gasten.

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

gasten.

Bericht door THOR »

Voordat ik ga neuzen in de berichten,kijk ik altijd wie of wat ingelogd is.
Verbaas me altijd dat er zoveel gasten zijn,op dit moment 40.
Oja,het is nu: 2:20.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Dat heeft geloof ik iets te maken met google-bots. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar als je een zoekterm intypt bij google (bijv. WO2) dan zie je dit forum tevoorschijn komen in de resultatenlijst. In feite bezoekt google dan dit forum, en krijg je een gast erbij. Van de miljoenen mensen die google gebruiken zullen er vast en zeker wel 40 Nederlanders zijn die op een WO2 term zoeken, en dan komt dus dit forum in de lijst te staan.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Google Bots werken iets anders. Ze doorkruisen het internet op zoek naar verse content, en bezoeken oudere, al geïndexeerde pagina's op zoek naar aanpassingen en links naar sub-pagina's van een website om een zo goed mogelijk totaalbeeld geïndexeerdd te krijgen.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Dodo schreef:Dat heeft geloof ik iets te maken met google-bots. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar als je een zoekterm intypt bij google (bijv. WO2) dan zie je dit forum tevoorschijn komen in de resultatenlijst. In feite bezoekt google dan dit forum, en krijg je een gast erbij. Van de miljoenen mensen die google gebruiken zullen er vast en zeker wel 40 Nederlanders zijn die op een WO2 term zoeken, en dan komt dus dit forum in de lijst te staan.
Ja hoor,en dat om 2:20.
:wink:

Trouwens hoe kun jij nou weten of die 40 nederlanders waren??????????
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Volgens mij begrijp je me niet helemaal.
Als je nagaat dat er duizenden WO2 termen zijn, zoals "Panzer", "Thompson", "Eisenhower", er miljoenen internetgebruikers zijn over de wereld, er erg veel tijdverschil is, en google bij ongeveer iedere WO2 term (want op dit forum staat wel ongeveer iedere WO2 term) dit forum als hit gebruikt, dan kan het inderdaad zijn dat er 40 gasten om 2:20 aanwezig zijn...
Maar zoals ik zei, ik weet er ook niet het fijne van.

En waarom ik denk dat het vooral Nederlanders zijn die op de term WO2 zoeken, tja... Vlamingen zullen dat ook wel doen, maar daar houd het eigenlijk een beetje mee op hè? :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Dodo schreef:Volgens mij begrijp je me niet helemaal.
Als je nagaat dat er duizenden WO2 termen zijn, zoals "Panzer", "Thompson", "Eisenhower", er miljoenen internetgebruikers zijn over de wereld, er erg veel tijdverschil is, en google bij ongeveer iedere WO2 term (want op dit forum staat wel ongeveer iedere WO2 term) dit forum als hit gebruikt, dan kan het inderdaad zijn dat er 40 gasten om 2:20 aanwezig zijn...
Maar zoals ik zei, ik weet er ook niet het fijne van.

En waarom ik denk dat het vooral Nederlanders zijn die op de term WO2 zoeken, tja... Vlamingen zullen dat ook wel doen, maar daar houd het eigenlijk een beetje mee op hè? :)

Dodo ik begrijp het heus wel.
Maar ik mag soms graag iemand plagen :wink:
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Googlebot bezoekt je site, indexeert het, en hoeft het niet te bezoeken om een resultaat te laten zien. Wel komt het, afhankelijk van je website, om de zoveel tijd even kijken naar nieuwe content. Zoekmachines doen dat onafhankelijk van elkaar. Dus MSN, Yahoo en Google komen elk met een eigen zoekbotje op je site. Nu is het in dit geval wat anders, want ik zie ook een enorme diversiteit aan IP's.

De laatste twee maanden hebben we steeds circa 150.000 extra visits dan we normaal per maand hebben.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
karell
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:56

Bericht door karell »

ik zit ook dagelijks een keer 0f 10-20 op de site, en ik ben meestal als gast, tenzij ik iets wil posten, dan meld ik me pas aan. waarschijnlijk zullen dat er wel meer doen. Dit brengt ook alweer een aantal gasten met zich mee.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Oh, dus jij bent dat dus! :+
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Rowen
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 04 aug 2007, 16:49

Bericht door Rowen »

karell schreef:ik zit ook dagelijks een keer 0f 10-20 op de site, en ik ben meestal als gast, tenzij ik iets wil posten, dan meld ik me pas aan. waarschijnlijk zullen dat er wel meer doen. Dit brengt ook alweer een aantal gasten met zich mee.
Zo doe ik het dus ook :lol:
Plaats reactie