Adelaar schuitje

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Adelaar schuitje

Bericht door Von Brand »

Beste Forumleden,

Zoals een aantal van jullie mischien nog weten heb ik een tijd terug een luftwaffe schuitje gekocht via een ander forumlid.

Nu ben ik op internet een beetje rond gaan kijken naar andere schuitjes, en wat mij opviel was dat ik de adelaar die ik op mijn schuitje heb zitten nog nooit eerder tegen ben gekomen?

Deze heeft namelijk "blokjes" in het midden zitten terwijl de meeste luftwaffe adelaars zeg maar "streepjes" rond de borst hebben zitten.

Nu was mijn vraag of een van jullie mischien weet waar dit aan kan liggen?

Ik hoor het graag!

M.v.g
Guido

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Bericht door LDO »

Niemand?
Mag ik de pin er uit trekken?

Je vermoedt het antwoord eigenlijk zelf al neem ik aan.
Je hebt twee mogelijkheden:

99% kans dat die adelaar na de oorlog is aankomen vliegen.
Het is een mislukte poging om te lijken op een eerste model drooptail.
De staart hangt echter tussen de twee modellen in en loopt door zodat borst en staart één lijken.
De pootjes staan ehhh, een beetje zoals je ze bij een ooievaar verwacht, maar niet bij een boze adelaar.
Op de borst vindt je glooiingen of schildjes, maar geen blokveren.

1% kans dat dit een niet ontdekte zeer zeldzame variant is.

Ik zou hem er geloof ik voorzichtig afkrabbelen en een goed, gangbaar exemplaar bemachtigen en er op naaien.
Wel even kijken of het draad dat je gebruikt niet synthetisch is...

Maaaarrrrrr: voordat je aan de slag gaat, eerst even informeren bij de LW jongens op grote fora (da's het meervoud van forum) en ZEKER een betere foto maken van de gewraakte vogel in kwestie.
Macro stand aan van de camera, camera vastzetten, zo dichtbij mogelijk nemen. en het liefst buitenlicht.
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Bericht door Von Brand »

Bedankt voor je reactie. :)

Ik zal het schuitje eens meenemen naar de volgende beurs daar zal ik nog meer navraag doen over de adelaar. Want ik heb nu al heel wat verschillende reacties gehad over de adelaar. Ze waren het er overgens wel allemaal over eens dat het schuitje en de kokade wel 100% orgineel zijn en zelf twijfel ik hier ook niet aan, zelfs op het forum hier heb ik er eigenlijk alleen maar postieve reacties op gehad.

Hebben nog meer mensen hier een mening over? dan hoor ik het graag! :)
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

je kan hem ook eens op http://www.wehrmacht-awards.com/forums
plaatsen, daar zitten mensen met heel erg specifieke kennis op dit gebied.
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Bericht door LDO »

Von Brand schreef: Ze waren het er overgens wel allemaal over eens dat het schuitje en de kokade wel 100% orgineel zijn en zelf twijfel ik hier ook niet aan, zelfs op het forum hier heb ik er eigenlijk alleen maar postieve reacties op gehad.
Sluit ik me overigens ook bij aan!
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Bericht door Von Brand »

Wat wij hier eigenlijk ook al dachten klopt inderdaad. Op het waf forum zeggen ze eigenlijk het volgende: het schuitje zelf en de kokade zijn orgineel over de adelaar blijven twijfels. Volgens sommige verzamelaars op het forum is hij wel orgineel , anderen durven er geen ordeel over te geven. Ik zal er dus denk ik niet achter komen of de adelaar nu wel of niet orgineel is. :(

http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... ost2164772
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

De reactie van Ben VK op WH awards vind ik overigens weer een goed voorbeeld van hoe sommige verzamelaars enkel textbooks volgen. Het ziet er niet uit als het eerste beste textbook exemplaar en dan zouden zij hem meteen laten liggen. Overigens noemt hij deze caps cheap, maar het is maar wat je goedkoop noemt. Voor zo'n simpel stuk stof als het eigenlijk is vind ik 150 a 200 EUR. nog aardig prijzig. :|

Maargoed, just my opinion... ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

:?

