Wie wordt er kampioen in de jupiler league 07-08

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Wie wordt er kampioen in de jupiler league 07-08

RSC Anderlecht
9
33%
FC Club Brugge
5
19%
RC Genk
7
26%
Royal Standard de Liège
2
7%
AA Gent
2
7%
Zulte Waregem
2
7%
 
Totaal aantal stemmen: 27

Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Wie wordt er kampioen in de jupiler league 07-08

Bericht door leieboordbewoner »

Nog 2 weekends en de Belgische Jupiler League gaat van start. Met toppers op de eerste speeldag als KV Mechelen-RSC Anderlecht en SV Zulte Waregem-Royal Standard de Liège trekken we op gang.

Wie speelt er volgens jullie kampioen? Is Anderlecht sterkt genoeg om de 3de maal op rij te winnen? Blijft Brugge in het sukkelstraatje? Is RC Genk versterkt en doet een gooi naar de landstitel? Of mogen we AA Gent en Standard niet vergeten? Geef jullie mening!

Als essevee-supporter mag ik me niet laten kennen en heb daarom ook ons ploegje in de poll gezet! :wink:
For King & Country
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Ik hoop op Genk, ik vrees voor Anderlecht. Zal morgen even mijn mening geven over de transfers ed van de Belgische 18.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

België, kunnen ze daar ook voetballen? :shock:
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

mannerheim schreef:België, kunnen ze daar ook voetballen? :shock:
Hela ons vaderlands voetbal is niet zoals dat van jullie maar het kan hier ook razend spannend zijn! Zijn dat trouwens alle ploegen die kans maken op de titel? Westerlo, STVV, GBA,...

Ik hoop op Genk ze hebben vorig seizoen een mooie prestatie neergezet maar ik vrees dat het Anderlecht weer gaat worden. Hou Brugge nu ook maar eens in het hoog ik denk dat Mathyssen geknipt is voor die ploeg.
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Al gehoord van Stein Huysegems, Thomas Vermaelen, Jamaique Vandamme, Dieter van Tornhout, ect?
Het Belgische niveau zit even in het slop, maar ja, wij kunnen nog voetballen.
For King & Country
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Club Brugge natuurlijk 8)
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Ik hoop Genk... We zullen zien zeker :P
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

wel grappig dat zulte ertussen staat.

maar bon ik hoop brugge maar eerlijk gezegd denk ik dat het rsca zal zijn.
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
O'Neal
Lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 11 aug 2005, 23:05
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door O'Neal »

Ik hoop ook Genk.. Zolang dat het 'den Beerschot' maar niet is!
Where life had no value, death, sometimes, had it's price.
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

arneken schreef:wel grappig dat zulte ertussen staat.
Ach ja, het topic is geplaatst door een esseveeboer :P

Mijn beoordeling :

AA Gent
Belangrijkste verliezen : Lombaerts, Herpoel
Belangrijkste aanwinsten : Sollied, Moia, Maric
Beoordeling : Gent is met het vertrek van Lombaerts en Herpoel een belangrijk deel van z'n sluitstuk kwijt. Daarbovenop valt de lange blessure van Smoje, waardoor Sollied met enkele vraagtekens zit vanachter. Martinovic blijkt voorlopig en vliegenvanger te zijn van het niveau Giacomi (Beveren). Lukt Sollied het om van dit boeltje ex-Balkan-spelers en andere Gillet's een team te maken?
Pronostiek : 7e


Anderlecht
Belangrijkste verliezen : Van den Borre
Belangrijkste aanwinst : Théréau
Beoordeling Lukt Anderlecht het een derde opeenvolgende landstitel te behalen? De aanwinsten Théréau en vooral Triguinho zijn nog niet in vorm, Tchite evenmin. Tijdens de voorbereiding liet vooral Triguinho een zwakke indruk na (zelfs tegen eersteprovincialer Wolvertem, waar ik meevoetbalde). Bovendien kampen de spitsen met een chronisch tekort aan doelpunten. Toch is Anderlecht de voornaamste kandidaat om zichzelf op te volgen.
Pronostiek : 1e

Bergen
Belangrijkste verliezen : Dahmane
Belangrijkste aanwinsten : /
Beoordeling : Bergen was de verrassing van verleden jaar. De 'grote drie' ging er verrassend onderuit, mede dankzij het technisch sterke middenveld geleid door Dalmat. Lukt het Bergen te bevestigen?
Pronostiek : 12e

