Ik heb een fallschirmjager broek maar isie echt of repro?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Andre1983nl
Lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:30
Locatie: Hollum Ameland

Ik heb een fallschirmjager broek maar isie echt of repro?

Bericht door Andre1983nl »

Hoi allemaal!
ik heb 2 jaar geleden een broek gekocht via marktplaats voor 85 euro.
en omdat er allemaal scheuren in zitten heb ik me moeder gevraagd of ze het kon repareren....
maar wat heefd ze gezegt: "ik heb hier een hele oude broek in me handen met "slijtage" scheuren en een paar CM naast komt er nog een paar."

Moeders zitten niet vaak ongelijk maar ze kunnen hun ook weleens vergissen

Andere vraag:
hoelang bestaan repro items?

http://img406.imageshack.us/img406/3186/1000048gw1.jpg

hoe kan je zien dat tie echt of net is?
er staan stempels in van maten dacht ik.

er komen binnenkort MEER foto's

MVG André de Jong

[edit okke: Plaatje gewijzigd in link vanwege de grootte en topic verplaatst naar As-mogendheden]
Ik verzamel Repro ... omdat ik dan zeker weet dat het echt NEP is!

Regiment Huzaren!
Ik zoek info, foto's en items over Huzaren/Cavalerie.

Soldiers wins the war & Generals gets the the Credits
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Ik heb een fallschirmjager broek maar isie echt of repro

Bericht door johan willaert »

Andre1983nl schreef:hoelang bestaan repro items?
Duitse items worden al sedert de jaren 50-60 gefaked.....
29th Let's Go!!!!!
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

De bretels zijn al na-oorlogs.

Als ik kijk, naar de voering, aan de manier dat de broek niet slap hangt rond het middel, denk ik dat het een repro is. Betere foto's van de stofjes, knopen en stiksels zijn hierbij zeker nodig.

Mvg Erik
Gebruikersavatar
Andre1983nl
Lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:30
Locatie: Hollum Ameland

Bericht door Andre1983nl »

de bretels zijn nep ja omdat hij een groote maat heefd.
foto's komen morgen!
Ik verzamel Repro ... omdat ik dan zeker weet dat het echt NEP is!

Regiment Huzaren!
Ik zoek info, foto's en items over Huzaren/Cavalerie.

Soldiers wins the war & Generals gets the the Credits
Gebruikersavatar
Andre1983nl
Lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:30
Locatie: Hollum Ameland

Bericht door Andre1983nl »

sorry voor de onduidelijk foto's maar ik heb net een nieuwe digitale camera en ik moet er nog met leren omgaan
deze foto's had ik nog op me PC.
morgen ga ik meer details foto's plaatsen.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding



MVG André
Ik verzamel Repro ... omdat ik dan zeker weet dat het echt NEP is!

Regiment Huzaren!
Ik zoek info, foto's en items over Huzaren/Cavalerie.

Soldiers wins the war & Generals gets the the Credits
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

@Andre1983nl Foto tip:Ga met het te fotograveren object naar buiten maar niet in de volle zon.zet de camera op macro voor dichtbij opname (indien nodig) dat is het roosje als instelling verder alles op Auto zetten. En de camera muisstil houden bij het ontspannen,steun evt ergens tegen aan met de camera of hand ...zeker weten dat de opnames dan stukken beter zijn...Oja Nooit flits gebruiken bij deze opname succes :wink: .
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Bericht door JimK »

De foto's zijn inderdaad verschrikkelijk. Volgens mij is het replica, de stof is niet zoals die hoort te zijn en ook de drukkers staan me niet aan. Een scheur als deze zegt me niks, dat kan ook bewust zijn of met reenactment ontstaan. Ik zie liever originele slijtage en een beetje mot schade.

Replica's bestaan vanaf de dag dat de oorlog over was, toen werd er namelijk al van alles nagemaakt voor de Amerikaanse markt, omdat alle amerikanen graag souvenirs mee naar huis namen. Ik ken de documenten waarin de bestellingen van een Duitse medaille fabriek staan voor de Amerikaanse markt, gedateerd 1946.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Beste mgschutze...Als je daarvan kopieen mocht hebben van deze documenten waarin de bestellingen van een Duitse medaille fabriek staan voor de Amerikaanse markt, gedateerd 1946.Dan zou dat prachtig zijn als je deze info hier plaats daar is elke verzamelaar mee gedient. Er bestaan altijd nog veel twiijfels over in welke periode (2WO) materieel voor het eerst als repro is vervaardigd....maar 1946 lijkt mij wel erg vroeg..ben benieuwd!