Ik zou die opmerking dan eens herlezen want dat staat er niet.

Ten eerste doet iedereen er goed aan om enkel voor textbook items te gaan... Indien je dat doet zal je nooit met je gerief moeten leuren wanneer je het terug wil verkopen.
Al talloze keren deed het zich hier al voor: iemand toont iets wat niet textboek is, maakt zichzelf - tegen alle opinies van erkende verzamelaars- wijs dat het "veldaanmaak" en origineel is, en wanneer het dan te koop is op de verkoopstand geraakt, men het aan de straatstenen niet kwijt...
Indien het niet textbook is, doe je er best aan om het te laten liggen... Inderdaad. Dan zullen mensen die er een andere mening op nahouden het wel in uw plaats kopen en er mee aan hun vingers blijven zitten, of later vaststellen dat het niet verkocht geraakt, als ze er van af willen... Maar als dat een manier van verzamelen is, mij niet gelaten...

Als je 150, 200, 250 euro best wel prijzig vindt, hoeveel is dan de correcte prijs volgens u???? Is de prijs voor een textboek exemplaar volgens u misschien 100 euro, wetende dat een textbook op de verzamelmarkt zonder probleem aan 250 euro kan worder verkocht?? In dat geval zet ik mijn startprijs als verzamelaar -in geval van een verkoop- ook onmiddellijk 250 euro... 8)

Waarom stel ik bij -vooral jonge verzamelaars- zo vaak vast dat ze er wat betreft prijzen zo'n bizarre ideeën op nahouden, en vaak niet bereid zijn om de prijs van iets te betalen? Als je naar de bakker gaat om een brood te kopen, probeer je dan ook af te dingen omdat zijn vraagprijs je té veel lijkt voor wat bloem, water en gist?

MvG,
Gerd V
SiNiStEr schreef:De reactie van Ben VK op WH awards vind ik overigens weer een goed voorbeeld van hoe sommige verzamelaars enkel textbooks volgen. Het ziet er niet uit als het eerste beste textbook exemplaar en dan zouden zij hem meteen laten liggen. Overigens noemt hij deze caps cheap, maar het is maar wat je goedkoop noemt. Voor zo'n simpel stuk stof als het eigenlijk is vind ik 150 a 200 EUR. nog aardig prijzig. :|

Maargoed, just my opinion... ;)
Laatst gewijzigd door willysproject op 16 sep 2007, 12:58, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Ik zie niemand die zegt dat dat origineel is. De antwoorden zijn allemaal in de richting van "twijfel" tot "heel veel twijfel"...
Indien ik zou kunnen kiezen tussen dit schuitje aan 50 euro, of een 100% originele textbook aan 300 euro, zou ik geen seconde moeten twijfelen om te beslissen welke te kopen...

Maar ieder zijn eigen manier van verzamelen...

MvG,
Gerd V


Von Brand schreef:Wat wij hier eigenlijk ook al dachten klopt inderdaad. Op het waf forum zeggen ze eigenlijk het volgende: het schuitje zelf en de kokade zijn orgineel over de adelaar blijven twijfels. Volgens sommige verzamelaars op het forum is hij wel orgineel , anderen durven er geen ordeel over te geven. Ik zal er dus denk ik niet achter komen of de adelaar nu wel of niet orgineel is. :(

http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... ost2164772
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

willysproject schreef::?

Ik zou die opmerking dan eens herlezen want dat staat er niet.

