tandpasta

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
lux
Lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 aug 2007, 19:12

tandpasta

Bericht door lux »

Ik ga al een paar jaar naar luxemburg op vakantie en ben sinds vorig jaar redelijk fanatiek aan het zoeken rond dillingen, beaufort en omgeving.
Vorige week heb ik een zeer strak opgerolde tube gevonden. Na voorzichtig uitrollen bleek het een goed bewaarde Nivea Tandpasta tube te zijn. Tevens op dezelfde locatie duitse en amerikaanse patronen, een compleet verroeste duitse helm en waarschijnlijk het weggooi gedeelte van een pantserfaust gevonden in een tijdsbestek van nog geen twee uur.
Bij navraag in het museum in Diekirch werden ze erg enthousiast. Ze wisten van het bestaan van die tandpasta maar hadden er zelf nog geen.
De volgende dag teruggegaan en de directeur de tube overhandigd.
Hij zou hem deze maand nog in de juiste vitrine plaatsen.
Ik heb hem de vindplaats laten zien in ruil voor specifieke informatie en mogelijke toestemming voor een zoektocht volgend jaar.
Mischien ben ik, met een vriend, per toeval terecht gekomen op een plek waar de eerste amerikaanse eenheden in duitsland, het verst waren doorgedrongen ( verder dan de stafkaarten die hij mij liet zien)
Plaats reactie