SiNiStEr's aanwinsten topic (Nieuwe Update, 25-05-'08)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Michiel heeft me al goed geholpen, maar ik zet de foto's van de mijne hier nog even op.

foto1
foto 2
foto 3
For King & Country
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ben vandaag nog wat aan het slepen geweest met uniformen en gear en heb ook mijn pop nog even een ander uniformpje aangetrokken wat ik nog niet eerder op de pop had gehad. De foto's hiervan wil ik jullie niet onthouden.

May I introduce to you all: Cpt. Harold C. Glocker. Former pilot of the 5th AF and replaced to the (mighty) 8th AF. Owner of two Air medals, the distinguised flying cross, ETO medal and American defence medal. Served the Army Air Forces and later the U.S. Air Force till at least after the Korean War (1951 - 1952).

Morgen of overmorgen zal ik ook nog een paar van mijn nieuwe aanwinsten plaatsen. :)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


(P.S. de jumpboots horen natuurlijk niet bij dit uniform maar moest er toch even schoenen onder hebben. ;))
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ziet er strak uit Sander! Ondanks dat mijn voorkeur toch vaak gaat naar de OD uniformen ziet dit er ook zeker niet verkeerd uit!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Piepstra
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:22

Bericht door Piepstra »

Ziet er leuk uit, Sinister! Vooral de tweede foto is erg mooi. Leuk gedaan ook hoe de pop staat, met dat boek in z'n hand enzo... :)
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Khakies rule! Een ontzettend mooi uniform, zoals ik ze graag zie! :P Ik heb een dergelijk officiers uniform van de 5th Army en het is weer eens wat anders dan een standaard wollen gevechtspakkie ;) Goed bezig Sander! :)
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Ziet er goed uit! :)
Ik ben erg benieuwd naar je aanwinsten!
Never Back Down
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Mooi Sander!
Die Jumpboots staan er erg goed onder!
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ziet er toppie uit Sander!
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Ik sluit me erbij aan. Alles komt mooi tot zijn recht.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

sobel schreef:Ziet er strak uit Sander! Ondanks dat mijn voorkeur toch vaak gaat naar de OD uniformen ziet dit er ook zeker niet verkeerd uit!
Thnx Ben! OD uniformen vind ik ook erg mooi maar die zie je vrij vaak. Dit zie je veel minder en ik vind dit toch ook erg veel uitstraling hebben. Herken je trouwens het boekje in de handen van Cpt. Glocker? ;)
Piepstra schreef:Ziet er leuk uit, Sinister! Vooral de tweede foto is erg mooi. Leuk gedaan ook hoe de pop staat, met dat boek in z'n hand enzo... :)
Dank, het was maar een tijdelijke opzet zo. Moet voor dit uniform nog een keer een vaste pop kopen zodat het uniform erop kan blijven zitten. Maar denk dat ik de opzet met dit boekje zo inderdaad hou. Ziet er wel grappig uit vind ik zelf.
Peter schreef:Khakies rule! Een ontzettend mooi uniform, zoals ik ze graag zie! :P Ik heb een dergelijk officiers uniform van de 5th Army en het is weer eens wat anders dan een standaard wollen gevechtspakkie ;) Goed bezig Sander! :)
Dank Peter, tis inderdaad weer een keer wat anders en tis ook vrij uitzondelijk om een 8th AF khaki uniform te zien. Normaal zijn de ETO service dresses OD#7 kleurig maar vanwege z'n voormalige dienst bij de PTO 5th AF zal dat de reden voor het khaki uniform wel zijn. Opvallend is overigens dat hij geen PTO medal/ribbon ontvangen heeft dus hij zal voor de vijandelijkheden aldaar wel zijn overgeplaatst naar de 8th AF. Verder heeft hij ook geen VIE ribbon(Victory in Europe) op z'n jasje zitten maar deze heeft hij neem ik aan wel ontvangen. Het kan natuurlijk zijn dat hij meerdere jasjes had en dat deze op een ander jasje van hem zit.
jeroen wo2 schreef:Ziet er goed uit! :)
Ik ben erg benieuwd naar je aanwinsten!
Michiel M. schreef:Mooi Sander!
Die Jumpboots staan er erg goed onder!
Edgar schreef:Ziet er toppie uit Sander!
Veltro schreef:Ik sluit me erbij aan. Alles komt mooi tot zijn recht.

