Wanneer komt de 3e wereld oorlog?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Wanneer komt de 3e wereld oorlog?

2010/2050
74
56%
2050/2100
21
16%
2100/2200
7
5%
Niet.
31
23%
 
Totaal aantal stemmen: 133

Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

King tiger schreef:
mannerheim schreef:
Moengoman schreef: Extreem moslimterrorisme is een groot probleem. Maar net zoals de Molukkers, de RAF en de Rode Brigades in de jaren 70 zal het niet in staat zijn een 3e wereldoorlog te ontketenen. Al was het maar, omdat de verdeeldheid in de Arabische landen nog groter is dan in Europa zelf. Dan heb ik het nog niet eens over Oost-Azië.
Zoiets zei ik ook al.
Wat ik me ook afvraag. Van wie zullen wij dan het meeste last hebben? de Soenieten of de Sy'iten?
Degene met de meeste mankracht.
De soennieten dus.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Bericht door King tiger »

Juist, mankracht is het enigste hier wat van enig belang is omdat zij niet beschikken over vliegtuigen, tanks of zware artillerie of het is verwaarloosbaar. Het is doodsimpel; degene die als laatste blijft rechtstaan wint.
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Bericht door Moengoman »

mannerheim schreef:
King tiger schreef:
mannerheim schreef: Zoiets zei ik ook al.
Wat ik me ook afvraag. Van wie zullen wij dan het meeste last hebben? de Soenieten of de Sy'iten?
Degene met de meeste mankracht.
De soennieten dus.
Geen van beide. Al Qaeda en de Taliban zijn noch soenniet, noch sjiiet. De extremisten zijn te vinden bij de Wahabieten en aanverwante stromingen. Van dergelijke idioten zullen we de meeste last hebben. Die last zal bestaan uit aanslagen, maar niet uit WO-3. Waar we werkelijk bang voor moeten zijn, is dat zulke figuren een atoombom in handen krijgen. Houd voorlopig dus vooral Iran en Pakistan in de gaten.
Zet nou eens één ding uit je hoofd. Een islamitisch eenheidsfront is een onmogelijke zaak. Het is president Nasser van Egypte niet gelukt, het is Khadaffi niet gelukt. De Jordaanse president Hussein tipte in 1967 de Israëlische regering, dat er een aanval aan zat te komen.
Daarom is Bush zo'n ongelooflijke sufferd. Die weet niet, wat divide et impera betekent.
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Divide et imperia is niet uit te voeren zonder je gezicht te verliezen als westers land...
Metal-Arvak
Lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:18

Bericht door Metal-Arvak »

Dat je hier aan wil denken, ik denk juist aan een mooie toekomst, leuke baan, mooie vrouw :P , mooie kinderen, mooi huis. geen oorlog!! :o
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Zinvolle bijdrage. :roll:
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Er zit wel wat in hoor...
Erik K.
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 mei 2004, 21:42
Contacteer:

Bericht door Erik K. »

Tja, de derde wereldoorlog. Ik vraag het me ook wel eens af, maar ik denk niet het het zo'n vaart meer zal lopen.
Momenteel is er geen enkele reden om aan te nemen dat, de landen met genoeg militair potentieel om de wereld in een wereldoorlog te storten, een veroveringsdrang hebben zoals die ten grondslag lag aan de beide wereldoorlogen.
Aan een wereldoolog zullen op zijn minst meer dan twee grootmachten mee moeten doen zodat door andere landen partij voor één van beide gekozen kan worden.

De toestand in het midden oosten is wel explosief, maar niet van een dergelijke aard dat daaruit een werldoorlog zal kunnen ontstaan, zoals de eerste twee.
Een groot conflict kan natuurlijk best ontstaan, zoals bij een poging van Iran om Israel aan te vallen met nucleaire wapens.
Maar de moslim landen zijn, zoals dat al eerder in deze topic is gezegd, erg verdeeld. Er zijn tientallen verschillende stromingen en stammen. De belangen in het midden oosten liggen per regio ook anders, waardoor een gezamenlijk optreden van "alle" moslims ook niet echt aanmelijk is.

Ik denk eerder dat er iets anders gaat gebeuren, en wel op technologisch vlak.
De grootste technologische uitvindingen komen voornamelijk uit het westen, of vanuit westers georienteerde landen. En uit landen die in de gaten hebben dat de enige manier om economisch te groeien, de technologie is.
Kijk naar China. Daar is het besef doorgedrongen dat zij niet achter kunenn blijven en zij zijn met een inhaal race begonnen. De landen die maar op "kleine" schaal met hun eigen conflictjes bezig blijven zullen geen vorderinegn maken en zullen verder achterop raken bij "ons".

Ik verwacht dat de tweedeling van de wereld alleen maar groter wordt, in technologische landen en "achtergebleven" landen.

Het probleem op dit moment is echter dat veel bronnen en grondstoffen zich echter in de bodem bevinden van de achterblijvers.
Maar er wordt nu bij ons hard gewerkt om dat probeleem op te lossen. Andere motoren enzo.
Op een gegeven moment hebben wij de achterblijvers niet meer nodig.

Over een paar jaar staan wij weer op de maan en mars en hebben blijven de conflicthaarden gewoon bestaan.
Door deze maanreizen zal een nieuwe ecenomie, met nieuwe brandstoffen, en andere technologieën ons nog sterker maken.

Een heel verhaal, maar ik denk dat ik er niet ver naast zit.

