Buckle boots

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
pieter de vleminck
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 dec 2003, 20:31
Locatie: denderleeuw oost-vlaanderen belgie

Buckle boots

Bericht door pieter de vleminck »

Hallo,

Ben al een tijdje van plan om een paar buckle boots aan te schaffen en zag gisteren op de site van westland militaria veel paren te koop aangeboden maar spijtig genoeg waren nie alle paren gedateerd , dus nu is mijn vraag wie kan er mij meer vertellen over dit type schoeisel, zoals tot wanneer ze in gebruik waren , verschil oorlogse en na oorlogse types, enzovoort.

met dank

Pieter De Vleminck
They had a rendez-vous with destiny, we have a rendez-vous with history.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Je kan het best gedateerde buckleboots aanschaffen, deze zijn in elk geval tot ongeveer eind jaren '40 in gebruik geweest en later vervangen door de Russet Tan Combat Boot welke lijkt op de Jumpboot. Wanneer de Buckleboots precies afgeschaft zijn weet ik eerlijk gezegd niet... Er is voor zover ik weet tussen oorlogs gedateerde en naoorlogs gedateerde boots. ( afgezien van de datering, natuurlijk. ;) )
Laatst gewijzigd door Peter op 29 aug 2007, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar is 'ie weer!
pieter de vleminck
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 dec 2003, 20:31
Locatie: denderleeuw oost-vlaanderen belgie

Bericht door pieter de vleminck »

ok bedankt voor de reactie
They had a rendez-vous with destiny, we have a rendez-vous with history.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Graag gedaan, ik heb er ondertussen nog wat aan toegevoegd. Er zijn overigens varianten met witte en groene canvas aan de binnenzijde van de lederen top, deze beide varianten zijn beide tijdens de oorlog gefabriceerd.
Daar is 'ie weer!
pieter de vleminck
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 dec 2003, 20:31
Locatie: denderleeuw oost-vlaanderen belgie

Bericht door pieter de vleminck »

Mijn probleem is opgelost heb er een paar gekocht van Eric die ook lid is op dit forum en hij heeft ze nog gepost op ww2 ETO forum en ik denk dat u door ook een reactie gezet had en aan de posts te zien waren ze ok :)
They had a rendez-vous with destiny, we have a rendez-vous with history.
Plaats reactie