NB:En was dat dan een nog bestaande fabriek die voor de nazi's geproduceerd had, dan kun je het immers geen repro's meer noemen.Enkel met nieuw gemaakte mallen dat is gewoon repro en dat is wel dan een groot verschil.
Laatst gewijzigd door custom op 18 sep 2007, 11:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Bericht door JimK »

Dit is wel off topic

Ik heb ze niet zelf, maar een grote foto en documenten verzamelaar heeft mij gezegd dat hij de documenten weet te zitten. Ik dacht in handen van een grote amerikaanse verzamelaar. Er waren in de eind jaren veertig al meerdere leveringen naar amerika gegaan, ik weet niet welke Duitse medaille fabriek. Maar of eind jaren veertig, of begin jaren vijftig kwam er zelfs een brief in amerika dat de volgende levering vertraging opgelopen had, omdat de mal voor de medailles was versleten, er moest eerst een nieuwe gemaakt worden. Het ging zelfs al om ruim 5000 ridderkruizen (zo ong. ik weet niet de precieze aantallen), terwijl er in de oorlog dacht ik 7313 ridderkruizen verleent waren. Er zijn dus bijna nog een keer zoveel ridderkruizen bijgeproduceerd ''OP de ORIGINELE MAL''. Deze ridderkruizen zullen naar alle waarschijnlijkheid als origineel in de verzamelwereld rondzwerven aangezien hier niks aan te zien valt. Ze zijn ook allemaal naar US veteranen gegaan, en daarvan komt een groot gedeelte ongetwijfeld in de verzamelwereld terecht.

Dit is alles wat ik erover kan vertellen. Maar replica bestaan vanaf het einde van de wo2. Ook in Tsjechië werden bepaalde uitrustingsstukken doorgeproduceerd in de eerste jaren na de oorlog om het Tsjechiesche leger mee uit te rusten. (Deze info heb ik van kenissen uit Tsjechië)
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Kijk dat geeft al wat meer helderheid...Maar mocht dat zo zijn dat er in de jaren 40 voor Amerika op grote schaal Duits orders R. kruizen...ect zijn gemaakt dan zijn dat geen repro's meer. Het is zeker waar dat in CZ na de oorlog Duits materieel is gemaakt voor eigen gebruik...maar bij mijn weten is de repro van Duits materieel pas in de jaren 50 echt goed op gang gekomen.
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Bericht door JimK »

Ik ben het ermee eens dat de ''echte'' repros pas in de jaren vijtig op gang kwamen, want toen kwamen er reproductie mallen voor medailles etc. en zijn ze andere stof gaan gebruiken.

Voor de objecten die geproduceerd zijn op originele mallen maakt het nu toch niks meer uit. Niemand kan het zien, het is origineel geproduceerd alleen ietsje later.
Gebruikersavatar
Andre1983nl
Lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:30
Locatie: Hollum Ameland

Bericht door Andre1983nl »

nouja me moeder zei dat het een oude broek is...
maar dat kan dus (alles na 1945)
ik probeer binnekort betere foto's te maken
maar ik denk ook dat-tie ee repro is

MVG André
Ik verzamel Repro ... omdat ik dan zeker weet dat het echt NEP is!

Regiment Huzaren!
Ik zoek info, foto's en items over Huzaren/Cavalerie.

Soldiers wins the war & Generals gets the the Credits
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

De bretels zijn gewoon origineel hoor, echter het na-oorlogse model :wink:

Ik heb originele voor oorlogse Herkules bretels(1933).
Mijn ervaring met oorlogse wollen stof voor broeken en jasjes, is dat er geen pluisbolletjes op zitten.
Mvg
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Bericht door JimK »

Erik S. schreef:De bretels zijn gewoon origineel hoor, echter het na-oorlogse model :wink:

Ik heb originele voor oorlogse Herkules bretels(1933).
Bretels waren gewoon eigen aanschaf, dus in principe is elk type voor oorlogse bretels prima.

Pluis op de stof is meestal niet te zien aan de gedragen buitenkant door slijtage, maar als een uniform altijd opgevouwen heeft gelegen en nooit gedragen is is de stof ook nog niet versleten. Dit geeft dus geen enkele garantie op originaliteit.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

mgschutze schreef:
Erik S. schreef:De bretels zijn gewoon origineel hoor, echter het na-oorlogse model :wink:

Ik heb originele voor oorlogse Herkules bretels(1933).
Bretels waren gewoon eigen aanschaf, dus in principe is elk type voor oorlogse bretels prima.

Pluis op de stof is meestal niet te zien aan de gedragen buitenkant door slijtage, maar als een uniform altijd opgevouwen heeft gelegen en nooit gedragen is is de stof ook nog niet versleten. Dit geeft dus geen enkele garantie op originaliteit.
Dit zijn DDR bretels.
Plaats reactie