revisionisme

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
justus

revisionisme

Bericht door justus »

ik heb de zoekknop gebruikt en heb geen goede topic gevonden over revisionisme, vandaar mijn nieuwe post. Wel heb ik gelezen dat elke holocaust ontkenner een ban kan verwachten, welnu ik ben een holocaust twijfelaar na het zien van een filmpje van david cole

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... &plindex=0

dat het aantal doden in auschwitz overdreven werd was duidelijk, het is nu bijgesteld van 4 miljoen naar 1,1 miljoen. Ik stel de vraag, was er sprake van werkkampen en vernietigingskampen, of alleen werkkampen.

ik ben niet goed geinformeerd over andere kampen dan auschwitz en zelfs daarover is mijn kennis zeer beperkt. De vraag die ik hier aan de orde wil stellen gaat over het bovenstaande filmpje.

Vraag nr. 1: als de vraag niet klopt omdat ik feiten aanhaal die geen feiten blijken te zijn dan zijn we snel klaar, anyway, ik zou iedereen adviseren om het bovenstaande filmpje te kijken zodat iedereen mijn vraag begrijpt.

Zyklon b werd gebruikt voor decontaminatie van de kleren (?) van de inmates. Een anti-revisionistisch boek stelt dat 95% van de zyklon b gebruikt werd voor ontsmetting(?)
Twee verschillende onderzoeken (een door de auschwitz pief die in de film wordt geinterviewd) laten zien dat het zyklon b niveau in de gaskamer veel lager is dan in de ontsmettingsruimten.

Volgens die geschiedskundige van auschwitz die wordt geinterviewd werden de gaskamers vaak maar 20 tot 30 minuten per dag gebruikt om mensen te doden. Dit in tegenstelling tot de ontsmettingsruimten , dit werk ging vaak dag en nacht door.

een andere geschiedskundige stelt later dat om de grote aantallen te vermoorden de gaskamer er half uur zou moeten worden gebruikt.

Dit spreekt elkaar dus tegen. nogmaals, alles is voor mij bespreekbaar, dus wat david cole aanhaalt in zijn filmpje kunnen niet betrouwbare bronnen zijn, ongeloofwaardig, als dit zo is hoop ik dat men er hier weet van heeft, bijvoorbeeld over
"een andere geschiedskundige stelt later dat om de grote aantallen te vermoorden de gaskamer er half uur zou moeten worden gebruikt."

ps. met de groeten van arjan, hij verwees me hierheen.

groet, joost
Gast

Bericht door Gast »

.......


van 4 miljoen naar 1,1.....alsof het dan nog niet veel is????!!!! :S

dit maakt het daarom geen werkkamp ipv vernietigingskamp....

en ik ben er niet echt bekend mee, ik weet alleen dat er ontelbaar veel mensen zinloos op brute wijze zijn vermoord.

en je baseert alles op feiten (weet niet of ze kloppen, geen verstand van) maar als je zelf de feiten geloofd, dan geef jezelf het antwoord het al:
Volgens die geschiedskundige van auschwitz die wordt geinterviewd werden de gaskamers vaak maar20 tot 30 minuten per dag gebruikt om mensen te dodenDit in tegenstelling tot de ontsmettingsruimten , dit werk ging vaak dag en nacht door.
je geeft zelf aan dat ze mensen vermoorden.

maar verder wil ik mij hier niet over uitlaten:

jammer genoeg heeft het plaatsgevonden, en zoiets moet in de toekomst worden voorkomen!

(verder @justus: je bent bezig met 'feiten' hierover en je geeft aan dat je het niet ontkent, maar dat je twijfelt. Voor mijzelf persoonlijk gaat dit al te ver. Maar zie het niet als kritiek, het is gewoon mijn mening. Het is goed dat je kritisch bezig met en niet alles aanneemt, maar naar mijn mening is het gewoon kritisch naar een verkeerd onderwerp, waar al veel onderzoek naar is geweest. verder moet ik eerlijk bekennen dat ik het filmpje niet heb bekeken omdat ik er geen tijd voor heb.

en als laatste: stel dat het geen vernietigingskampen waren maar werkkampen, dan waren die werkkampen net zo slecht en ook nooit goed te praten.

maar dit ben je ongetwijfeld met me eens)

groetjes karell (ben niet ingelogd en anders was ik de post kwijt).
justus

Bericht door justus »