Brussels
Belangrijkste verliezen : Bangoura
Belangrijkste aanwinsten : Deflandre, Verdonck
Beoordeling : Vermeersch is veeleisend voor zijn spelers, dat is ondertussen wel bekend. Na de Franse invasie van tijdens de winterstop is er alweer een hele rits spelers aan de kern toegevoegd. Of zij een toegevoegde waarde zullen betekenen is een andere vraag.
Pronostiek : 11e

Cercle Brugge
Belangrijkste verliezen : Grondin
Belangrijkste aanwinsten : Iachtchouk (sp?), Snelders
Beoordeling : Cercle Brugge is vrij actief geweest op de transfermarkt, zonder al te veel opmerkelijkheid. Zal De Boeck kunnen bevestigen in zijn eerste jaar als hoofdcoach is misschien wel de belangrijkste vraag.
Pronostiek : 13e


Charleroi
Belangrijkste verliezen : Camus (indien Steau zich kwalificeert voor CL)
Belangrijkste aanwinsten : Laquait
Beoordeling : Volgens voorzitter Bayat is Charleroi titelkandidaat nummer 1. Of de ambities van de voorzitter werkelijkheid kunnen worden is de vraag.
Pronostiek : 7e


Club Brugge
Belangrijkste verliezen : /
Belangrijkste aanwinsten : Mathijssen, Sterchele, Geraerts, Kucera
Beoordeling : Club heeft sterk ingekocht en lijkt vooral door de komst van jacky Mathijssen zwaar versterkt om na enkele kwakkeljaren opnieuw de strijd aan te gaan met Anderlecht. Lukt het om de gespleten groep van verleden seizoen weer tot 1 sterk geheel om te vormen? Hebben de vele nieuwkomers last om zich aan te passen aan de ploeg?
Pronostiek : 3e


Dender
Belangrijkste verliezen : Thiebaut, Persoons
Belangrijkste aanwinsten : Dufoor, Munyaneza
Beoordeling : De neo-eersteklasser is voor velen een onbekend elftal. Het team omvat vele Belgen, geroemd om hun spel in Tweede Klasse, waar ze vooral in de eerste competitiehelft onklopbaar waren. Kunnenze nogmaals een ongelofelijke prestatie uit hun schoenen schudden of wordt het meteen weer de degradatie?
Pronostiek : 18e

GBA
Belangrijkste verliezen : Sterchele, Luciano
Belangrijkste aanwinsten : Moons, Bancé, Dosunmu
Beoordeling : GBA bewees aan het einde van verleden seizoen dat de spelers op elkaar afgestemd geraakten. Vooral de Zuid-Amerikanen Colman, Cruz en Losada zetten meer en meer hun stempel op de Antwerpse club. Doen ze het dit seizoen na? De kern heeft enkele opmerkelijke veranderingen ondergaan, maar zou op zich sterker moeten zijn dan vorig seizoen.
Pronostiek : 5e

KV Mechelen
Belangrijkste verliezen : Van Zundert, Dhont
Belangrijkste aanwinsten : Persoons
Beoordeling : Het mirakel is verricht. Na de verplichte degradatie naar derde staat de eerste Mechelse club weer in de hoogste afdeling. nog steds gesteund door een jonge en trouwe achterban zal het dit seizoen met dezelfde formule werken als verleden seizoen : met jong en Belgisch talent. Het belooft echter ook een moeilijk seizoen te worden, voornamelijk door het gebrek aan ervaring.
Pronostiek : 15e

Lokeren
Belangrijkste verliezen : Kristinsson
Belangrijkste aanwinsten : Leekens, Copa
Beoordeling : Het vorige seizoen was op het randje af dramatisch. De transfers waren stuk voor stuk zware floppers en ook dit jaar is er bij heel wat transfers vraagtekens, allemaal afkomstig uit de oude Oostbloklanden of Afrika. Kan Leekens van dit zootje 1 geheel maken?
Pronostiek : 17e

Moeskroen
Belangrijkste verliezen : Jacobs
Belangrijkste aanwinsten : Assou-Ekotto, Brys
Beoordeling : Moeskroen heeft altijd al een abonnement gehad op goedkope transfers die uiteindelijk zeer goed mee blijken te vallen. Zo staat Ba in de interesse van Anderlecht, jeugdproduct Van Gyseghem bij talloze buitenlandse clubs, en staat Huyghebaert te popelen om zijn doorbraak te maken in het eerste elftal. Verwacht wordt dat Moeskroen doorgaat op de elan van de tweede seizoenshelft.
Pronostiek : 10e