Ten eerste doet iedereen er goed aan om enkel voor textbook items te gaan... Indien je dat doet zal je nooit met je gerief moeten leuren wanneer je het terug wil verkopen.
Al talloze keren deed het zich hier al voor: iemand toont iets wat niet textboek is, maakt zichzelf - tegen alle opinies van erkende verzamelaars- wijs dat het "veldaanmaak" en origineel is, en wanneer het dan te koop is op de verkoopstand geraakt, men het aan de straatstenen niet kwijt... :lol:

Indien het niet textbook is, doe je er best aan om het te laten liggen... Inderdaad. Dan zullen mensen die er een andere mening op nahouden het wel in uw plaats kopen en er mee aan hun vingers blijven zitten, of later vaststellen dat het niet verkocht geraakt, als ze er van af willen... Maar als dat een manier van verzamelen is, mij niet gelaten...
Ik zeg niet dat het dom is om voor textbook items te gaan, ik zeg dat een item wat niet textbook is nog altijd wel origineel kan zijn. Ik had het idee dat deze Ben VK het item half om half afschrijft omdat het hier geen textbook exemplaar betreft echter als ik het nu herlees hij inderdaad meer een advies als dat hij het schuitje zou afschrijven. Daar heb je dus gelijk in. :yes:
willysproject schreef:Als je 150, 200, 250 euro best wel prijzig vindt, hoeveel is dan de correcte prijs volgens u???? Is de prijs voor een textboek exemplaar volgens u misschien 100 euro, wetende dat een textbook op de verzamelmarkt zonder probleem aan 250 euro kan worder verkocht?? In dat geval zet ik mijn startprijs als verzamelaar -in geval van een verkoop- ook onmiddellijk 250 euro... 8)

Waarom stel ik bij -vooral Nederlandse verzamelaars- zo vaak vast dat ze er wat betreft prijzen zo'n bizarre ideeën op nahouden, en vaak niet bereid zijn om de prijs van iets te betalen? Als je naar de bakker gaat om een brood te kopen, probeer je dan ook af te dingen om dat zijn vraagprijs je té veel lijkt voor wat bloem, water en gist?

MvG,
Gerd V
SiNiStEr schreef:De reactie van Ben VK op WH awards vind ik overigens weer een goed voorbeeld van hoe sommige verzamelaars enkel textbooks volgen. Het ziet er niet uit als het eerste beste textbook exemplaar en dan zouden zij hem meteen laten liggen. Overigens noemt hij deze caps cheap, maar het is maar wat je goedkoop noemt. Voor zo'n simpel stuk stof als het eigenlijk is vind ik 150 a 200 EUR. nog aardig prijzig. :|

Maargoed, just my opinion... ;)
Hier begrijpt u duidelijk niet hoe ik het bedoel. Ik zeg niet dat 150 EUR. niet de juiste prijs is voor een dergelijk schuitje, wat ik zeg is dat ik 150 EUR. niet goedkoop/niet niks vind. Kijk voor de werkende mens zal het misschien niet veel voorstellen die 100 EUR. maar voor een student als ikzelf is het niet niks. Dat bedoelde ik ermee.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Ah excuseer. In dat geval dat ik dat niet goed begrepen... Maar ik vrees dat het er niet goedkoper op zal worden... Iedereen moet sparen voor zijn aankopen, en het komt er voor iedereen op aan om zijn geld oordeelkundig te besteden door alleen zaken te kopen die later geen verloren kost zullen betekenen... Door enkel textbook te kopen heb je, wat dat betreft, de meeste kans op succes...

MvG,
Gerd V
SiNiStEr schreef: Hier begrijpt u duidelijk niet hoe ik het bedoel. Ik zeg niet dat 150 EUR. niet de juiste prijs is voor een dergelijk schuitje, wat ik zeg is dat ik 150 EUR. niet goedkoop/niet niks vind. Kijk voor de werkende mens zal het misschien niet veel voorstellen die 100 EUR. maar voor een student als ikzelf is het niet niks. Dat bedoelde ik ermee.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

willysproject schreef:Ah excuseer. In dat geval dat ik dat niet goed begrepen... Maar ik vrees dat het er niet goedkoper op zal worden... Iedereen moet sparen voor zijn aankopen, en het komt er voor iedereen op aan om zijn geld oordeelkundig te besteden door alleen zaken te kopen die later geen verloren kost zullen betekenen... Door enkel textbook te kopen heb je, wat dat betreft, de meeste kans op succes...

