discussie/praatforum

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

discussie/praatforum

Bericht door THOR »

Hallo allemaal.
Ik zie dat de discussie/praatforum al een hele tijd gesloten is.
Heb het verhaaltje gelezen, en vindt dat het wel eens tijd word dat die bewuste forum weer open gaat.
Kunnen we allemaal ons ei kwijt :wink:
Gooi der gelijk een pol tegenaan
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Vind ik ook :)
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Ik vind wel dat het discussie-topic heropend mag worden... Hier kon ik steeds mijn mening kwijt rond verschillende en uiteenlopende maar héél interessante onderwerpen...
Misschien moet er gewoon in de toekomst wat strenger worden opgetreden als het duidelijk wordt dat de discussie eindeloos blijft doorgaan.. Dan is het waarschijnlijk het beste dat de Mods op dat bewuste topic een slotje zetten...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Waarschijnlijk zal het discussieonderdeel niet terugkomen in zijn oude vorm. Informatieuitwisseling, dialoog en discussie over onderwerpen, die te maken hebben met de tweede wereldoorlog, kunnen in de daartoe bestemde forumonderdelen plaatsvinden. Of hier een apart onderdeel voor discussie voor moet worden opengesteld is de staf het nog niet over uit.
Mijn verontschuldiging dat je nog geen duidelijkheid hierover hebt van de staf.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Nou okke,je verontschuldiging is aanvaard :)
We moeten nog even geduld hebben.
Bye the way,waar is de poll gebleven????
Ik heb geen toestemming gegeven om het te verwijderen.
Wil de schuldige zich melden.

Naschrift redacteur:
De discussie/praatforum is verwijderd :?
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Zie hier voor de verklaring, THOR.. ;)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Dodo schreef:Zie hier voor de verklaring, THOR.. ;)
Dat had ik inmiddels ook al gelezen. :wink:
Vind het wel een rare zaak,het sluiten van de discussie/praatforum.
Volgens mij is het gesloten omdat er gevoelige onderwerpen in voorkwamen.
Als men het niet eens is met bepaalde uitspraken van de leden,zou men hem/haar kunnen aanspreken i.pv. de discussie/praatforum te sluiten.
De leden die hier vertoeven zijn de afspiegeling van de maatschappij,en dan kun je bepaalde uitspraken verwachten.
Dit lijkt op het zwembad affaire in amsterdam.
Daar waren enkele marokkanen,die kleine meisjes lastig vielen.
En wat deed men,men sloot het zwembad. :? :?
Men had natuurlijk de marokkanen moeten aanpakken i.p.v ( heel laf) het zwembad te sluiten.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Gezien dat er nog niemand van de staff heeft gereageerd,waren mijn gedachten dus juist.
En mijn opgestelde poll verwijderen :? ,....................................
Komt wel erg kinderachtig over allemaal.
Weten we dat nu ook.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Ik vind het een zwaktebod van jewelste. Is dít nou het eindresultaat na een week + een maand brainstormen om met zo'n suf verhaaltje op de proppen te komen? Waarom niet meteen de waarheid boven tafel brengen en gewoon zeggen dat jullie als staf het discussieforum niet (meer) in de hand hadden (mede doordat mods zich tot discussiedeelnemers ontpopten.....en andersom).

Er is maar een reactie mogelijk op dit besluit: :r :r :r
Mogelijk zal mijn commentaar consequenties hebben, maar die aanvaard ik dan van harte.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
LoD
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 jul 2006, 16:07

Bericht door LoD »

Daarom vinden wij dat discussies niet moeten plaatsvinden in een onderdeel "discussieren", maar in een specifieker aan WOII gerelateerde omgeving - oftwel: onderliggend aan de diverse subcategorieën op dit forum, waardoor een discussie nauwer verband krijgt met het onderwerp van dit forum. We vinden dat de diverse onderdelen van dit forum, buiten 'discussieren', hiervoor voldoende ruimte bieden.