Veltro
Dank jongens, een aantal nieuwe aanwinsten zal ik zo even plaatsen. En de jumpboots staan inderdaad leuk onder dit uniform Michiel maar deze horen natuurlijk onder een ander uniform, daar zal ik hier binnenkort een foto van plaatsen. ;)
Voor dit uniform moet ik nog een keer een mooi paar dress shoes hebben maar deze zijn niet echt makkelijk te vinden. Blijf er echter naar zoeken dan komt het vanzelf goed. :yes:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Sander,

Zit er een Shirt onder je 4 Pocket? Ik heb nog een mooi officer shirt te koop, dat er niet onder zal misstaan 8)
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Hahaha, dat boekje had ik inderdaad herkend Sander, mooi dat het een leuke plaats heeft gekregen in de collectie!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

@Michiel: Hahaha, nee er zit nog geen shirt onder de 4-pocket. Maar laat het nog even zo. Er moet nog wel een keer een shirt met stropdas onder komen maar ga eerst nog even verder met mijn para. Wanneer de vaste pop voor dit khaki uniform er komt zal ik er ook een bijpassend shirt en tie bijkopen. ;)

@Ben: Precies, het was even zoeken maar nu heb ik eindelijk wat. :P


@Allen: Iets later dan beloofd maar kan jullie natuurlijk niet teleurstellen dus hier zijn toch nog enkele aanwinsten van de laatste tijd. In dit geval houd ik het even bij de aanwinsten voor bij mijn US para en een aanvulling voor mijn USAAF piloot. De Duitse aanwinsten komen over een week o.i.d. met mijn volgende update. :)


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Mijn andere A-11 flying helmet was verkocht vanwege het ontbreken van receivers en snaps om het oxygen mask aan te bevestigen. Inmiddels heb ik een andere gevonden die beide dingen wel heeft en met dezelfde maat zodat deze weer prima op het hoofd van mijn pop past. Ben zelf erg blij met deze aanvullig!


1.Afbeelding2.Afbeelding3.Afbeelding4.Afbeelding
5.Afbeelding6.Afbeelding7.Afbeelding8.Afbeelding

1: Unissued US .30 canvas ammunition bandoleer.
2 tm. 4: US Boyt .45 shoulder holster. Ter vervanging van mijn andere private purchase shoulder holster.
5 + 6: Britisch made US first aid kit pouch met first aid kit(nog vol en gesloten blikje)
7 + 8: Trousers, Field, Cotton, OD. Grappige aan deze broek is dat deze wel de extra zakken heeft zoals para's dat bijna altijd hadden. Ook heeft hij knee-reinforcements toegevoegd gekregen. De zakken zouden er na de oorlog door de veteraan zelf opgezet zijn om er herdenkingen e.d. mee te kunnen bezoeken. De broek zelf is dus zo wie zo origineel en of de zakken dat ook zijn, daar zijn Michiel M. en ik nog naar aan het kijken. Ze zijn in ieder geval voor 99% zeker niet oorlogs opgezet.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Ziet er goed uit Sander.
Heb nu eigelijk wel wat spijt daar ik die pop ooit weg heb gedaan.
Moet er zelf nog 2 hebben. :lol:
Maar als ik zie hoe het uniform van Cpt. Harold C. Glocker eropzit moet ik zeggen dat dat echt een zeer mooi plaatje is geworden.
Ik vond de piloot ook erg mooi staan trouwens.
Ik denk helemaal wel nu je een nieuwe A-11 flying helmet hebt.
Ga in elk geval zo door Sander. Afbeelding
Mvg/Best regards, Sipke
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

Nette aanwinsten 8) , sander.
Gesloten