MvG,
Gerd V
Dan zijn we het daar over eens. :)

Inderdaad is het waar dat het er niet goedkoper op zal worden, daar zullen we mee moeten leven. Echter is het niet alleen negatief, tenslotte wordt al het goede spul dat je al hebt op den duur ook meer waard dus die prijsstijging levert ook voordeel op. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Bericht door Von Brand »

willysproject schreef:Ik zie niemand die zegt dat dat origineel is. De antwoorden zijn allemaal in de richting van "twijfel" tot "heel veel twijfel"...
Indien ik zou kunnen kiezen tussen dit schuitje aan 50 euro, of een 100% originele textbook aan 300 euro, zou ik geen seconde moeten twijfelen om te beslissen welke te kopen...

Maar ieder zijn eigen manier van verzamelen...

MvG,
Gerd V


Von Brand schreef:Wat wij hier eigenlijk ook al dachten klopt inderdaad. Op het waf forum zeggen ze eigenlijk het volgende: het schuitje zelf en de kokade zijn orgineel over de adelaar blijven twijfels. Volgens sommige verzamelaars op het forum is hij wel orgineel , anderen durven er geen ordeel over te geven. Ik zal er dus denk ik niet achter komen of de adelaar nu wel of niet orgineel is. :(

http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... ost2164772
Daar heb je gelijk in dat zegt ook niemand op dat forum :wink:

Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik van veel verschillende verzamelaars veel verschillende meningen heb gehoord. Ik heb bijv. navraag op op beurzen en aan andere verzamelaars gedaan en daar krijg ik ook weer een hoop wel positieve reacties, dat de adelaar wel orgineel is maar dat het een ander type is dan wat men "gewend' is.

Het forumlid waar ik dit schuitje van heb gekocht had ook al een hoop goede reacties gehad op het schuitje en de adelaar ,vandaar dat ik had besloten om het schuitje te kopen. Maar toen ik dus een beetje rond ging kijken op internet viel het me op dat ik dit type adelaar nog niet eerder ben tegen gekomen. Dat was de reden dat ik ben gaan twijfelen.

Maar goed ik heb dus nog steeds geen duidelijkheid over de adelaar en ik denk dat ik dat ook niet zal krijgen aangezien de meningen zo verdeeld zijn.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties :)

Kan op slot schuitje gaat de deur uit. Ik heb geld nodig om m'n k98 compleet te gaan maken :wink:
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

willysproject schreef:Ah excuseer. In dat geval dat ik dat niet goed begrepen... Maar ik vrees dat het er niet goedkoper op zal worden... Iedereen moet sparen voor zijn aankopen, en het komt er voor iedereen op aan om zijn geld oordeelkundig te besteden door alleen zaken te kopen die later geen verloren kost zullen betekenen... Door enkel textbook te kopen heb je, wat dat betreft, de meeste kans op succes...

MvG,
Gerd V
En daar erger ik me het meeste aan, mensen met veel geld kopen alles, en houden het lang vast totdat de prijs nog hoger is. Dus zo wordt het aantal originele stukken alleen maar kleiner, terwijl de topstukken waarschijnlijk nooit meer verkocht zullen worden tot de dood van de huidige eigenaar, waarna het toch onderhands weer wordt doorverkocht.
Is eigenlijk een beetje een smerige manier van handelen, waarbij iemand zoals mij met niet een topmanager's salaris of zelfs geen salaris zoals mij de dupe is...

mvg
Rémy
----
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Von Brand schreef:Kan op slot schuitje gaat de deur uit. Ik heb geld nodig om m'n k98 compleet te gaan maken :wink:
Dan is het des te belangrijker dat het duidelijk is of het schuitje origineel is of niet daar de koper dan ten minste weet wat hij koopt. Of was je soms van plan het schuitje snel te verkopen voordat evt. blijkt dat hij fake is? Dat zou niet netjes zijn.
Even voor de duidelijkheid, ik insinueer hiermee nog helemaal niks. Ik vind het enkel opvallend dat het schuitje nu er meer vraagtekens ontstaan ineens verkocht wordt en de critici de mond gesnoerd wordt d.m.v. sluiting van dit topic...
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie