Onklaargemaakte K98

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
AK47
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:05

Bericht door AK47 »

Hmmmm en toch lees ik het totaal anders... En laat ik daar toch redelijk wat ervaring mee hebben en vaak goed uit de bus komen... Ik zou dat toch eens gaan navragen bij de plaatselijke Rijkswacht als ik jullie was.
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door luc »

AK47 schreef:Hmmmm en toch lees ik het totaal anders... En laat ik daar toch redelijk wat ervaring mee hebben en vaak goed uit de bus komen... Ik zou dat toch eens gaan navragen bij de plaatselijke Rijkswacht als ik jullie was.
Dat is dus het grote probleem hier in Belgie , de plaatselijke politie weet het zelf niet hoe het zit met die vergunningen
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

dmie3 schreef:Wat een belgische klucht is dit nu alweer geweest. Al die personen die hun wapens hebben afgegeven voor vernietiging of de mensen die 1 jaar gewacht hebben op vergunningen .... EN betaald!

Maar ja, het zijn weer de personen die ter goeder trouw gehandeld hebben die in de zak worden gezet door onze Belgische regering (voor de zoveelste keer) :?
Dan heb je nogmaals je lesje geleerd hé zeker! :wink:

Hey AK47:
Dan liever een onklaar gemaakt wapen aan de muur dan een wapen wat nu onherstelbaar beschadigd raakt
Waar zit hem het verschil in NL?
Greifkommando!
AK47
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:05

Bericht door AK47 »

Wat denk je dat gewicht doet van honderden wapens die op elkaar liggen/tegen elkaar aanstaan? Kromme lopen, houtwerk wat onherstelbaar beschadigd is, dingen die afbreken... En dan daarna fijn als werkend wapen verkopen zeker? Nee dan liever een wapen waarvan je weet dat het onklaar is gemaakt dan eentje die bij het eerste schot misschien wel uit elkaar knalt. Daar zit het verschil in.
Gebruikersavatar
ZEN.45
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: België

Bericht door ZEN.45 »

AK47,
Hmmmm en toch lees ik het totaal anders... En laat ik daar toch redelijk wat ervaring mee hebben en vaak goed uit de bus komen... Ik zou dat toch eens gaan navragen bij de plaatselijke Rijkswacht als ik jullie was.
En laat ik toevallig al 4 maanden bezig zijn met het opvolgen van het tot stand komen van dit Koninklijk Besluit over de ‘panopliewapens’. Een agent van de plaatselijke Politie heeft MIJ vorige vrijdag gebeld voor uitleg over de nieuwe lijst in het Staatsblad ! :lol:

Als je bezig bent met sportschieten en/of verzamelen is het juist essentieel om de wetten dienaangaande beter te kennen dan de Politie. Er zijn namelijk geen politiemensen die zich alléén met de wetten aangaande wapens bezighouden (en die wetten dus ten gronde kennen).


AK47,
Wat denk je dat gewicht doet van honderden wapens die op elkaar liggen/tegen elkaar aanstaan? Kromme lopen, houtwerk wat onherstelbaar beschadigd is, dingen die afbreken...
Wat kan het iemand schelen in welke staat deze wapens waren toen ze in de hoogovens werden gestort ?
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
AK47
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:05

Bericht door AK47 »

Hoogovens of ondeskundige opslag met de bedoeling ze weer terug te geven... Volgens mij totaal verschillende dingen.

Ik ben sportschutter en weet vaak al meer dan de plaatselijke BW. Lees dat stuk nog eens...
Gebruikersavatar
ZEN.45
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: België

Bericht door ZEN.45 »

Hoogovens of ondeskundige opslag met de bedoeling ze weer terug te geven... Volgens mij totaal verschillende dingen.
:roll: Er is/was geen ‘opslag met de bedoeling ze weer terug te geven’. Die ‘duizenden wapens op elkaar gestapeld’ waar je het over had gaan de hoogoven in. Zelf de wapens die ondertussen vrij geworden zijn door het nieuwe koninklijke Besluit worden vernietigd, ze zijn immers ‘afgestaan’ door hun vorige (rechtmatige) eigenaars.
Ik ben sportschutter en weet vaak al meer dan de plaatselijke BW. Lees dat stuk nog eens...
Ik ben sportschutter & verzamelaar, in België.
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
AK47
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:05

Bericht door AK47 »

Hmmm... dan is die informatie van opslag met de bedoeling terug te geven toch wat verkeerd uitgelegd...

Als de regering dus nou slim is dan verkopen ze die vrije wapens. Hoewel ik nog steeds van mening ben dat die regel dus tweeërlei uit te leggen is.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Er worden idd geen ingeleverde wapens terug gegeven.
De vrijwilige afstand van een al dan niet illegaal wapen was definitief en omomkeerbaar. Alleen enkele zeldzame en/of dure historische wapens gingen naar musea, de rest werd (wordt) massaal vernietigd.
29th Let's Go!!!!!
dmie3
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 mei 2007, 23:40
Locatie: oostakker

Bericht door dmie3 »

Hallo snafu
even ter info, ik was niet bij die personen die een wapen hebben afgegeven voor vernietiging EN ik heb geen enkel illigaal wapen in huis dat geregulariseerd moest worden ... bij deze. :lol:

Heb wel enkele medeverzamelaars/ vrienden die zich wel de moeite hebben gedaan om alles in orde te krijgen, het was dus eigenlijk meer voor die dat ik de vorige commentaar geleverd heb bij het topic. :cry:

Maar geef je wel gelijk op het punt dat je hier in België echt niet bij de eerste moet zijn. :lol:
Toby
Lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 sep 2006, 17:59

Bericht door Toby »

Weet iemand een site waar ze K98's verkopen.
Behalve Hesvanzweeden.

Toby
AK47
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:05

Bericht door AK47 »

Verschillende wapenhandelaren proberen. Er zijn ook verschillende advertentiesites speciaal voor wapens waar ze wel eens worden aangeboden.
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

dmie3 schreef:Hallo snafu
even ter info, ik was niet bij die personen die een wapen hebben afgegeven voor vernietiging EN ik heb geen enkel illigaal wapen in huis dat geregulariseerd moest worden ... bij deze. :lol:

Heb wel enkele medeverzamelaars/ vrienden die zich wel de moeite hebben gedaan om alles in orde te krijgen, het was dus eigenlijk meer voor die dat ik de vorige commentaar geleverd heb bij het topic. :cry:

Maar geef je wel gelijk op het punt dat je hier in België echt niet bij de eerste moet zijn. :lol:
Ja inderdaad dat bedoel ik.Niet dat ik zelf mee doe aan die illegale praktijken maar dikwijls is een plichtsbewuste burger in Belgie(met al zijn overlappende wetten) nog al eens de klos!
Greifkommando!
Plaats reactie