Slowchat topic - deel 17

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

daarom is er ook heel voortraject als je solliciteerd. Het meelopen bij een eenheid en dat soort zaken.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

michiel01 schreef:daarom is er ook heel voortraject als je solliciteerd. Het meelopen bij een eenheid en dat soort zaken.
Exact.. Je kan je behoorlijk goed oriënteren als je serieus voor een functie bij defensie solliciteerd. Mijn keuze is dus al gemaakt: artillerie.. Ik kan dus bij de 11e afdeling rijdende artillerie (gele rijders) of de 14e afdeling veld-artillerie ingedeeld worden. Alleen heb ik nu nog een paar jaartjes KMA te gaan. :wink:
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Michiel K
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 jul 2007, 22:15
Locatie: R'dam

Bericht door Michiel K »

Wat leer je zoal in de eerste fase van het KMA, en waarom ging je voorkeur uit naar Artillerie?

Mvg,
Michiel K
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Eerste fase van KMA lijkt mij gewoon AMO. Of gaat dit vooraf aan de KMA?
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

viny schreef:Eerste fase van KMA lijkt mij gewoon AMO. Of gaat dit vooraf aan de KMA?
De eerste fase van de KMA heet de ALO1 wat vergelijkbaar is met de AMO maar er worden er officiersspecifieke zaken in behandeld (met name de laatste "fase" van de ALO 1.) Je krijgt zaken als commandovoering en didactische vorming (het leren leidinggeven en lesgeven op onderofficiers niveau)
Verder zit er in de ALO 1 conform AMO, het aanleren van militaire basisvaardigheden. Dus patrouilles lopen, NBC, ZHKH etc
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Heeft er iemand ervaring met deze online outlet?

Thanks!
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Geen ervaring nee, ik zie wel dat het meerendeel van de artikelen turksemeuk is, kwaliteit is een groot verschil met het origineel, zie bijvoorbeeld de polo´s daar ze hebben bijna altijd 2 knopen originele hebben er 3.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Michiel K
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 jul 2007, 22:15
Locatie: R'dam

Bericht door Michiel K »

Ga gewoon naar de Bijenkorf, daar is het onmogelijk om miskopen te doen :D
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Even een vraagje tussen door. Merken jullie het verschil tussen bronwater in flesjes en normaal water uit de kraan?

Ik merk het wel. Is het psychologish? Of is het wel waar, ik weet dat er natuurlijk verschil in water zit. Maar ik heb het idee dat het water dat uit flesjes komt, veel: 'lichter' is/op de maag valt, en dus zeg maar,,, ja,, malser is om te drinken. Wat vinden jullie?
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
SV Kenny
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 06 aug 2006, 16:57
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SV Kenny »

In kraantjeswater zit, afhankelijk van waar je woont, meer kalk, dus is het ook echt "zwaarder" dan bronwater uit flessen.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Als je vaak bronwater drinkt dan proef je inderdaad goed verschil tussen kraan en bronwater.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Ik drink niet vaak bronwater maar meer kraanwater en proef het verschil toch. :)
Never Back Down
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Ik vind het water uit bv spa flesjes niet te drinken, alleen de flesjes zijn zo handig. Overigens is het water wat in Nederland uit de kraan komt vaak net zo goed als bronwater. Onzin dat men bronwater koopt.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Een grappig weetje is dat kraanwater vaker is gezuiverd dan bronwater, enkel zit in bronwater meer mineralen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Klopt Kenny, het verschil ligt inderdaad in het %en kalk wat er in het water zit, hoe meer kalk, hoe zwaarder water je hebt. Kan men trouwens bepalen hoe veel kalk er in het water komt?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwaar_water
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gesloten