Aanwinsten uit Tsjechie.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
bartdb4
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 jan 2005, 18:45
Locatie: ARNHEIM -17km

Bericht door bartdb4 »

Bakel, Je kan ook iets uitdrukken met tekst. Ik bedoel dat wij veel gekocht hebben en dat het niet duur was. Mag dat niet!?
Bakel
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:30
Locatie: In Bakel & Milheeze

Bericht door Bakel »

Jah precies, wat aanleiding geeft tot derden om er ook naar toe te gaan. Anyway veel suc6 :)
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

hou het gewoon bij de aanwinsten 8)
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
bartdb4
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 jan 2005, 18:45
Locatie: ARNHEIM -17km

Bericht door bartdb4 »

Nou leuk toch? Kunnen zij ook een graantje mee pikken, of is dat erg..? :)

Ik heb er geen problemen mee! :wink: :)

Gr, Bart.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

bartdb4 schreef:Verwacht niet teveel SiNiStEr:P

Goed zoeken in winkels (alles overhoop halen) en natuurlijk afdingen!

Gr, Bart :)
Ok, maakt niet uit, wil daar best een weekendje voor rondstruinen als ik dan voor leuke prijzen van dit soort spul kan vinden. ;) :cheer:
Bakel schreef:Jah precies, wat aanleiding geeft tot derden om er ook naar toe te gaan. Anyway veel suc6 :)
Dacht je dat, dat niet zo wie zo al heel veel gebeurt? Bart en Jeroen zijn niet de ontdekkers van deze bron militaria spul hoor. Het meeste Duitse WW2 spul wat door handelaren tegenwoordig op beurzen e.d. aanbieden komt uit Oostblok landen. Hier is het nog redelijk te vinden omdat er minder verzamelaars zijn(minder geld te besteden dus minder geld over voor bijv. het verzamelen van ww2 militaria) en het is ook nog eens een stuk goedkoper omdat überhaupt die landen een stuk goedkoper zijn in alles. Zeer goede plek dus om ww2 spul in te slaan en dat vervolgens hier voor de marktwaarde die we hier hebben te verkopen. Tel uit je winst! ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Wel leuk op zich want ik het plaatsje waar we zaten was bevrijd door de amerikanen en ze hadden ook in een winkel amerikaanse jerrycans voor 15 euro per stuk.
Never Back Down
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

Nou dat word een mooi nieuw forumtripje denk ik zo, een weekendje Oost-Europa leegkopen.

I'm in!

ps. Mooie aanwinsten jongens en geen gek handeltje zo! :evil:
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

michiel01 schreef:Nou dat word een mooi nieuw forumtripje denk ik zo, een weekendje Oost-Europa leegkopen.

I'm in!

ps. Mooie aanwinsten jongens en geen gek handeltje zo! :evil:
Idd Forummeet word in tsjechie gehouden volgend jaar :evil:
Never Back Down
piet12
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 feb 2007, 19:37

Bericht door piet12 »

haha, in tsjechie spul kopen, je hebt nog meer kans op een leuke aanwinst in duitsland of nederland.
voor zo'n veldtelefoondoosje mag je niet meer dan 4 euro betalen hier.

In heel oost europa staan nog oude productie machines, die zijn blijven staan omdat in de koude oorlog de techniek daar niet vooruit is gegeaan en men alles doorgebruikte in de fabrieken.
Het grootste gedeelde wat te koop is in tsjechie, en polen is nep, en je kan het bijna niet zien. Het wordt met die oude machines gemaakt, zodat het er niet zo massaproductie achtig uitziet maar echt oud en goed afgewerkt.
Ik ben er ook een paar keer dik ingetrapt bij een zaak, een zeltbahn gekost met de gaten en vuil en stank erin, thuis goed gechekt= nep evenals wat simpele onderscheidingen, embelemen en zelfs met een duitse batterij ben ik nog genaaid.

Kijk maar een op russische site, als die medailles die ze aanbieden, voor 1-10 dollar, wel echt ,maar later gemaakt, die machines staan nog medailes te stampen van 50 jaar geleden. En elke leipe toerist trapt erin.

De prijzen daar zijn ook echt niet laag, vooral door de duitsers die standaard rondjes iedere maand rondjes rijden door die landen om daar alles weg te halen wat er nog ligt.
De winkeleigenaren beseffen de grote vraag en krikken de prijzen op, of leggen nep in de winkel

Kijk maar een in Ciney of La gleize hoeveel poolse en tsjechen daar staan, en wat ze verkopen 99% nep en 150% te duur.
bartdb4
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 jan 2005, 18:45
Locatie: ARNHEIM -17km

Bericht door bartdb4 »

Hallo Piet12

Ik zie niet in waarom ze een houten kist zouden na maken.. Lijkt me 1 moeilijk en 2 zoveel vraag is er niet naar...

En ik weet niet of ze er nog bakaliet maken maar dat lijkt mij ook hoogst onwaarschijnlijk. Een boterdose is bijna niet na te maken en het lijkt mij meer geld kosten om het alleen al te maken dan dat je ervoor krijgt!

Tja en verder.. de Bajo's zijn 100% goed en de postzak ook dus het lijkt me gewoon in jou geval toeval dat je erin bent getrapt en dat je die nep zooi tegen kwam.

Bart.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Bericht door asjemenou »

jeroen wo2 schreef:Sorry bart dan moet ik ook ff mijn setje showen :P
Dit komt uit dezelfde antiekwinkel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ampullen zie je vrij weinig meer omdat ze veel zijn opgebruikt en kapot gegaan zijn omdat ze van glas waren.
Apart item dat doosje met gifampullen dat moet ik toegeven maar mag jij dit zomaar bezitten? Volgens mij mag je dergelijke giftige stoffen niet zonder een vergunning bezitten. In de meeste laboratoria staat dit soort spul dan ook achter slot en grendel. Misschien toch wel goed om dit eens uit te zoeken.
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

Wat is dat eigenlijk voor een stof die erin zit?
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Ik heb geen idee wat het er in zit.
De ampullen heb ik al met een vriend van me geruild want dit spul was immers voor de handel. :)
Never Back Down
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Bericht door asjemenou »

n2 schreef:Wat is dat eigenlijk voor een stof die erin zit?
Wat er precies in de ampullen zit weet ik niet maar er zit in ieder geval cafeïne in. Deze stof zit o.a. in koffie, cola, Red Bull enz. Op zich een onschuldige stof zou je zeggen maar niets is minder waar. Nu zit er bijvoorbeeld in een blikje cola een zeer kleine dosis cafeïne maar een hoge dosis is wel degelijk dodelijk. Veel over deze stof kan ik niet vinden maar op een Duitse website wordt de stof Coffeïnum Natrium salicylicum een vergif genoemd.
Of deze ampullen bedoelt zijn om in de mond kapot te worden gebeten weet ik niet het is ook mogelijk dat de stof behoort toegediend te worden met een injectiespuit. Of ongemerkt in iemand zijn of haar drankje te doen!

Misschien vindt je mij een ouwe zeur Jeroen wo2 maar vind je het verantwoord om dergelijk spul te ruilen of door te verkopen als je zelf niet eens weet of wat het is? Misschien is de werking van de stof na 60 jaar welliswaar wat afgenomen maar als het werkelijk een zwaar vergif is dan heeft je vriend waarschijnlijk genoeg om een hele straat uit te moorden! Lijkt me logisch dat je dergelijk spul niet zomaar mag hebben zonder vergunning.
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

Is nu nog te koop in homeopatische apotheken in Duitsland .
Wat het precies is, ben ik nog niet achter,
Plaats reactie