Groeten,

Erik
"I love the smell of Napalm in the morning"
http://www.feldgrau.com
http://forum-der-wehrmacht.de
Gebruikersavatar
Katusha
Lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 feb 2006, 14:38

Bericht door Katusha »

Hmm misschien, maar een wereldoorlog is : we·reld·oor·log (de ~ (m.))
1 oorlog tussen vele naties, gevoerd over een groot deel van de wereld => wereldbrand

"Voor de WO1 kon je denk ik niet spreken van echte wereldoorlogen, tussen vele naties en over de hele wereld. Al komen de Engels-Nederlandsoorlogen / Spanje-Portugaloorlogen wel in de buurt(niet veel naties maar wel over de hele wereld bevochten). Meer opties kan ik niet bedenken...."

Wat dacht je aan 7jarige oorlog?
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Gebruikersavatar
Katusha
Lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 feb 2006, 14:38

Bericht door Katusha »

Als er nou binnenkort werld pleuris uit zou mogen breken.
Dan denk ik er zo over:
China en Rusland zijn bezig met Grootschalige leger oefeningen.
China heeft grondstoffen nodig voor groeiende Economie. En Rusland heeft die. Alleen of Rusland het allemaal kan geven. Is ook maar de vraag. Dan heb je Indonesie. Die nogsteeds olievelden heeft. Misschien niet veel. En midden oosten. Waar VS mee bemoeid.
Japanse Expantie(jaren 30 40) kwam uit een honger naar grondstoffen.

Precies hetzelfde heeft China nu. En VS die daar(midden oosten) al brughoofden heeft. Zit haar in de weg.

Arabische Landen stellen Militair weinig voor. Oude Luchtmacht. Niet al te Moderne grondleger. En je kan moelijk over marine spreken.

Helemaal Indie en Pakistan vergeten. Onze mini Kernmachten. En bijde landen hebben ervaring in (bijna wat je kan noemen) modern oorlogsvoering.
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Uitlatingen van het Russische leiderschap onlangs i.h.k.v. het raketschild en de roep om een Rusland te verenigen onder een sterke leider, klinkt toch ook weer als een verkilling.

Een koude oorlog zo ik het nog niet noemen, maar het begint wel op herfst te lijken.

Persoonlijk denk ik dat landen als China de wereld economisch kunnen overspoelen.
De politieke instabiliteit, met daarbij militaire slagkracht, vindt je m.i. bij de landen die bij het oude Sovjet gebeuren horen.

Gr.
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

To Tall schreef: Een koude oorlog zo ik het nog niet noemen, maar het begint wel op herfst te lijken.
Haha, mooie uitdrukking. :wink:

Rusland wil zick op dit moment heel erg graag laten gelden. Dat Poetin de Russische jeugd weer trots wil laten zijn op zijn land zegt ook iets.
De Russen willen zich gewoon erg graag laten gelden. Ik denk niet dat we veel te vrezen hebben van de kameraden uit het Oosten. Want ook de Chinezen zien hun land economisch groeien, en het laatste waar je dan op zit te wachten is oorlog.

Nee, maar er zijn wel weer relletjes tussen het mooiste deel van Europa en de Islamitische Wereld.

Lees deze artikelen maar eens:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/10 ... l#comments

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/08 ... 8B395.html

http://www.rssonline.nl/related.asp?id=645003

Dit loopt de spuigaten uit! Een paar cartoons worden als een belediging gezien! Te belachelijk voor woorden!
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Bericht door Moengoman »

Toevallig is een cartoon, waarin een hond geen kop, maar het hoofd van Mohammed heeft een belediging. Honden worden door moslims als onreine dieren gezien, iets hoger dan varkens. Maar dat doet er niet toe. Wat er wel toe doet, is dit:

1. Iran kent bepaald geen democratie. Waarom maak je je druk om het geschreeuw van een totalitair regime? Had je iets anders verwacht dan? Zo ja, dan laat je je dus beïnvloeden door een stel ayatollahs. Je bent er maar mooi klaar mee.
2. Waar we ons wel druk over moeten maken: er zijn mensen die in een kramp schieten en in de zelfcensuur vluchten. De Zweedse regering heeft tot nu toe meer moed getoond dan de Deense de vorige keer. Wanneer doet de Nederlandse regering eens een ondubbelzinnige uitspraak, dat smakeloosheid in Nederland gelukkig niet strafbaar is? Want als die Zweedse en Deense cartoonisten hun pen dicht moeten schroeven kan ik straks mijn zieke, zwarte, misselijke grappen ook niet meer kwijt.
3. Zweden zal ook wel wetgeving tav belediging hebben. De Zweedse ambassadeur zou de suggestie kunnen doen om in Zweden een proces te beginnen. Zo werkt dat in een rechtsstaat. Zo werkt dat niet in Iran.
4. Wat heeft dit met WO-3 te maken?
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Mongoeman, volgens mij heeft dat niets met een evt. 3e wereldoorlog te maken.

Daarom zijn onstabiele voormalige Sowjetstaatjes, waar de kernkoppen "rondslingeren" en die om een "sterke man" roepen veel gevaarlijker. Deze staten zijn m.i. onberekenbaar en worden door domheid geregeerd.

gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Dat die cartoons een belediging zijn, vind ik niet kloppen.

Voorbeeld: Ik ben overtuigd Katholiek, geloof in God, Jezus en de Hemel. Ik zag laatst op youtube een video. Of dit smakeloos of grappig is, is niet het punt. Ik zie dit als een misselijke grap, maar niet als een belediging naar mij als Christen. En dat terwijl moslims moord aan brand schreeuwen om een tekeningetje van een hond of Mohammed.

En dat ik me niet druk moet maken om het geschreeuw van een totalitaire staat vind ik geen verkeerde opmerking, maar dat doe ik wel als deze staat ook uranium aan het verrijken is.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Plaats reactie