Schneejacke - Orgineel of Nep?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Sorry op de foto zijn maar 5 knopen te zien.
Het zijn er eigenlijk 6. :oops:
Ik zal binnenkort nog even een betere foto maken :)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ik heb even de titel veranderd, aangezien er nog een topic is over origineel en nep, en ik zelf al even moest zoeken, welke nou bij welk object hoort :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Op wehrmachtawards, wordt de originaliteit, ten zeerste in twijfel getrokken,zie ik net.
Ook ik moet toegeven dat ik deze uitvoering nog nooit heb gezien :|
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Na 1 antwoord kan je niet op wehrmacht awards een conclusie trekken. Zelf heb ik wel ook m'n twijfels. Er zijn maar weinig bewezen originelen.
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe foto's!
Hopelijk zien jullie nu 6 knopen :wink:
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

german collector schreef:Op wehrmachtawards, wordt de originaliteit, ten zeerste in twijfel getrokken,zie ik net.
Ook ik moet toegeven dat ik deze uitvoering nog nooit heb gezien :|
Misschien iets te snel om te oordelen na 1 reactie... ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Inderdaad! Op WAF wordt de jas ''vreemd'' gevonden omdat deze maar 5 knopen heeft, maar hij heeft er 6 dus...
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Darryl schreef:Inderdaad! Op WAF wordt de jas ''vreemd'' gevonden omdat deze maar 5 knopen heeft, maar hij heeft er 6 dus...
Verandert voor mij in ieder geval weinig aan de zaak. Ook met 6 knopen ken ik het model niet en blijft de stempeling verdacht.
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Hallo,
I.d.d Peter, ook het feit dat de jas 6 knopen heeft i.p.v 5 verandert voor mij weinig aan de zaak.
En jongens niet lopen schreeuwen dat ik na 1 reactie op WAF, nog geen conclusie kan trekken.
Dit doe ik nl. niet, ik had er misschien bij moeten vermelden dat er daar iemand is die de originaliteit in twijfel trekt.
Tel dat op bij alle reacties die nu al geweest zijn.
Denk dat mijn bewering dat de jas niet origineel is, wel onderbouwd is.
En niet puur en alleen gebaseerd op de meningen van anderen. :)
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

german collector schreef:Hallo,
I.d.d Peter, ook het feit dat de jas 6 knopen heeft i.p.v 5 verandert voor mij weinig aan de zaak.
En jongens niet lopen schreeuwen dat ik na 1 reactie op WAF, nog geen conclusie kan trekken.
Dit doe ik nl. niet, ik had er misschien bij moeten vermelden dat er daar iemand is die de originaliteit in twijfel trekt.
Tel dat op bij alle reacties die nu al geweest zijn.
Denk dat mijn bewering dat de jas niet origineel is, wel onderbouwd is.
En niet puur en alleen gebaseerd op de meningen van anderen. :)
Ok, duidelijk. :)
Ging er ook niet vanuit dat jij conclussie zou trekken uit een twijfelachtige WAF post maar zo leek het wel uit je post. Een onwetend iemand zou gedacht hebben dat je echt probeerde je gelijk te halen uit een WAF post. Gelukkig zijn wij niet onwetend. ;) :P
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

ik breng graag vertwijfeling alom,

http://koopjes.marktplaats.nl/verzamele ... 1&p=5&fta=

kijk ook naar het andere exemplaar van de verkoper!! en voor de stempelaars.... check de stempel!
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Hallo,
Deze beste man is ook een zeer onbetrouwbare verkoper, als ik de goede voor me heb, in ieder geval.
Deze man heeft al vrij veel zaken op Mp gehad, waarbij ik behoorlijk zeker was, dat het spul niet origineel was!
Net als een zekere meneer uit Arnhem, die ook vrij veel adverteerd op MP.
Tevens de man met de naam Nordland is een onbetrouwbaar iemand.
Dit uit ervaringen van meerdere verzamelaars, waaronder ik zelf!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Aan de plaatser van deze adevertentie in het 'aangeboden' gedeelte:
viny schreef:Ik bied hier een Duits gestempelde winterset aan, de set is meerdere malen goedgekeurd maar toch blijft er enige twijfel over de originaliteit.
Nu vraag ik mij toch af waar en door wie dit dan wel 'meerdere malen' is goedgekeurd en op basis waarvan dat is gebeurd. Tot nu toe heb ik alleen nog maar 'enige twijfel gezien' en nergens 'enige zekerheid' met betrekking tot het al dan niet Duits en WOII zijn hiervan.
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

Ik zou er in ieder geval niet voor gaan!
Stempel ziet er te nieuw uit en te getruckeerd!
Eigentum der luftwaffe heb ik ook nog nooit op kleding gezien.Bij mijn weten is dit LBA dan.
this is a no-go voor mij!sorry
Greifkommando!
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Peter Moelans schreef:Aan de plaatser van deze adevertentie in het 'aangeboden' gedeelte:
viny schreef:Ik bied hier een Duits gestempelde winterset aan, de set is meerdere malen goedgekeurd maar toch blijft er enige twijfel over de originaliteit.
Nu vraag ik mij toch af waar en door wie dit dan wel 'meerdere malen' is goedgekeurd en op basis waarvan dat is gebeurd. Tot nu toe heb ik alleen nog maar 'enige twijfel gezien' en nergens 'enige zekerheid' met betrekking tot het al dan niet Duits en WOII zijn hiervan.

Ja inderdaad, hij is hier al meerdere malen 'afgekeurd' om het zomaar te noemen, maar ik ben meerdere malen bij, nouja, laat ik het maar niet experts noemen, bij mensen geweest die er flink wat verstand van hebben. Dit forum in zijn geheel beschikt over heel wat kennis, en ik wil niet zeggen dat jullie er geen flikker vanaf weten. Want dat is zeker niet zo!! Maar als jullie iets niet kennen wordt het meteen neergezet als niet-Duits, de man waar ik van de week ben geweest, en veel vaker kom heb ik de set voor geschoven. Hij herkende hem meteen en vertelde mij dat dit een goede was, ik heb ook verteld over het forum en de twijfel er over is etc etc. Hij vertelde mij dat het een goede set was en dat er veel verschillende soorten waren, met vakken, zonder vakken, glazen knopen, wollen knopen, normale knopen en geen knopen. Luftwaffe Wehrmacht SS etc etc. Natuurlijk kan de beste man het fout hebben, maar hij zit al sinds de jaren 60-70 in militaria en verdient er zijn brood mee, en heeft al heel wat door zijn handen gehad. Op het moment ligt de set bij hem en kan hem via via voor mij misschien kwijt raken, als hem dat niet lukt had hij er zelf misschien belang bij voor verkoop aan musea in de Ardennen.

Erg jammer vind ik dat dit forum veelste krittiesch is, vat dit als positieve feedback, waar we met zijn allen aan kunnen werken.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Plaats reactie