Nijmeegse burgemeester Thom de Graaf spreekt 82nd AB toe

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Nijmeegse burgemeester Thom de Graaf spreekt 82nd AB toe

Bericht door To Tall »

Op de site van de stad Nijmegen kunnen jullie de videoboodschap van burgemeester Thom de Graaf zien.

Deze video boodschap is meegenomen naar de conferentie van de 82nd AB in Harrisburg afgelopen dagen. De videoboodschap is door veel veteranen zeer emotioneel ontvangen. Ook de jongste veteranen (Iraq) waren emotioneel zeer geraakt.

Kijk op de volgende link en maak keuze uit de 3 resoluties die de gemeente biedt.
http://www2.nijmegen.nl/gemeente/burgem ... d/1_514468

Met vriendelijke groeten,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Een man die een post vervult, waartegen hijzelf altijd gestreden heeft, vind ik een van de grootste hypocrieten van Nederland.
Laat veteranen alsjeblieft toespreken door iemand die zijn woorden meent, en respect verdient.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Mannerheim

Ga je mond spoelen, kerel.

Thom de Graaf weet wel degelijk waar hij het over heeft in deze. Als kind was zijn vader al burgemeester van Nijmegen (een stad in wederopbouw) en heeft hij menig veteraan, van soldaat t/m generaal, persoonlijk ontmoet.

Ik vind jouw reactie ongegrond, ongefundeerd en kwetsend voor de veteranen die deze videoboodschap op hun conferentie hebben gezien en waarbij menig traan geplengt is. Maar ook richting Thom de Graaf vind ik je reactie buitensporig onbeleefd.

Een discussie over gekozen burgemeesterschap of een ander politiek standpunt is m.i. in dit topic volkomen misplaatst en volkomen respectloos.

Gr.
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
Michiel K
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 jul 2007, 22:15
Locatie: R'dam

Bericht door Michiel K »

mannerheim schreef:Een man die een post vervult, waartegen hijzelf altijd gestreden heeft, vind ik een van de grootste hypocrieten van Nederland.
Laat veteranen alsjeblieft toespreken door iemand die zijn woorden meent, en respect verdient.
Waarom spreek je zo onaardig over deze man, wat heeft hij gedaan?

Mvg,
Michiel K
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Bericht door SJORS-SJORS »

Michiel K schreef:
mannerheim schreef:Een man die een post vervult, waartegen hijzelf altijd gestreden heeft, vind ik een van de grootste hypocrieten van Nederland.
Laat veteranen alsjeblieft toespreken door iemand die zijn woorden meent, en respect verdient.
Waarom spreek je zo onaardig over deze man, wat heeft hij gedaan?

Mvg,
Michiel K
Dat staat in zn post :roll:
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Dat ik de veteranen zou beledigen vind ik een nogal vreemde veronderstelling. Ik wens de veteranen namelijk veel beters toe dan meneer De Graaf.

Zijn vader was burgemeester van Nijmegen, klopt. Maar zegt dit niet meer iets over de redenen waarom deze man nou Nijmegens burgemeester is?
De Graaf heeft altijd gestreden tegen het burgemeestersambt in deze vorm, namelijk benoemd. Dit was zijn enige politieke statement, niet zo verwonderlijk voor iemand waarvoor twee compleet nieuwe ministersposten zijn opgericht. Dus wat wordt deze man als hij het niet voor elkaar krijgt om het burgemeestersambt democratischer te krijgen? Precies, hij laat zich benoemen tot burgemeester.
En De Graaf zelf is ook nog van jaren na de oorlog. De Graaf heeft zelf niet mee opgebouwd, maar is fijn het Gymnasium en universitaire studies gaan volgen. Dat neem ik hem niet kwalijk, hij benutte zijn kansen. Maar ik denk dat iedereen de oorlog en wederopbouw meegemaakt hebben nog meer recht van spreken heeft dan meneer de Graaf.

Even ter voorbeeld: Ik woon niet zo ver van Nijmegen, ken veel ouder Nijmegenaren en Nijmeegsen, die de verwoestingen in hun stad hebben meegamaakt, en met hun blote handen hun stad er weer bovenop hebben geholpen. Die mensen weten wat er gebeurd is, die mensen hebben recht van spreken.
Wat geeft Thom de Graaf recht van spreken? Hij is benoemd burgemeester.

Maar genoeg over dit, ik vind dat de veteranen beter verdienen.

Back on topic. :wink:
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Dag Mannerheim,

Ik blijf je reactie ongepast, onterecht en ongenuanceerd vinden. De argumenten die je aanvoerd snijden geen hout.

Het feit dat de heer De Graaf kansen van studie heeft opgepakt betekend dat hij wel degelijk heeft bijgedragen aan de wederopbouw van Nederland. Immers heb je voor een wederopbouw allerlei pluimage nodig en je dacht toch niet dat de wederopbouw klaar was toen hij naar school ging. Bovendien is hij opgevoed door de generatie die de oorlog wel heeft meegemaakt en juist die generatie heeft daardoor meer ervan meegekregen dan de mijne of zeker de jouwe.

Het feit dat hij binnen democratische kaders iets voor elkaar heeft proberen te boksen wat niet gelukt is, siert hem. Omdat hij nu burgemeester is geworden betekend dat hij het democratisch principe aanvaard, daarmee is hij dus geenszins hypocriet. Immers een democratische meerderheid wil dat de aanstelling van een burgemeester niet gewijzigd wordt.

De man functioneerd derhalve binnen de door de burgerij in democratische omstandigheden gevormde kaders. Indien hij op een andere manier zou functioneren zou hij m.i. niet mogen functioneren in de Nederlandse politiek.

Het is zeker onterecht om te beweren dat veteranen beter verdienen dan de heer De Graaf. Immers ken ik de man als een gepassioneerd iemand voor deze zaak.

Mannerheim, grow up. Er is geen koe zo bont of er zit een vlekje op.

Over het recht van spreken, als de heer De Graaf geen recht van spreken heeft dan heb jij, of om het even iemand hier op het forum dat ook niet. Ik wil je adviseren het filmpje nog een keer te bekijken en goed te luisteren naar wat de man te vertellen heeft, houdt er dan ook eens rekening mee dat hij in de positie is iets te doen in deze.

Het is ongepast om hetgeen geportretteerd wordt in de in deze topic vermelde videoboodschap te betrekken in een politieke discussie. Daarmee, Mannerheim, beledig je zowel de veteranen als eenieder die onder de oorlog geleden heeft, maar ook alle leden van het forum die hun WO2 hobby voeren uit diep respect voor hetgeen is gebeurd en de mensen die het ondergaan hebben.

Mannerheim, ga nogmaals je mond spoelen en houdt een politieke discussie buiten een topic dat ter ere van veteranen is ingebracht.

Met vriendelijke groet,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Plaats reactie