Invoeren Seinpistolen

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
toril
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jul 2007, 20:00

Invoeren Seinpistolen

Bericht door toril »

Seinpistolen van voor 1945 zijn legaal om in bezit te hebben in Nederland.
In Duitsland echter niet.
Weet iemand hoe je een een seinspistool wat je in Duitsland koopt in kunt voeren? Er bestaat wat papierwerk voor maar ik kom er niet achter hoe en wat.

Alle info wordt gewaardeerd!

-tom-
-the mind is a terrible thing to taste-
lugerwaffe

Bericht door lugerwaffe »

Wat doet gij moeilijk.
Gewoon laten opsturen:
1. door verkoper.
2.door je zelf,koopt het in duitsland en daar posten.
3.gewoon me de grens over.
p.s. zou dit wel mogen?
lugerwaffe

Bericht door lugerwaffe »

Oeps :oops:
Helaas pindakaas,als het seinpistool in duitsland verboten is mag de verkoper hem niet hebben.
En dus ook niet verkopen,en jij mag het ook niet invoeren/vervoeren omdat jij geen gesertificeerde verkoper/vervoerder bent.
Snappie??
Nou ik ook niet.
Bye.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Als het seinpistool in duitsland op verlof staat kan je deze gewoon kopen. Je belt vervolgens naar douane groningen met de vraag hoe en wat. Je krijgt dan een verklaring (eventueel in het duits) dat het wapen in nederland vrij gesteld is en met dat papier kan de duitse eigenaar zijn wapen aan jou verkopen. De verklaring stuur je op naar de verkoper en moet het wapen vergezellen tijdens transport naar jou toe.

Wil je mer weten dan kan je douane groningen bellen voor meer informatie. Het zijn zeer behulpzame mensen daar.
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

Een seinpistool is toch geen wapen?
Greifkommando!
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Verschiet een projectiel door middel van verbranding. Hoe zou je het anders willen noemen?
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

racefiets schreef:Verschiet een projectiel door middel van verbranding. Hoe zou je het anders willen noemen?
Dus een "wapen" dat een projectiel verschiet doormiddel van verbrandng is dan toch niet verboden in NL. :) Blijkbaar zal het nog wel iets aparts zijn dan.
Onder een wapen versta ik iets waarmee men zich kan wapenen en dus verdedigen en dat lijkt me moeilijk met een signaalpistool.
Nouja voor de wet blijft het natuurlijk een "wapen" maar lijkt me toch niet correcht.
These are my 2 cents. :wink:
Greifkommando!
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Er is een vrijstelling voor bepallde "antieke" zwartkruit wapens. Als datum is daar van voor 1945 voor gesteld. En zijn lichtkogel patronen nou altijd met zwartkruit geladen...... Het is eigenlijk meer een mee vallertje dat ze vrij zijn.
Vergis je trouwens niet in de schade die een 26mm lichtkogel nog kan aanrichten.
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

Greifkommando!
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Ik ken iemand die op 40 meter de voorruit van een mercedes jeep eruit heeft geschoten met een lichtkogel pistool.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

@2race fiets.

Antieke zwartkruit wapens van voor 1870 zijn sowieso altijd vrij. Enkel voor Replica zwartkruit wapens en entraalvuur revolvers- pistolen ligt dat weer anders en heb je wel weer een verlof voor nodig. Antieke vuurwapens van voor 1870 voorladers - Seinpistolen ect van voor 1945 mag een ieder vrij voor handen hebben maar helaas moet ik je mededelen dat lichtkogels die voorzien zijn van een lading dat deze nog steeds niet vrijgesteld zijn en daar heb je wel degelijk een verzamelverlof voor nodig model (WM10). Tevens is entraalvuurmunitie - penmunitie ect van voor 1873 ook niet vrijgesteld al zijn de patronen ook voorzien van zwart kruit. Zonder verlof mag je enkel lege hulzen verzamelen maar ook geen samengestelde munitie met een punt op de huls bv..losse punten- primers en of onklaar gemaakte handgranaten en aanverwante onderdelen daarvan zijn tevens verboden in NL. Deze vallen allen onder de (WWM) en voor lege handgranaten in het bezit hebben ect moet er zelfs buiten een (WM10) om nog eens extra een verlof bij de minister worden aangevraagd en dat geld voor alle type handgranaten van de Duitse steel tot aan het ei toe....ect

NB: idd) racefiets de meeste lichtkogels zijn met black - powder geladen maar deze zijn niet vrij zoals je wellicht zult weten. :idea:
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Wat een filmpje!... Ik ken een man die laatst wat bovo lichtspoorpatronen had gevonden, ook enkele nog vollen. Hij stopt der een in zijn seinpistool, en schiet, gebeurd nix, houd em naar de grond gericht. Omdat ie het niet vertrouwde.. en dat was maar beter ook, paar seconden later schoot dat ding er nog eens uit :P.. Dan kun je nog wel lachen, maar als je zo'n ding tegen je hoofd krijgt niet.

Hier een foto van een patroon voor geintreseerden. Staat een houdbaarheids datum op, deze bleek niet te kloppen :P

Afbeelding
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Dit soort filmpjes dragen totaal niets bij aan het serieus verzamelen van militairia ,maar het is natuurlijk wel eens leuk om zo'n ( D) fake - movie eens te gaan bekijken. En als je dan goed oplet kun je zien dat de vuurmond van het seinpistool langs het achterhoofd van deze persoon word afgevuurd. Zou dat niet zo zijn ....en laten doen voorkomen zoals op het filmpje dat er vol op de zijkant van het hoofd word afgevuurd. Dan zou deze persoon zeker zwaar gewond zijn geweest of het niet overleeft hebben en zeker als het met een echt seinpistool gedaan is in de voorkomende kalibers 20/26mm en da' s zeker. Ik heb zelf in de jaren 60 in militaire dienst van nabij een zwaar ongeval meegemaakt met een seinpistool en daar wordt je niet echt vrolijk van :shock: ....vandaar deze reactie!
Laatst gewijzigd door custom op 30 jul 2007, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

@ custom

Ik weet het, ik heb het alleen over het bezit van de pistolen van voor 1945 die vrij zijn..
En m.b.t. het WM10. Ik ben nog steeds blij met de 9mm en .45 patronen. :wink:
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Oke Racefiets,Da's nog eens leuk om te horen :) .45 en 9mm Para is ook een van de mooiste kalibers vanuit vuistvuurmunitie om die gaan te verzamelen van 9mm P bv zijn zoveel varianten van gemaakt ook in de (2WO) en al zou je willen gaan proberen deze varianten enkel op projectiel bv)alle te pakken kunnen krijgen zal je dat nooit lukken.Maar dat is juist ook weer het leuke van verzamelen steeds kunnen uitkijken naar iets wat bijna ongrijpbaar is...en waar je toch plotsklaps eens tegen aan kunt lopen..ja toch!
Plaats reactie