Is het dan niet veel handiger om non-WOII gerelateerde onderwerpen van een slotje te voorzien?
Geleuter over verkiezingen, Marokkanen in zwembaden en het baltsgedrag van de Drietandpostkanarie ten tijde van Agincourt hoeft wmb hier niet getolereerd te worden, maar een onderwerp als
revisionisme bijvoorbeeld is een wezenlijk onderdeel van een WOII gerelateerd gegeven en daar hebben we nu eenmaal mee te maken. Op basis van argumenten de discussie aangaan is naar mijn mening veel beter en vruchtbaarder dan de andere kant opkijken of maar net doen alsof er geen discussie gaande is.

Vervolgens, een apart forumonderdeel "discussieren" is oneindig veel overzichtelijker dan steeds maar weer tussen de diverse foradelen moeten zoeken waar bepaalde gegevens en feiten staan.

Tenslotte, discussie is nog steeds de bron van alle kennis. Beperk je de forumleden hierin, kun je net zo goed het forum opheffen en een Q & A vraagbaak/database inrichten, een stuk goedkoper en minder arbeidsintensief.

Kortom, ik wil niet zover gaan dit een zwaktebod te noemen maar ik vind het wel "erg jammer" en een algehele devaluatie van het forum.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik zie niet in op welke manier er discussies gefnuikt worden. Het onderdeel Discussiëren ging in zijn geheel over niet WOII-gerelateerde onderwerpen, en als dat op de duur meer aandacht vraagt dan de onderwerpen die daar wél mee te maken hebben (ter herinnering: de Tweede Wereldoorlog is nog altijd het hoofdonderwerp van dit forum) klopt er simpelweg iets niet.

Discussies waren er voor het sluiten van het onderdeel Discussiëren in de andere forumonderdelen en zullen er daarna ook nog zijn. Dramatiseren is écht niet verplicht.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

peter moelemans berichte:
Het onderdeel Discussiëren ging in zijn geheel over niet WOII-gerelateerde onderwerpen, en als dat op de duur meer aandacht vraagt dan de onderwerpen die daar wél mee te maken hebben (ter herinnering: de Tweede Wereldoorlog is nog altijd het hoofdonderwerp van dit forum) klopt er simpelweg iets niet.


Daar sla je de plank volledig mis.
Het klopt helemaal dat het discussie/praatforum niet over wo2-gerelateerde onderwerpen ging,maar dat heb je met de babbelbox ook.
En er is nooit wat van gezegd dat het niet over wo2-onderwerpen ging.
Sterker nog;de mods deden gezellig mee!
Maar ik kan me wel herinneren dat dvaupell enkele uitspraken deed over de toon van enkele leden in het discussie/praatforum.
Het is jammer dat ik het bewuste bericht niet meer op kan zoeken,want de discussie/praatforum is verwijderd.
En,landgenoten daarom onderandere is de discussie praatforum verwijderd.
Men dulde bepaalde onderwerpen uitspraken hier niet meer,wat voor gedachte zit hier achter?
En landgenoten,de door mij opgestelde poll (weet u het nog?) is ook verwijderd :?
En ik kan vermelden heb hier nog geen verklaring over mogen ontvangen.
Tja..............diep triest.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Het discussieforum ging om discussie en niet over de tweede wereldoorlog. Dit forum is gericht op de tweede wereldoorlog.
Ook is dit forum gericht op de leden. Daarvoor is er naast de forumonderdelen over specifieke aspecten van de tweede wereldoorlog een babbelbox voor onderwerpen die niet met de tweede wereldoorlog te maken hebben.

Ook discussiëren was een onderdeel voor leden over onderwerpen die niet met de tweede wereldoorlog te maken hebben. Discussiëren was een leuk tijdverdrijf voor enkele leden en stafleden. Helaas liepen veel discussieonderwerpen uit op conflicten die met tussenkomst van de staf opgelost moesten worden.

