Hurricane crash at air show.

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Hurricane crash at air show.

Bericht door arneken »

dit kwam ik tegen op youtube :shock:

Shoreham Shoreham Airshow WW2 Hurricane Crash

en hier de omroeper die spreekt.

even opgezocht online:
Pilot Dies In Sussex Airshow Crash


A pilot has died after his World War II aircraft crashed at Shoreham Airshow, Sussex Police have said.

The fatal accident happened during a Battle of Britain display on the first day of the annual three-day show in West Sussex.

No members of the public have been reported injured. The pilot's next have kin have been informed.

The plane, a single engine crew Hurricane aircraft, crashed into a field about a mile north of the airfield and close to Lancing College.

Witness Steve Clark told Sky News: "A spectacular mock attack had been going on for several minutes with pyrotechnics.

"The Hurricanes and Spitfires flew past and did a classic victory roll before banking steeply around and into a dive.

"The crash aircraft did not pull up and crashed almost vertically into the edge of a field several hundred yards from the aircraft boundary.

"The show commentator, his voice breaking with emotion, put a halt to the show for half an hour."


East Sussex Fire and Rescue Service said it had sent a fire engine from Hove to Shoreham to assist after the accident, which involved only one plane.

A Sussex Police spokesman said: "At 3.20pm today a single-crewed Hurricane aircraft taking part in an aerial display at the Shoreham Air Show crashed into a field, killing the pilot.

"Emergency services put in place contingency plans at the air show and are on the scene. No other planes were involved."

Sussex Police are asking anybody with any video footage of the incident to hand a copy in to their nearest police station.

The organisers of the show, the Royal Air Forces Association, confirmed that the event would continue on Sunday.

The theme for this year's event was the "50th Anniversary of the Battle of Britain Memorial Flight".

Events planned for the first day included a included a re-enactment of the battle, using a Lancaster, Spitfire and Hurricane.
RIP to the brave pilot.
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

Hoe dan ook, stuntvliegen geen probleem maar dit was iets te ver. Ik ken heel veel van vliegtuigen en hoogte's. Dit was veel te laag, zoals je ze zagen vliegen net boven publiek. Alweer een stukje geschiedenis weg!
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ik denk niet dat het zozeer aan die hoogte heeft gelegen, waarschijnlijk zullen drukverschillen onverwachte maneuvres of luchtstromen een rol hebben gespeeld, ik weet niet of jij een kijker bent van dat red bull stuntvlieg gedoe? dan zie je dat het laag vliegen zeker mogelijk is, erg dat bij dit ongeluk iemand is gestorven, vanzelfspreken erger dan het vliegtuig.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

sobel schreef:Ik denk niet dat het zozeer aan die hoogte heeft gelegen, waarschijnlijk zullen drukverschillen onverwachte maneuvres of luchtstromen een rol hebben gespeeld, ik weet niet of jij een kijker bent van dat red bull stuntvlieg gedoe? dan zie je dat het laag vliegen zeker mogelijk is, erg dat bij dit ongeluk iemand is gestorven, vanzelfspreken erger dan het vliegtuig.
dat vindt ik alweer iets anders. Ooit een Hurricane zulke manouvres zien doen? Nee. Die vliegtuigen zijn dan ook alweer speciaal gemaakt voor deze sport. Wel leuk om te kijken. :)
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

sobel schreef:Ik denk niet dat het zozeer aan die hoogte heeft gelegen, waarschijnlijk zullen drukverschillen onverwachte maneuvres of luchtstromen een rol hebben gespeeld, ik weet niet of jij een kijker bent van dat red bull stuntvlieg gedoe? dan zie je dat het laag vliegen zeker mogelijk is, erg dat bij dit ongeluk iemand is gestorven, vanzelfspreken erger dan het vliegtuig.
Waarom is het geen technische fout geweest? Misschien raakte de piloot wel onwel? Waarom het weer/drukverschillen/maneuvres of luchtstromen?

In iedergeval vind ik dit heel erg, zowel voor de piloot als vliegtuig.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

Het kan ook aan de piloot zelf liggen. Zoals vermeld zou die evt het bewustzijn verloren hebben maar hij kan bijvoorbeeld ook een fout hebben gemaakt. Het kan altijd. mensen kan altijd fouten maken.v :wink:
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

viny schreef:
sobel schreef:Ik denk niet dat het zozeer aan die hoogte heeft gelegen, waarschijnlijk zullen drukverschillen onverwachte maneuvres of luchtstromen een rol hebben gespeeld, ik weet niet of jij een kijker bent van dat red bull stuntvlieg gedoe? dan zie je dat het laag vliegen zeker mogelijk is, erg dat bij dit ongeluk iemand is gestorven, vanzelfspreken erger dan het vliegtuig.
Waarom is het geen technische fout geweest? Misschien raakte de piloot wel onwel? Waarom het weer/drukverschillen/maneuvres of luchtstromen?

In iedergeval vind ik dit heel erg, zowel voor de piloot als vliegtuig.
Zie je mij ergens zeggen dat ik het uitsluit dat het technisch is? of dat ik uitsluit dat de piloot onwel is geraakt?....
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

"The Hurricanes and Spitfires flew past and did a classic victory roll before banking steeply around and into a dive.

"The crash aircraft did not pull up and crashed almost vertically into the edge of a field several hundred yards from the aircraft boundary
lijkt erop dat ze een klassiek maneuvre doen.
it's not how many you write but what you write in the books of history
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Bericht door SJORS-SJORS »

Wat de oorzaak ook geweest mag zijn, het blijft bijzonder tragisch. In eerste plaats voor die man en zijn naaste. Maar ook niet te vergeten het historische vliegtuig dat hierbij verloren is gegaan.
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Plaats reactie