Viny's verzameling - 19-04-'08

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

german collector schreef:Ik wil je niet ontmoedigen, maar als je een duitse sniper wil samenstellen, dan zou ik zeker aan de postcodeloterij meedoen.
:wink: .
Ik heb hetzelfde plan, en ben al geruime tijd aan het zoeken, naar een k98 met scope.
Het kost je een klap met geld, en er wordt vrij veel repro aangeboden.
Dus goed referentiemateriaal is een must!.
Mocht iemand een leuke k98 scoped weten, dan is een pb altijd welkom.
Ik wens je veel suc6 met het samenstellen van je sniper, zou i.ig eerst met de pop beginnen :wink:
Bedankt voor je advies GC, het heeft mij al meerdere malen aan het denken gezet en ik ben zeer zeker aan het twijfelen over het verdere verloop van mijn verzameling.

Er is nu menig maal mij een HJ jasje aan geboden en ben nu zelf ook zeer duidelijk aan het kijken over wat er eventueel het beste kan gaan gebeuren. Het is waarschijnlijk het verstandigst om niet meer bezig te gaan met het sniper project, maar er toch een gewone infanterist van te maken, en naast die infanterist, een HJ pop(je) bouwen. Zoals enkele al weten vind ik HJ echt zeer mooi en intereseer ik me daar de laatste tijd ook erg voor.

Wil iemand misschien kwijt wat hij of zij zou doen?
'War is delightful for those who have not experienced it'
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Wil je een belangrijke tip geven Vincent. Doe wat je zelf wil, en leuk vind. Het gaat er niet om wat andere vinden ( niet dat dit ter spraken is gekomen).

Wat ik je wel mee wil geven is voor dat je echt een keuze gaat maken. Eerst goed rond kijken. Denk hierbij ook aan de prijzen. Wat voor jou realisties en haalbare prijzen zijn. Denk hier bij ook na dat het niet binnen een week af hoeft te zijn.

Als jij HJ interessant vind is dit misschien een goede keuzen om je verder in te gaan verdiepen.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

jeffie schreef:Wil je een belangrijke tip geven Vincent. Doe wat je zelf wil, en leuk vind. Het gaat er niet om wat andere vinden ( niet dat dit ter spraken is gekomen).

Wat ik je wel mee wil geven is voor dat je echt een keuze gaat maken. Eerst goed rond kijken. Denk hierbij ook aan de prijzen. Wat voor jou realisties en haalbare prijzen zijn. Denk hier bij ook na dat het niet binnen een week af hoeft te zijn.

Als jij HJ interessant vind is dit misschien een goede keuzen om je verder in te gaan verdiepen.
Ik probeer me inderdaad niet te laten beinvloeden. Hier krijg je later altijd spijt van. Zoals je wel zegt, debk aan gangbare prijzen, en het hoeft inderdaad niet meteen af te zijn.

Bedankt Jef
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Nu alle onwetenheid is toegeslagen, heb ik onverwachts maar even een goeie aan koop gedaan. Ik vond dat het tijd werd dat alles nu maar eens netjes moest worden opgesteld.

Afbeelding

Tevens kan ik je zo'n pop krijgen voor 160 euro, exc. verzenden, helemaal nieuw in doos!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Afbeelding

Hier een LW flieger kaart, hoe het mij verteld is, zomeruitgave '41. Omgeving Stavelot-Malmedy. Bijna in top staat, geen ezelsoren vouwen en een kleine aantekening. Iemand misschien nog wat meer info!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

Wou dat ik ook zo'n lw flieger kaart had :shock:
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Erg leuk zo'n lw kaart. :wink:
Ik heb niet zo'n erg verstand van kaarten maar het ziet er wel leuk uit zo.
Plaats is wat betere foto's :)
Never Back Down
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Afbeelding

Ja,,, ik en foto's schieten, dat laat ik liever aan iemand anders over. Maar hier meteen even een closere-up :P

Bedankt Jeroen en Nicholas.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag.
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Ja dat mag,,, via PB
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Hehe... eindelijk weer eens wat in mijn topic, heb de laatste tijd al redelijk wat nieuw spul er bij gescharrelt. Grotendeels wat kleiner spul wat het niet waard is om elke keer te posten.(of ik had geen zin :P )

Als eerste een M1 swivel bale helm.

Er zat geen originele hoofdband, die ondertussen vervangen is door een goede.

http://img214.imageshack.us/my.php?image=helmm1lx6.png
Sorry voor de niet al te beste foto.

Afbeelding

Nu het leukste, een drillich jasje, ah ik zie jullie al denken, ach drillich. Het leuke eraan is is dat deze waarschijnlijk als normaal uniformjasje gebruikt is. Ik zag al dat er een adelaar op had gezeten, tot mijn zeer(!!) grote verbazing vond ik in de linker boven zak de adelaar. Ook kun je op de linker arm ter hoogte van de borst zien dat er een schildje heeft gezeten. Maar de vraag, wat voor een. Ben zeer benieuwd wat jullie ervan denken.

Afbeelding
De adelaar licht er hier los op.

Afbeelding
Hier kun je zien dat er een adelaar op heeft gezeten.

Afbeelding
En hier de markering van het schildje.

Wie kan mij helpen!?
'War is delightful for those who have not experienced it'
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Hey kijk,

Ik heb het schildje al gevonden! Meest rechtse uniform.

Afbeelding
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Erik S. schreef:Hey kijk,

Ik heb het schildje al gevonden! Meest rechtse uniform.

knip
:?
1. Dat is DDR, lijk mij dus niet dat ze een WO2 adelaar met hakenkruis gebruiken

2. De vorm van het embleem klopt totaal niet, hier is het met een ronde onderkant, terwijl die van de DDR schutzpolizei een puntige onderkant heeft:
http://www.tridentmilitary.com/new-photos15/egpp7.jpg

3. Dit is een WO2 drillich uniform, waarom zouden ze dat in de DDR nog gebruiken?

Ik denk dat dit een uniform gebruikt is door 1 van de oostblok vrijwilligers legioenen in het Duitse leger is. Die derde rangs eenheden kregen eenmaal niet het nieuwste spul, dus is het waarschijnlijk dat ze een Drillich uniform kregen. 1 van deze emblemen past er misschien op:
http://axis101.bizland.com/EasternVolunteers1.htm
Panzer Grenadier
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 aug 2006, 16:30

Bericht door Panzer Grenadier »

Lijkt mij een na-oorlogse jas, iig geen standaard duitse hbt.
Het is vrij makkelijk om te faken dat er een kip heeft gezeten.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Ze doen alles om uniformen verkocht tekrijgen. Maar wat mij opvalt is waarom onder de adelaar geen schaduw zit, waar de adelaar nooit in de oorlog gezeten heeft overigens.

leg dat dan eens uit?

Het is gewoon een DDR jasje
Plaats reactie