camouflage helm

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

camouflage helm

Bericht door anti repro »

Wat is de prijs van een originele Duitse camoflage helm in goede toestand ? Luftwaffe of Heer maakt dat ook verschil ?

Ik zag er laatst eentje te koop op Walhalla forum (luftwaffe helm). Verkoper is iemand die zich TK noemt en volgens mij uit Belgie of Nederland komt.
Helaas was deze helm in een paar uur tijd al verkocht.
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: camouflage helm

Bericht door ammo »

anti repro schreef:Wat is de prijs van een originele Duitse camoflage helm in goede toestand ? Luftwaffe of Heer maakt dat ook verschil ?

Ik zag er laatst eentje te koop op Walhalla forum (luftwaffe helm). Verkoper is iemand die zich TK noemt en volgens mij uit Belgie of Nederland komt.
Helaas was deze helm in een paar uur tijd al verkocht.
Bij westland military staat er 1 te koop voor 1500 euro.
anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

Bericht door anti repro »

1500 euro :o :?

Misschien handelaarsprijzen.
Weet iemand of TK op het Walhalla/WAF een handelaar is en of deze uit Belgie of Nederland komt ?
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

anti repro schreef:1500 euro :o :?

Misschien handelaarsprijzen.
Ja, handelaarsprijs inderdaad. Maar ook bij particulieren ben je vaak niet goedkoop uit. Je moet zeker richting de 800 EUR. gaan denken als minimale prijs afhankelijk van de staat e.d. Voor minder zijn de helmen vaak OF in een slechte staat OF fake. Of je moet heel veel geluk hebben maar dat komt met dit soort items niet veel voor.
De vraag naar deze helmen is nu eenmaal erg groot en men is daarom bereid voor een goede camohelm veel neer te tellen. Zoals altijd komt ook hier weer het vraag-aanbod plaatje kijken hé... ;)

(P.S. Toch komt geluk met dit soort items heel af en toe nog wel voor. Zo heeft Nico R. van dit forum een tijd geleden een originele M42 camo helm gekregen van kennisen en soms hoor je ook nog wel eens dat men ze tegen komt op rommelmarkten, die moet je gewoon veel bezoeken en goed rondkijken. Vaak hebben mensen op een rommelmarkt geen idee van de waarde van zo'n camohelm en verkopen hem voor in verhouding kleine bedragen. Succes! :))
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

Bericht door anti repro »

Mijn ervaring is dat men de prijzen toch al weet en dat de gelukjes van Nico tot de weinigen behoren. Ik heb zelfs verhalen gehoord dat sommige rommelmarktverkopers bewust een fakehelm tussen de rommel hebben liggen en deze als echt verkopen. Koper denkt een originele rommelmarktvondst te hebben gedaan maar helaass..... nieuwe tactiek ??
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

anti repro schreef:Mijn ervaring is dat men de prijzen toch al weet en dat de gelukjes van Nico tot de weinigen behoren. Ik heb zelfs verhalen gehoord dat sommige rommelmarktverkopers bewust een fakehelm tussen de rommel hebben liggen en deze als echt verkopen. Koper denkt een originele rommelmarktvondst te hebben gedaan maar helaass..... nieuwe tactiek ??
Wellicht een nieuwe taktiek inderdaad maar grote verhalen bestaan ook nog steeds en hier zijn er meer van dan van nieuwe taktieken. ;)
Ik geloof overigens best dat het gebeurd alleen ben je er natuurlijk altijd zelf nog bij en moet je iedere Duitse helm, waar je hem dan ook koopt altijd flink binnenstebuiten keren en zeer goed(lees kritisch) bekijken en beoordelen daar je tegenwoordig nergens meer veilig bent voor repro. Een beetje ervaren verzamelaar weet dit en houdt hier rekening mee. :yes:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Den
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 okt 2003, 10:31

Bericht door Den »

"TK" is géén handelaar maar een zeer betrouwbare verzamelaar uit Belgie. Een van de goede jonges.
Fritz
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
Locatie: Belgium

Bericht door Fritz »

TK is van Nederland. Thijs K
Hij heeft goeie helmen :!:
Gebruikersavatar
Den
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 okt 2003, 10:31

Bericht door Den »

Hmm mijn fout, dacht dat hij uit Belgie kwam :wink:
anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

Bericht door anti repro »

Fritz schreef:TK is van Nederland. Thijs K
Hij heeft goeie helmen :!:

Bedankt voor de antwoorden !!!

Ik had nooit van hem gehoord :oops: en gezien zijn posts op andere forums heeft hij echt gave helmen.
anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

Bericht door anti repro »

Heb vernomen dat hij helmen uit zijn kollektie verkoopt ? :roll:

Waar moet ik precies op letten bij de aankoop van een camohelm ?
(tips ?)
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Vind je die vraag niet wat ruim om op te antwoorden? Tenzij je denkt dat daar in een paar zinnen of 'tips' op te antwoorden is...
Koop anders eerst eens een boek... Daar staan tips en foto's in.

anti repro schreef:
Waar moet ik precies op letten bij de aankoop van een camohelm ?
(tips ?)
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

haha ik zal hem zeggen dat er over hem gepraat wordt.
Het is een goede kennis en leermeester voor me geweest (en nog steeds) ik heb toevallig donderdag nog een mooie helm van hem gekocht.
Hij verkoopt inderdaad zijn collectie (op vier helmen na) maar ik vrees dat je achter het net vist, want hij heeft nog niks te koop gezet en toch is (bijna) alles al verkocht, hij heeft connecties(die speciaal uit verwiggistan komen reizen) . De camo helmen zijn op een na allemaal al verkocht, en ze zijn allemaal voor boven de 1000 weggegaan om je een tipje van de sluier op te lichten (en dan verkocht hij ze ook nog eens voor een goede prijs). De enige camo die hij nog heeft wil hij houden.
En bij hem hoef je niet eens te controleren of ze echt zijn, want hij verkoopt en heeft alleen maar kwaliteit (sterker nog, ik zou bereid zijn van hem iets te kopen op basis van alleen een beschrijving)
Maargoed, ik hoor het wel als je nog vragen hebt....

mvg
rémy
----
anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

Bericht door anti repro »

Hallo Rémy,

:cry:
Da's nou jammer. Zo iemand zocht ik nou eigenlijk om tegen een goede prijs een camohelm te kunnen kopen.

Ik vind het wel raar dat hij niets openbaar verkoopt want ik vind dat een ieder de kans moet krijgen om iets te kunnen kopen.
Waarom verkoopt hij dan bijna alles ?


Om alleen op basis van helmbeschrijving deze te kopen zou ik zeker niet durven. Moet hij toch goeie garantie kunnen geven.

Ik denk dat het wel enorm goed is om iemand te kennen die er verstand van heeft. Kun je denk ik veel van leren en het behoed je vaak van slechte fake-aankopen.

Welke helm heb jij gekocht Remy ?


Mbt goede helmenboeken is een goed advies dat ik zeker zal opvolgen. Ik heb een boek van Baer op mijn lijstje staan. (en camohelmen van Radovietsj)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Waar staat er dat hij niets openbaar zou hebben verkocht, ik kan enkel uit de tekst opmaken dat voordat alles op het internet stond alles al verkocht was, dus via via... En dan nog vind ik dat iemand datzelf moet weten, hij zijn immers zijn helmen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie