camouflage helm

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Dit soort artikelen en nog meer van de duurdere stukken zullen nooit op internet te zien zijn.
Dit wordt allemaal onder de verzamelaars onderling gekocht en verkocht.
Daarom vind je de mooiere stukken alleen maar bij verzamelaars en niet op internet.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Staat nu al op 1500 USDollar.
Veiling moet nog 8 dagen.
Ben benieuwd waar deze op eindigd.
Mvg/Best regards, Sipke
anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

Bericht door anti repro »

1500 dollar met nog 8 dagen ?? :? Wordt al te duur voor mij.

wat ik eerder zei over de verkoop van helmen zonder dat het op internet komt is niet mijn bedoeling om TK's werkwijze onderuit te halen.

Is eigenlijk ook logisch om andere verzamelaars eerste keus te geven want het zullen wel kennissen zijn en ik denk dat iedereen in die wereld elkaars collectie wel zo'n beetje kent. Ik denk dat een helm al op voorhand wordt verkocht als deze nog in een collectie van een ander staat (van: "als je die ooit wegdoet, bel effe..")
Ook zal er geen geneuzel zijn met prijzen en opsturen van helmen etcetera.

Dan heb jij geluk gehad Rémy dat je er op tijd bij was. (ben wel benieuwd hoe deze helm uitziet). Waar ken jij TK van Rémy ? (ben je ook een grote verzamelaar ? ) Ik ben in jullie museum geweest afgelopen zomer. was echt gaaf en is een echte aanrader.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Nou ik kan me eigenlijk niet eens meer herinneren sinds wanneer en waarvan ik hem ken...
In ieder geval klopt het verhaal van sobel precies, verzamelaars kennen elkaar en zo worden die dingen onderhands vberkocht. Hetzelfde principe als dat jij wist dat TK helmen verko0cht, zonder dat hij ermee had geadverteerd. Ps waarvan wist jij het uberhaupt??
Ik heb trouwens zelf geen camo helm gekocht, te duur en al verkocht...
Desalbniet te min heb ik een prachtige m42 SD LW helm met een decal dat 100% is!!!! origineel binnenwerk, origineel gemonteerd met diverse stempels, origineel aangebrachte dragersnaam enz...
Die helm heeft toch ook al een verkoopwaarde van 750 euro.
En wat je zegt over garantie vragen, daar heb je natuurlijk gelijk in, maar wat thijs verkoopt IS gewoon geen rommel maar echt. THIJS is een soort keurmerk :P :lol:
wat betreft mijn verzameling, dat valt nog wel mee kheb maar drie complete mannequins en wat ander spul.
mvg
Rémy
----
anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

Bericht door anti repro »

Ik had op het Walhalla-forum gelezen dat hij helmen verkocht.

Luftwaffen Model 42 helmen zijn ook mooi. 100 % decal zie je echt niet veel. Geluksvogel.
Ik zou zeggen post deze helm eens.
Camo's zijn zo vreselijk duur en ik heb er nauwelijks vestand van. Ik denk dat ik maar eens een eenvoudige eerlijke helm ga aanschaffen.

Bedankt voor de informatie.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

nou,de laatste helm die hij nog had een M40 kriegsmarine SD helm met naam erin, verkoopt hij nu op wehrmacht awards....

Rémy
----
anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

Bericht door anti repro »

Ik zit niet op Wehrmacht awards. :?

Kriegsmarine is niet mijn verzamelgebied. Ik zoek wehrmacht of luftwaffe-helmen.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

ik hoor net van hem dat hij ook nog een WH SD helm heeft (die hij nog niet officieel te koop heeft gezet)...
Als het je echt interesseert moet je het me maar laten weten.

Rémy
----
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

anti repro schreef:Ik zit niet op Wehrmacht awards. :?

Kriegsmarine is niet mijn verzamelgebied. Ik zoek wehrmacht of luftwaffe-helmen.
Kriegsmarine is een deel van de Wehrmacht!
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Bericht door Von Brand »

Hij zal wel gewoon Heer bedoelen :wink:
Fritz
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
Locatie: Belgium

Bericht door Fritz »

"THIJS is een soort keurmerk "

Niet overdrijven he. Thijs is/was een goeie verzamelaar. Had goeie helmen, etc...
Had me z'n lijst doorgestuurd met wat hij allemaal verkocht. Goeie stukken allemaal! En nog een fijne mens om tegen te spreken ook.

Nu, als je een goeie camo helm wil kopen moet je kennis van zakens hebben en inderdaad mensen die er iets vanaf weten. Zelfs dan nog blijft het oppassen geblazen.
Jammergenoeg zal je op het internet geen 'goedkope' camo helmen vinden. Dus als je zeker een goeie wil kopen moet je de prijs betalen, niet meer en niet min.

Nog een tip, als je iemand voor info vraagt doe het dan rechtstreeks, niet via via, ik bedoel daar niets persoonlijks mee maar het is de beste manier.

Mvg
fritz
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

nou fritz,
wat betreft dat overdrijven; heeft hij ooit iemand een oor aan genaaid of valse helm verkocht....
.
..
...
....
dat wilde ik zeggen.

wat betreft dat direct afhandelen ,je hebt gelijk..

Rémy
----
anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

Bericht door anti repro »

Fritz schreef:"Thijs is/was een goeie verzamelaar. Had goeie helmen, etc...
Had me z'n lijst doorgestuurd met wat hij allemaal verkocht. Goeie stukken allemaal! En nog een fijne mens om tegen te spreken ook.
Jammer dat deze mens dan verloren gaat voor de hobby. :cry:

Ik denk dat we nu genoeg gepraat hebben over deze mens. Back on topic please.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

hij heeft nog zes helmen, dus hij is nog niet verloren.
maar wat betreft back on topic, wat wilde je dan nog beantwoord zien.
Je had toch al besloten geen camo te kopen maar een gewone helm...


Rémy
----
Plaats reactie