Typefout in de openingspost “een andere geschiedskundige stelt later dat om de grote aantallen te vermoorden de gaskamer ELK half uur zou moeten worden gebruikt.”

mijn reactie op wat karell eerder schreef
“van 4 miljoen naar 1,1.....alsof het dan nog niet veel is????!!!! :S
dit maakt het daarom geen werkkamp ipv vernietigingskamp.... “
Nee, het aantal mensen dat wordt vermoord “maakt niet uit”. Wat is het verschil tussen een werkkamp, en een vernietigingskamp. In een werkkamp komen mensen om door slechte omstandigheden en martelingen / moord door nazi’s (kampbewakers). Dit was echter niet het doel van het kamp. Systematische moord op kampbewoners maakt het een werkkamp met bewakers die zich misdragen. Dit zal niet verschillen van Russische kampen.
en ik ben er niet echt bekend mee, ik weet alleen dat er ontelbaar veel mensen zinloos op brute wijze zijn vermoord.
mee eens.
en je baseert alles op feiten (weet niet of ze kloppen, geen verstand van) maar als je zelf de feiten geloofd, dan geef jezelf het antwoord het al:
hieronder quote je mijn tekst
"Volgens die geschiedskundige van auschwitz die wordt geinterviewd werden de gaskamers vaak maar20 tot 30 minuten per dag gebruikt om mensen te dodenDit in tegenstelling tot de ontsmettingsruimten , dit werk ging vaak dag en nacht door."
je geeft zelf aan dat ze mensen vermoorden.

wat ik hier zeg, is dat het gebruik van de gaskamers en het aantal doden niet overeenkomt, als ze maar zo weinig zouden zijn gebruikt, konden er niet zoveel mensen zijn vermoord, de een zegt: ze worden maar 20-30 minuten per dag gebruikt, de ander zegt, elk half uur moet er een nieuwe lading mensen worden vermoord om het aantal doden te halen, beide geloven in de holocaust zoals wij deze kennen maar men spreekt elkaar dus tegen, daarom noem ik dit
maar verder wil ik mij hier niet over uitlaten:
jammer genoeg heeft het plaatsgevonden, en zoiets moet in de toekomst worden voorkomen!
Helemaal mee eens natuurlijk..
en als laatste: stel dat het geen vernietigingskampen waren maar werkkampen, dan waren die werkkampen net zo slecht en ook nooit goed te praten.
maar dit ben je ongetwijfeld met me eens)
Natuurlijk waren de werkkampen net zo slecht, en natuurlijk is dit nooit goed te praten, maar het niet bestaan van gaskamers zou geen detail zijn.

ik hoop dat iemand inhoudelijk kan/wil reageren op mijn vragen en stellingen.

groet, joost

ps.

holocaust ontkennen komt over als concentratiekampen ontkennen, alle gebeurde verschrikkingen ontkennen, we zijn al bijna de daden van de nazi's aan het goedpraten. Het gaat voor wat ik er nu van snap om de gaskamers, waren ze er wel, of niet?
Dit vraag ik mij dus af omdat de revisionisten zo op het eerste gezicht gegronde vragen hebben. waarvan ik er een in mijn openingspost heb genoemd. Ik hoop hier antwoorden te vinden op mijn vragen:)
justus

Bericht door justus »

ik weet niet of het mogelijk is maar mijn bovenstaande posts mogen wat mij betreft weg. ik heb hier :

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=152 ... &start=105

een goede topic gevonden,

een vraag nog: waar kan ik de 50 punten van king arthur van stormfront gedebunked zien?

groet, joost
LoD
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 jul 2006, 16:07

Bericht door LoD »

http://www.holocaust-history.org/auschwitz/chemistry/

http://www.holocaust-history.org/auschw ... e-science/

( even twee artikelen over Zyklon-B ).

Blader eens rustig rond op die site, lees de artikelen, vergelijk ze met wat je op SF hebt aangetroffen, volg de links/verwijzingen naar de bronnen, controleer die en kom dan maar terug als je meer vragen hebt. :)
LoD
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 jul 2006, 16:07

Bericht door LoD »

En dit is een aardige site over concentratiekampen:

http://www.deathcamps.org/
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

Vernietiging door Arbeid (werkkampen) of Vergassen (vernietingskampe) het blijft vernietigen !

Er is m.i. geen verschil
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gast

Bericht door Gast »

Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Slotje, ik heb hieer geen zin in.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gesloten