spullen

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

zo ver was ik ook, en nu de inzet in Polen in 39.....

ik dacht: 3e kompagnie landes schutz batallion 15/11 150

maar ben er allerminst zeker van. Sutterlin is nog steeds niet m'n favoriete taal.....
Gebruikersavatar
SV Kenny
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 06 aug 2006, 16:57
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SV Kenny »

Ik denk niet dat dit sutterlin is.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Het ziet er allemaal heel leuk uit. Op het eerste oog ziet het er ook allemaal origineel uit. Overigens waag ik het wat de medailles betreft en het koppelslot niet met zekerheid te zeggen.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
anouk
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 aug 2007, 09:04

echt

Bericht door anouk »

ik kan met zekerheid zeggen dat de speldjes en medailles echt zijn!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: echt

Bericht door SiNiStEr »

anouk schreef:ik kan met zekerheid zeggen dat de speldjes en medailles echt zijn!
Gewaagde uitspraak voor een leek op dit gebied... :evil: ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Vooral erg gewaagd aangezien er 2 Gouden lidmaatschap pins van de NSDAP bijzitten...
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ondanks dat geloof ik ook dat dit alles origineel is, mede omdat het van familie op familie is gegaan, vaak zijn het spullen die in de familie zijn achtergebleven of geraapt zijn in de oorlog, ondanks dat ik niet zeker weet of dit hier ook zo is.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
anouk
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 aug 2007, 09:04

echt

Bericht door anouk »

het is inderdaad zo dat alle spullen (ik heb nog veel meer)
vanuit mijn opa komen, die ze al jaaaaren heeft.
Desondanks ben ik met een kennis bezig alles te achterhalen, ook bij experts. Tot nu toe is alles origineel.
Trouwens, me een leek noemen is ook raar.je kent geen spetter van me, ik wil alleen graag weten wat het tegenwoordig voor een waarde heeft. dank u.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

sobel schreef:Ondanks dat geloof ik ook dat dit alles origineel is, mede omdat het van familie op familie is gegaan, vaak zijn het spullen die in de familie zijn achtergebleven of geraapt zijn in de oorlog, ondanks dat ik niet zeker weet of dit hier ook zo is.
Vaak is het dan inderdaad origineel maar niet altijd! Er zijn Duitse fabrieken geweest die na de capitulatie nog oorlogsmaterieel hebben geproduceerd voor de Amerikaanse soldaten die war-souvenirs mee naar huis wilden nemen. Dit is dus geen origineel spul. Daarnaast zijn er al heel vlug repro's op de markt verschenen die dus onbewust ook in collecties kunnen zijn beland.
anouk schreef:het is inderdaad zo dat alle spullen (ik heb nog veel meer)
vanuit mijn opa komen, die ze al jaaaaren heeft.
Desondanks ben ik met een kennis bezig alles te achterhalen, ook bij experts. Tot nu toe is alles origineel.
Trouwens, me een leek noemen is ook raar.je kent geen spetter van me, ik wil alleen graag weten wat het tegenwoordig voor een waarde heeft. dank u.
Dat hij ze jaren heeft gehad wil dus niet zoveel zeggen. Dit is geen waterdichte garantie dat het ook daadwerkelijk origineel is(waarmee ik dus niet wil zeggen dat het dat niet is!).
Ik zou ook willen zeggen, alles ziet er goed uit dus alles is origineel tot het tegendeel is bewezen. :yes:

En persoonlijk vind ik het niet raar om u als leek te bestempelen in deze. Overigens was dat in geen geval beledigend bedoeld. Het klopt dat ik "geen spetter van u weet" maar ik kan wel conclussies trekken uit de manier waarop u over de spullen schrijft. Hieruit denk ik op te kunnen maken dat u weinig over de materie weet. Als dit niet het geval is dan mijn excusses voor deze opmerking. Als kanttekening moet ik er in dat geval dan wel weer bijzeggen dat als u weet wat de verschillende spullen zijn en u weet de namen ervan, dat u de waarde ook makkelijk zelf kunt vinden. De meeste van deze spullen worden nog vrij frequent aangeboden op internet en voor de meeste items zal een enkele zoekopdracht bij google genoeg zijn om achter de marktwaarde te komen.

Succes met uw zoektocht! :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

jonges, jonges

Als ik nu eens zeg dat alles, enkel over het koppelslot ben ik nog niet helemaal uit, 100% origineel is.
Ik ben die kennis en ik kan met 100% zekerheid zeggen dat ook de gouden nsdap badges origineel zijn. Alles klopt gewoon, haar opa moet een prachtman geweest zijn dat hij het voor elkaar heeft gekregen deze zaken bij elkaar te krijgen.

@ Sander, als je referenties wil, dan geef ik je die natuurlijk graag, dan doe ik dat het liefst via een pm in dit geval.
anouk
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 aug 2007, 09:04

haha

Bericht door anouk »

Dank je Michiel
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Re: haha

Bericht door marf »

anouk schreef:Dank je Michiel
post die andere dingen ook eens
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

michiel01 schreef:jonges, jonges

Als ik nu eens zeg dat alles, enkel over het koppelslot ben ik nog niet helemaal uit, 100% origineel is.
Ik ben die kennis en ik kan met 100% zekerheid zeggen dat ook de gouden nsdap badges origineel zijn. Alles klopt gewoon, haar opa moet een prachtman geweest zijn dat hij het voor elkaar heeft gekregen deze zaken bij elkaar te krijgen.

@ Sander, als je referenties wil, dan geef ik je die natuurlijk graag, dan doe ik dat het liefst via een pm in dit geval.
\

Zoals ik al heb gezegd is voor mij alles wat ik zo zie ook origineel totdat het tegendeel bewezen is. Alles ziet er namelijk zo uit als het eruit zou moeten zien. Die opmerking van mij was dan ook grappig bedoeld en dient niet te serieus genomen te worden.

De referenties zullen niet nodig zijn daar ik je geloof als je zegt dat je het allemaal bekeken hebt en overtuigd bent van de originaliteit. In dat geval blijft er dus nog maar een ding over en dat is het spul taxeren. Voor sommige spullen weet ik het wel ongeveer maar daar het toch niet helemaal mijn verzamelgebied is(doe kwa Duits alleen maar Luftwaffe) zal ik dit aan een meer ervaren persoon op dit gebied overlaten.

Succes ermee! :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Gouden adelaar, Kriegs Marine schuitje..
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

viny schreef:Gouden adelaar, Kriegs Marine schuitje..
wat wil je hiermee zeggen??
Plaats reactie