RC Genk
Belangrijkste verliezen : Pcognoli, Vandenbergh
Belangrijkste aanwinsten : Toth, Tiago Silva
Beoordeling : Na een uitstekend vorig seizoen hoopt men bij Genk voor alweer een seizoen waarin men de strijd aan kan gaan voor de titel. Met voornamelijk versterkingen in de breedte (Barda, Dahmane) en de doorbraak van enkele jongeren (Hubert, Vandermieren) bouwt Broos verder op zijn elan van vorig seizoen.
Pronostiek : 2e


Roeselare
Belangrijkste verliezen : Dufoor, Peeters
Belangrijkste aanwinsten : Akgül, Thompson
Beoordeling : Algemeen wordt aangenomen dat Roeselare zich na twee jaar in eerste op moet maken voor een terugkeer naar tweede.
Pronostiek : 16e

STVV
Belangrijkste verliezen : Mulemo, Simaeys
Belangrijkste aanwinsten : Dreesen, Vreven
Beoordeling : Meer nog dan Sclessin was Sint-Truiden de afgelopen jaren een duiventil. Wanbeleid op gebied van transfers en interne politiek zorgden ervoor dat de hel van Staaien niet meer werd dan een droog saai stadionnetje in Limburg.
Pronostiek : 14e

Standard
Belangrijkste verliezen : Conceiçao, Geraerts, Deflandre
Belangrijkste aanwinsten : Onyewu, Toama
Beoordeling : Standard kiest in tegenstelling tot de voorbije jaren voor de eigen jeugd in plaats van voor afgeschreven toppers zoals Rapaic, Sa Pinto en andere Matiasen. Het is nog maar de vraag is zij kunnen bevestigen.
Pronostiek : 6e

Westerlo
Belangrijkste verliezen : /
Belangrijkste aanwinsten : Ceulemans, Van Hout
Beoordeling : Westerlo is elk jaar opnieuw een subtopper die de toppers het vuur aan de schenen legt. Met een oude bekende als coach en een vrijwel ongewijzigde spelerskern zijn ze klaar om dat dit seizoen over te doen.
Pronostiek : 4e

Zulte-Waregem
Belangrijkste verliezen : Sergeant
Belangrijkste aanwinsten : Jelavic, Roelandts
Beoordeling : Na een eerste boerenjaar volgde er een tweede uitstekend jaar, maar enkel op Europees gebied. ZW was de enige Belgische ploeg die Europees kon overwinteren en deed daarmee beter dan onze toppers. In de competitie verliep het wat minder en dus zijn de jongens van Dury op zoek naar eerherstel.
Pronostiek : 8e
Laatst gewijzigd door Robin V op 30 jul 2007, 17:43, 2 keer totaal gewijzigd.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

als dat uw eigen beoordeling is dan heb je er wel veel werk ingestoken.
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Ik volg de meeste transfers op de voet en doe met een aantal ploegen mee met de Gouden Elf. Hopen dat er dit jaar weer een prijs inzit. ;)
Tevens is het ook meer mijn persoonlijke mening die naar boven komt (bv Dender).
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Ik heb totaal geen verstand van het Belgische voetbal, ik heb daarom maar op Anderlecht gestemd. :wink:
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
Lucky-Angel
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:15
Locatie: Nistelrode

Bericht door Lucky-Angel »

Belgish voetbal is in 1 woord prachtig.
Ik kijk het altijd met veel plezier.
Ben dan ook van plan binnekort een wedstrijd te bezoeken!
Gezocht; Amerikaans klein spul ( Ook Bajonetten )
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

Ajacied8989 schreef:Ik heb totaal geen verstand van het Belgische voetbal, ik heb daarom maar op Anderlecht gestemd. :wink:
het is aan uw keuze te zien :x :wink:

nuja blijkbaar is den Anderlecht al beter op elkaar afgestemd dan brugge.

jammer voor de supercup maar we hebben alvast gezien dat Brugge beter is dan vorig jaar al moet de verdediging nog beter op elkaar inspelen.

greets
it's not how many you write but what you write in the books of history
Plaats reactie