Slowchat topic - deel 17

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Bericht door Moengoman »

mannerheim schreef:Nee. Als ik had geschreven Nederlands bocht, had ik dus ook Limburgs bier vies gevonden, net als Fries bier (als dat er is :? ) of Drenths bier of zo.

Maar ik schreef Hollands bocht, en daarmee zeg ik niks verkeerd over het Engelenpis van de Limburgers.
Als met de term Nederlands bocht Hollands bocht wordt bedoeld, kan ik me daar volledig in vinden. Het is ook nog eens waar, dat in Zuid-Limburg meer dan uitstekend tapbier geschonken wordt. Er zijn weinig zaken genoeglijker dan op een Limburgs terrasje een Gulpener te pikken. Toch komt mijn allermooiste bierervaring uit Praag, zo'n twintig jaar geleden. Stel u voor: een groot, bijna verlaten biertuin aan de Moldau. Het is zondagmiddag, Midden-Europa wordt geteisterd door een hittegolf (28 graden 's nachts). We bestellen een echte pul van één liter Tsjechisch bier. De attente ober brengt nieuwe zodra de bodem in het zicht is. Ai, dat glijdt gemakkelijk naar binnen. Zacht spul als het is, is het effect nihil, tot ik een paar uur en 6 pullen later probeer op te staan .....

Als rechtgeaard höker drink ik uit de fles natuurlijk slechts Grolsch. Qua tapbier gun ik de Limburgers de zege, maar niet qua fles. Al dit lekkere spul is in Moengo niet te krijgen, dus doe ik het met Parbo, ook zeer genietbaar.
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Bericht door Moengoman »

mannerheim schreef:Sinds Van Basten, de op een na slechtste bondscoach van Nederland ooit, aan de macht is ben ik altijd voor de tegenstander van Oranje. Behalve als het Italië is.
Vroeger was ik het volmondig met je eens, maar Italië speelde best leuk het laatste toernooi. Wat voorheen ondenkbaar was: ik heb genoten van Duitsland-Italië.

Wie is trouwens de slechtste bondscoach ooit? Van Gaal?
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Moengoman schreef:
Wie is trouwens de slechtste bondscoach ooit? Van Gaal?
Nee, Dick Advocaat. Een man met een metersdikke plaat voor zijn harses. Zonder enige vorm van gevoel voor het creëren van teamgeest.

En wat betreft de Italianen...de reden waarom ik ze op geen enkele manier steun heeft alles met hun voetbal te maken.
Ik kan me veel wedstrijden herinneren waarin Italianen vals, vies en veul spelen, schwalbes, overtredingen etc. En ook het scoren in de laatste minuut stoort me.(dit is overigens geheel persoonlijk)

Dus op dit moment haal ik me een wedstrijd voor de geest waarin een degelijk spelend Australië heel erg smerig weggewerkt werd.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Bericht door Yannick S. »

Moengoman schreef: En wat betreft de Italianen...de reden waarom ik ze op geen enkele manier steun heeft alles met hun voetbal te maken.
Ik kan me veel wedstrijden herinneren waarin Italianen vals, vies en veul spelen, schwalbes, overtredingen etc.(dit is overigens geheel persoonlijk)
Niet alleen Italianen, http://nl.youtube.com/watch?v=9obWqMCbMG0

@ mannerheim, Limburg als eigen land/staat daar zijn misschien veel Limburgers het misschien mee eens, maar hoe wil je dan een Nationaal voetbalelftal krijgen met ongeveer 22 Limburgse voetballers?
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Overigens klopt je uitspraak van een na slechtse bondscoach voor geen fluit Mannerheim. Sterker nog volgens de statistieken is hij zo'n beetje de beste bondscoach...
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Bericht door Yannick S. »

Nederlands elftal heeft afgelopen woensdag voor de 3e keer pas verloren onder van Basten, wat niet al te slecht is, 10 keer gelijk en zoveel keer gewonnen?!
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

Yannick S. schreef:Nederlands elftal heeft afgelopen woensdag voor de 3e keer pas verloren onder van Basten, wat niet al te slecht is, 10 keer gelijk en zoveel keer gewonnen?!
Belgische nationale ploeg heeft eergisteren voor de eerste keer in 5 maanden nog es gewonnen :roll: wat jullie toc zeuren over julliee lftal weet ik niet. zij winnen tenminste nog es.
it's not how many you write but what you write in the books of history
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Bericht door Yannick S. »

Ik doelde op een voorafgaande mening over Van Basten, dat hij de een na slechtste coach zou zijn.
Ik vind het ook leuk als de Belgische ploeg weer eens wint en dat gezeur is misschien iets typisch Hollands.
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Bericht door Moengoman »

mannerheim schreef:
Moengoman schreef:
Wie is trouwens de slechtste bondscoach ooit? Van Gaal?
Nee, Dick Advocaat. Een man met een metersdikke plaat voor zijn harses. Zonder enige vorm van gevoel voor het creëren van teamgeest.
Ja, de laatste keer was niet best. Maar in de VS heeft hij het toch heel aardig gedaan als bondscoach van Oranje.
Yannick, je hebt volkomen gelijk. Een Hollander die niet zeurt is ziek. Overigens is Mannerheim geen Hollander. Je noemt een Franssprekende inwoner van Luik toch ook geen Vlaming?
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Bericht door Yannick S. »

Hollander in het algemeen, niet Mannerheim. Dus moet eigenlijk Hollands, Nederlands worden.
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Bericht door Moengoman »

mannerheim schreef: En wat betreft de Italianen...de reden waarom ik ze op geen enkele manier steun heeft alles met hun voetbal te maken.
Ik kan me veel wedstrijden herinneren waarin Italianen vals, vies en veul spelen, schwalbes, overtredingen etc. En ook het scoren in de laatste minuut stoort me.(dit is overigens geheel persoonlijk)

Dus op dit moment haal ik me een wedstrijd voor de geest waarin een degelijk spelend Australië heel erg smerig weggewerkt werd.
Wees voorzichtig ... er komen nogal wat Belgen op deze site .... sommigen van hen herinneren zich misschien de kwalificatiewedstrijd België-Oranje, voorjaar 1974. Oranje had aan een gelijk spel genoeg, België moest winnen. Het werd 0-0, maar vraag niet hoe. Laat ik positief blijven en zeggen, dat Cruijff en co enorm gemazzeld hebben.
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

mannerheim schreef:
Moengoman schreef: En wat betreft de Italianen...de reden waarom ik ze op geen enkele manier steun heeft alles met hun voetbal te maken.
Ik kan me veel wedstrijden herinneren waarin Italianen vals, vies en veul spelen, schwalbes, overtredingen etc. En ook het scoren in de laatste minuut stoort me.(dit is overigens geheel persoonlijk)
Wat dacht je van Portugal vorig WK.
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Bericht door Moengoman »

Ja, Portugal heeft mijn sympathie voor lange tijd verspeeld. Vooral ene C.Ronaldo wens ik een hele verzameling eksterogen toe op zijn tenen.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Jazeker. Portugal is ook meester in het smerig voetballen. Maar dat zijn meer teams.

Maar in mijn ogen is Italië nog altijd koploper in dit soort dingen.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Ben toch nog benieuwd waar je die onzin over van Basten vandaan hebt gehaald...
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gesloten