Dit forum is geen openbare debatplaats om te oefenen en te spelen met discussie. Het is een ontmoetingsruimte voor mensen die geïnteresseerd zijn in de tweede wereldoorlog of die op zoek zijn naar informatie over de tweede wereldoorlog.

Door het discussieonderdeel te verwijderen, kan er buiten dat onderdeel nog steeds discussie plaatsvinden, maar is de staf niet onnodig tijd kwijt aan het oplossen van problemen die op dit forum al niet thuishoorden.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

okke schreef:Het discussieforum ging om discussie en niet over de tweede wereldoorlog. Dit forum is gericht op de tweede wereldoorlog.
Ook is dit forum gericht op de leden. Daarvoor is er naast de forumonderdelen over specifieke aspecten van de tweede wereldoorlog een babbelbox voor onderwerpen die niet met de tweede wereldoorlog te maken hebben.

Ook discussiëren was een onderdeel voor leden over onderwerpen die niet met de tweede wereldoorlog te maken hebben. Discussiëren was een leuk tijdverdrijf voor enkele leden en stafleden. Helaas liepen veel discussieonderwerpen uit op conflicten die met tussenkomst van de staf opgelost moesten worden.

Dit forum is geen openbare debatplaats om te oefenen en te spelen met discussie. Het is een ontmoetingsruimte voor mensen die geïnteresseerd zijn in de tweede wereldoorlog of die op zoek zijn naar informatie over de tweede wereldoorlog.

Door het discussieonderdeel te verwijderen, kan er buiten dat onderdeel nog steeds discussie plaatsvinden, maar is de staf niet onnodig tijd kwijt aan het oplossen van problemen die op dit forum al niet thuishoorden.

Zo das snel.
Terwijl de andere staff leden al weken aan het broeden zijn om een goed onderbouwde reactie te geven,schud jij die in 22 minuten uit je mouw.
Wauw men,vind dat een prestatie hoor.
Heb je een beker verdiend (moeten de andere staff leden maar betalen :wink: ).
Maargoed,dan moeten we allemaal naar de babbelbox dan????
Is het daar wel geoorloofd??
Of verplaats je het probleem?
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Wij constateerden als Staff dat een flink deel van de conflicten op dit forum hun oorsprong hadden in #Discussiëren. Door die conflicten zijn een hoop leden met veel kennis van zaken vertrokken en veel mensen waren het er de afgelopen maanden over eens dat de sfeer op het forum behoorlijk verziekt was. Daardoor ontstond vanuit de leden de roep naar de Staff toe om actie te ondernemen. Bovendien waren wij ontzettend veel tijd kwijt aan het oplossen van conflicten die helemaal niets met de WO2 te maken hadden, iets wat ons behoorlijk de keel ging uithangen.

Na enig beraad hebben wij besloten om de wortels van het kwaad aan te pakken: we hebben #Discussiëren anderhalve maand op slot gegooid en wat bleek; we hadden het nog nooit zo rustig gehad. Bijna geen ruzie's tussen leden onderling en de sfeer is in onze ogen verbeterd.

Onze conclusie: de maatregel heeft succes gehad, want de rust is weer teruggekeerd op het forum en we zijn weer teruggegaan naar onze 'Core-business'; de WO2. In de ogen van de Staff is dit een enorme verbetering, aangezien wij onze tijd nu niet meer hoeven te verdoen aan allerlei kinderachtige ruzie's die ontstonden in een onderwerp dat niets met de WO2 te maken had.

Kortom: Als men hier alleen komt om te discussiëren over onderwerpen die niets met de WO2 te maken hebben, dan zit men hier fout. Als je graag wilt discussiëren over actuele maatschappelijke kwesties, dan zijn er op Internet legio alternatieven te vinden waar je je ei kwijt kan. Hier gaan we terug naar het onderwerp waar dit forum voor is opgericht, de WO2.

Als mensen daar in teleurgesteld zijn, dan spijt ons dat zeer.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Plaats reactie