote collectie hebt.Alles op de fotos is orgineel behalve de y riem.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

//edit:
Even een "Enter" tussen de foto's gezet om de lay-out van het forum in zijn normale formaat te houden. ;)

Groet,

Dodo
*** World War Relics
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Mooi hoor! Mooie opstelling en je verzamelt niet een speciefiek onderdeel wat ik altijd erg mooi vind om te zien.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

voor mezelf hoge eisen stel aan dat wat ik koop.
Kijk, dat klinkt erg goed!
De items zien er allemaal erg netjes uit. De Y-riem ga je nog eens vervangen voor een origineel, of houd je het zo?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Al een leuke collectie hoor!
En dat je maar een half jaartje verzameld ben je al goed onderweg! :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
eabe80
Lid
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 aug 2006, 14:23
Locatie: Easterein
Contacteer:

Bericht door eabe80 »

Ik verzamel niet echt specifiek,alleen Duitse wehrmacht.
Ik ben nog wel van plan om de y riem te vervangen door een orginele.
:)
*** World War Relics
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Dat is een mooie collectie! ik hoop dat je later al de repro zult vervangen, maar beter iets dan niets op dit momen! :D Zo kun je ook afgaan wat nog repro is en niet meer, langzaam verander je hem dan in een originele pop! Die veldfles is iig. erg leuk!

Succes met het verzamelen!
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Zit al leuk spul tussen. Ga zo door! :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
eabe80
Lid
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 aug 2006, 14:23
Locatie: Easterein
Contacteer:

Bericht door eabe80 »

Ik heb intussen weer een aantal mooie items aan mijn verzameling duits mogen toevoegen.Alles is gestempeld en gedateerd.
*gasmasker bus 90%orginele kleur met orginele riemen.1943
*Veldfles in perfecte staat.1944
*Portepee(faustriem)voor de bajo.wehrmacht uitvoering.
*MG34 trommel magazijn met 50 schots band.1941
*Winterstiefel,zoals deze een de wehrmacht aan het oostfront werd uitgereikt.Ook de luftwaffe piloten gebruikte dergelijke stiefel.Alleen de zool is anders.Gestemeld 1943
*Pracht boek over de Deutse fallschirmjager eenheden.
*Veldstelefoon in goede staat.1940
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
*** World War Relics
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Hallo eabe80, sorry dat ik je misschien teleur moet stellen maar de gasmaskerbus die je laat zien is vrijwel zeker over geschilderd en de riemen zijn vrijwel zeker de na-oorlogse variant. Om het met 100% zekerheid te durven zeggen heb ik betere foto's nodig.
Verder vermoed ik ook dat de winterstiefel ook na-oorlogs zijn. Normaal gesproken hebben oorlogse laarzen bovenaan de laars geen riempje zitten, dit werd enkel bij na-oorlogse laarzen gedaan. Ik weet echter niet precies in hoeverre dit ook opgaat voor winterstiefel maar ik denk dat hiervoor hetzelfde geldt.

De rest van het spul dat je laat zien lijkt verder wel goed te zijn vanaf de foto's. Enkel de veldfles roept bij mij nog wat onzekere gevoelens op maar ook daarvoor zou ik betere foto's moeten hebben.

Ik wil je plezier dus niet vergallen maar probeer alleen te voorkomen dat je na-oorlogs spul als zijnde origineel in je collectie opneemt.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
eabe80
Lid
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 aug 2006, 14:23
Locatie: Easterein
Contacteer:

Bericht door eabe80 »

Bedankt voor de reactie.Gasmasker bus jammer :cry:
Van de stiefels weet ik dat dit een ontwerp is dat ook in de eerste wereldoorlog werd gebruikt.Tijdens de Tweede wereldoorlog werd deze aan de luftwaffe uitgereikt.De riem bovenin is gewoon voor dit type stiefels.
*** World War Relics
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Ik ben het eens met sinister wat de gasmaskerbus betreft, verder heb ik mijn twijfels over de veldfles die je hebt aangekocht, ik heb dit model nog nooit gezien, de kleur van de beker is vreemd en het leer is nooit zo bruin ( lijkt wel nieuw) Als je het vergelijkt met een standaard model veldfles ( zie foto) wijkt hij sterk af. Waar is hij precies gestempeld als ik vragen mag?

http://www.germanmilitaria.com/Heer/photos/H056156.html
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Ja erg jammer van de gasmaskbus, ik vond hem wat te veel glimmen en de kleur leek mij niet correct, maar voor de rest ziet het er leuk uit!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

erg mooie verzameling
it's not how many you write but what you write in the books of history
eabe80
Lid
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 aug 2006, 14:23
Locatie: Easterein
Contacteer:

Bericht door eabe80 »

De veldfles is gestempeld net onder de hals met C&Cw.Het leer lijkt nieuw door de flits van de camara en omdat ik hem heb behandelt met leervet.Dit type werd gebruikt door onder andere de sanitater dienst.Wel later in de oorlog.
*** World War Relics
Plaats reactie