Foto's die indruk maken (2)

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Gesloten
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Bericht door SJORS-SJORS »

Die foto maakt geen indruk, maar is gewoon ronduit smerig. Wie zegt dat deze uit de 2e wereld oorlog komt?
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Bericht door Ivo Wilms »

SJORS-SJORS schreef:Die foto maakt geen indruk, maar is gewoon ronduit smerig. Wie zegt dat deze uit de 2e wereld oorlog komt?
Kijk en huiver: http://www.bodem-vondsten.nl/forum/view ... sc&start=0
Gebruikersavatar
rico v
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:51

Bericht door rico v »

SJORS-SJORS schreef:Die foto maakt geen indruk, maar is gewoon ronduit smerig. Wie zegt dat deze uit de 2e wereld oorlog komt?
Deze foto maakt op JOU geen indruk, maar op mij wel. Zal ik ze de volgende keer eerst even door jou laten beoordelen of JIJ ze we indrukwekkend vindt voordat ik ze plaats????
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Bericht door King tiger »

Die foto waarop te zien is hie iemand de dode zijn schedel uit de helm peurtert is pas schokkend maar dan symbolisch. Die zit dus met zijn handen in wat ooit iemands hoofd was.
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Bericht door SJORS-SJORS »

rico v schreef:
SJORS-SJORS schreef:Die foto maakt geen indruk, maar is gewoon ronduit smerig. Wie zegt dat deze uit de 2e wereld oorlog komt?
Deze foto maakt op JOU geen indruk, maar op mij wel. Zal ik ze de volgende keer eerst even door jou laten beoordelen of JIJ ze we indrukwekkend vindt voordat ik ze plaats????
Je hoeft niet zo aanvallend te reageren, ik zie alleen een hoopje mos met tanden.
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Gebruikersavatar
rico v
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:51

Bericht door rico v »

Je oogst wat je zaait bij me.
Gebruikersavatar
rico v
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:51

Bericht door rico v »

King tiger schreef:Die foto waarop te zien is hie iemand de dode zijn schedel uit de helm peurtert is pas schokkend maar dan symbolisch. Die zit dus met zijn handen in wat ooit iemands hoofd was.
Is de man van het museum die dat doet.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ik vond het in het begin ook nie tbepaald smakelijke foto´s maar na het lezen van het verhaal is het flink opgehelderd! Prachtig dat dit is gebeurd, jammer dat de naam niet makkelijk te achterhalen valt!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Bericht door SJORS-SJORS »

rico v schreef:Je oogst wat je zaait bij me.
Ik zaai helemaal niets bij jouw, ik vond inderdaad dat die foto er smerig uit zag. Ik reageer op wat ik zag, ik kende het verhaal ook niet.

En dan nog maakt de foto geen indruk op me, maar het verhaal wel.
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

sobel schreef:Ik vond het in het begin ook nie tbepaald smakelijke foto´s maar na het lezen van het verhaal is het flink opgehelderd!
Precies hetzelfde bij mij :wink:
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Rico V, wat maakt de foto voor jou zo bijzonder? Wat is de indruk dat hij op jou maakt?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
rico v
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:51

Bericht door rico v »

Het bijzondere aan de foto (-serie) was het effect wat door ons heen ging toen we bemerkten dat er nog iemand in zat. Een gevoel wat onbeschrijfelijk is. Deze pic is eigenlijk meteen daarna gemaakt. We zijn er allen een week van onder de indruk geweest.
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Bericht door SJORS-SJORS »

Het is harstikke logisch dat, als je zoiets meemaakt, dat je dat lang bij blijft. Maar die foto opzich doet me niets. Voor jullie is dat anders omdat jullie hem hebben gevonden.

Mijn excus als je jezelf aangevallen voelde.
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Bericht door rood »

SJORS-SJORS schreef:Die foto maakt geen indruk, maar is gewoon ronduit smerig. Wie zegt dat deze uit de 2e wereld oorlog komt?
Heel dit topic staat vol met doodgeschoten, opgehangen en opengereten mensen. Tevens een foto van een half verbrand kind, en je klaagt over een foto van een schedeltje. Overdrijven is ook een vak...
Gebruikersavatar
rico v
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:51

Bericht door rico v »

Dat bedoel ik.... daarom voel ik me een beetje op mijn rug getuft door de Sjors Sjors...en daar krijg ik dan weer geen goeie zin van.....
Zal de leeftijd kunnen zijn...
Gesloten