Welk boek lees je op dit moment van de Tweede Wereldoorlog?

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

@sniper snoop; "wat je niet gauw terug vindt op internet zoals de verminkte lijken van Mussolini en zijn vrouw"

Allereerst was deze jongedame genaamd Clara Petacci niet de vrouw van Benito Mussolini, maar zijn maitresse en daarnaast zijn foto's van hun lijken overal op internet te vinden..

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

Veltro schreef:@sniper snoop; "wat je niet gauw terug vindt op internet zoals de verminkte lijken van Mussolini en zijn vrouw"

Allereerst was deze jongedame genaamd Clara Petacci niet de vrouw van Benito Mussolini, maar zijn maitresse en daarnaast zijn foto's van hun lijken overal op internet te vinden..

Veltro

Ik bedoel in het algemeen dat er foto's zijn die je niet gauw op internet zullen terecht vinden, er kunnen foto's zijn maar daarvoor wil het niet zeggen dat ze allemaal zo zijn. :roll:
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

heb die boeken al enkele jaren liggen eik meot zeggen dat ze me al aardig hebben geholpen met enkele zaken.
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

Ik ben momenteel 'Zeven Wegen naar de Hel' van Donald R. Burgett aan het herlezen en voor op vakantie volgende week heb ik 'De Brug' en ook 'De Weg naar Berlijn' van James Megellas.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
karell
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:56

Bericht door karell »

@paratrooper:'de brug' is dat boek van Gregor?laat maar weten hoe het boek was, ben benieuwd! verder de andere twee boeken zijn GEWELDIG!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik lees nu Bezonken Rood van Jeroen Brouwers. Een autobiografisch boek over zijn herinneringen aan een Jappenkamp en over de slechte relatie met zijn moeder.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Ben begonnen in:
De geschiedenis van het Derde Rijk.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

"Tankduel" van david L. Robbins, over de tankslag bij Kursk
http://www.go2war2.nl/artikel/973
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Bradley
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2007, 18:45

Bericht door Bradley »

Ik ben op dit moment 'Het Ardennenoffensief' aan het lezen . Er komen vaak gruwelijke dingen in voor zoals het bloedbad van Malmedy ( Malmedy Masacre) .
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Afbeelding
Shot at 2007-08-13

Ik lees op dit moment het Oostfront van j.j Brouwer zeer veel detail informatie over het oostfront, over de legers matrieel enz.

mvg
Aude Audenda
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Canada and the liberation of the Netherlands, May 1945.
Deas Gu Cath
Jan v.d. Laan
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 apr 2007, 21:15
Locatie: Leeuwarden.

Bericht door Jan v.d. Laan »

Jasper J schreef:Afbeelding
Shot at 2007-08-13

Ik lees op dit moment het Oostfront van j.j Brouwer zeer veel detail informatie over het oostfront, over de legers matrieel enz.

mvg
J.J. Brouwer richt zich in dit boek met name op de verschillen in bevelvoering en tactisch leiderschap tussen Duitsers en Russen. Door de verschillen in achtergrond, opleiding en manier van leiding geven waren de Duitse- en Russische legers onderling érg verschillend (nog afgezien van de verschillen in bewapening, training, achtergrond, bevoorrading, tactisch- en strategisch denken enz.) Dit had ook duidelijk z'n weerslag op de titanenstrijd aan het Oostfront. Dit maakt het boek anders dan de vele andere uitgaven en biedt een verfrissend nieuw inzicht op dit onderdeel van de Tweede Wereldoorlog.
"Those who ignore history, are condemned to repeat it"
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

'De jaren 40-45, Nederland zal herijzen'

Tamelijk oud boek geleent van een 'oud tante' Staan allemaal mooie foto's, kranten, artikelen enz. in!
6th BAT RWF
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 sep 2007, 13:24
Locatie: ROSMALEN

Bericht door 6th BAT RWF »

Momenteel aan het (her)lezen voor de derde keer:

A bridge to far - C. Ryan...

en wat hierna komt..weet ik nog niet, denk er over om te beginnen aan 'VLIEGVELD VENLO 1941-1944 door Jan Derix.. meer te weten komen over mijn geboorteplaats e.o. is ook een van mijn hobbies; mochten er aanbevelingen zijn stuur me een pm...
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Gister begonnen in:
'De opmars van het Derde Rijk' 1939-1943
Plaats reactie