Verwundeten abzeichen im gold.

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Verwundeten abzeichen im gold.

Bericht door Ivo Wilms »

Weet iemand wat een redelijke prijs is voor een verwundeten abzeichen im gold?

Alvast bedankt.

Mvg,
Ivo.
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Bericht door Ivo Wilms »

Niemand? :(
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Bericht door Fahnenjunker »

Wat voor versie zoek je? Zink? Buntmetall? Gemerkt?
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Bericht door Ivo Wilms »

Nou, het zit zo. Er was iemand op marktplaats die 2 verwundeten abzeichen te koop aan bood. Eentje was duidelijk de versie "im schwarz", en de andere was - zoals de verkoper dat in zijn advertentie omschreef - een "volle". Ik dus mailen met die man, zegt hij dat het een "gold" versie is, gestempeld met "L/11" en dat deze een beetje meer waard is dan de zwarte. Dus de maker/hersteller Wilhelm Deumer uit Lüdenscheid. Ik heb voor beide 70,- inclusief verzekerd verzenden betaald. Nu wil ik dus graag weten wat de gouden versie waard is.
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Dan hoop ik voor je dat je een originele hebt, want wat er wel niet voor namaak troep wordt aangeboden...
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Bericht door Ivo Wilms »

Ben 99,9% zeker dat hij origineel is. Zit ook een of andere grijze doffe aanslag op, en hij wijkt niet af van het standaard model. Verder heb ik ook garantie van de verkoper. Niet goed geld terug.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Dit verwundeten abzeichen is in jouw bezit merk ik.
Dus misschien is het dan handig een foto te plaatsen zodat we kunnen kijken wat het is, en er zodoende een prijskaartje aan hangen.
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Bericht door Ivo Wilms »

Nou, het is betaald en onderweg ja. Hopelijk komt hij morgen binnen.
frikandel1985
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 mei 2006, 16:56
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gold

Bericht door frikandel1985 »

Ik hoop voor je dat het een originele is! Dan heb je ze echt voor een koopje. Een zwarte versie doet tussen de 20 en 30 euro ongeveer. De gouden versie ligt rond de 100 a 150 euro.
Als ik jou was zou ik foto;s plaatsen op de verschillende forums, aangezien garantie geven op marktplaats iets vrij normaals aan het worden is. De gedachte hierachter is dat de koper geen verstand van de items hebt en er dus van uitgaat dat het origineel is en niet klaagt.
Succes ermee
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Bericht door Ivo Wilms »

Vandaag binnengekomen. Zit een of andere grijze aanslag op. Enig idee hoe dat te verwijderen? Zoutzuur?

De foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Ivo.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Mischien handig om foto´s te maken in daglicht (buiten) dan zijn ze ook meteen een stuk duidelijker.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Bericht door Fahnenjunker »

Inderdaad, duidelijkere foto's zijn handig, van voor- en achterzijde. Ik kan nu niet zien welke grijze aanslag je bedoeld, maar ik zou iig niet met zoutzuur aan de gang gaan. Dan is de aanslag weg maar ook het metaal waar het op zat.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Bericht door Ivo Wilms »

Bij deze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Bericht door Fahnenjunker »

Hoewel er een erg goede fake van dit type bestaat, denk ik dat deze wel oke is. Ik zie alleen nog steeds geen grijze aanslag, dus ik denk dat je het zink bedoeld waar dit abzeichen van gemaakt is. De goudfinish is maar een dun laagje wat in de loop van de tijd gedeeltelijk verdwenen is waardoor het zink zichtbaar is geworden. Daar hoef je niets aan te doen want het goud wat weg is, blijft weg. Wel moet opletten voor zinkrot, witte plekken op het zink. Dat vreet het metaal op. Goed te behandelen met vaseline. Erop smeren, paar uur laten liggen en eraf halen met een doekje.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Bericht door Ivo Wilms »

Jaap van der Laan schreef:Hoewel er een erg goede fake van dit type bestaat, denk ik dat deze wel oke is. Ik zie alleen nog steeds geen grijze aanslag, dus ik denk dat je het zink bedoeld waar dit abzeichen van gemaakt is. De goudfinish is maar een dun laagje wat in de loop van de tijd gedeeltelijk verdwenen is waardoor het zink zichtbaar is geworden. Daar hoef je niets aan te doen want het goud wat weg is, blijft weg. Wel moet opletten voor zinkrot, witte plekken op het zink. Dat vreet het metaal op. Goed te behandelen met vaseline. Erop smeren, paar uur laten liggen en eraf halen met een doekje.
Ja, dat bedoelde ik. Wel jammer dat het goude laagje dan weg is daar.
maar nu zit ik nog met de ham-vraag, wat is de waarde van dit abzeichen in deze staat?
Plaats reactie