reacties

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gebruikersavatar
Jumposaurus
Lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jun 2007, 18:47

Bericht door Jumposaurus »

Veltro schreef:Het forum is een digitaal terrein.
Om jezelf daar kenbaar te maken moet je een naam avatar en onderschrift kiezen. Hiermee draag je wat uit, inderdaad.
Maar het uitdragen kan slaan op een gedachtengoed, visie, waarschuwing, plezier, maar ook gewoon een verzameling en de passie van dit alles etc..

Om over mijn eigen geval te spreken: Ik ben zeer geintresseerd in de Italiaanse Fascistische periode. Op dit forum praat ik vrijwel alleen hierover. Het symbool van deze periode is il Duce. Draag ik met een Avatar van deze persoon zijn gedachtengoed uit? Misschien is mijn doel wel om snel kenbaar te maken wat mijn "kennis" gebied is...
Het is dus een vooroordeel om gelijk een Avatar, onderschrift etc. ergens aan te koppelen. Dit zegt meer over de persoon die oordeeld.

Over rangen; met een rang in de echte wereld en de digitale kan een bijzondere status worden verkregen. Maar dan moet die rang wel als zodanig erkend worden. Onterecht een wing dragen, onder "echte" wing bezitters is verkeert, aangezien het dragen van een wing iets bijzonders uitbeeld.
Jezelf een rang verlenen in je naam veranderd niets aan hoe er tegen je aan wordt gekeken. Het is geen voorrecht, daarom ook niet bezwaarlijk.
Aangehaalde vergelijking gaat dus niet op.

Mijn mening :wink:

Veltro
Alles speculatief zet geen zoden aan de dijk.
"All the way; par St Michel; Gluck ab; Whoa mahomet" http://www.paragroupholland.nl
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Precies. Net zoals de aanzet tot dit topic.

Ik vind.., Ik denk.., volgens mij.., ik erger mij aan...

Mijn post laat enkel zien hoe men bepaalde Avatars, onderschriften positief kan verklaren als balans tegen de negatieve houding uwer kant.
Bekijk het ook een keer anders ter voorkoming van tunnelvisie.
Voorkomt een hoop ergenis.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Jumposaurus
Lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jun 2007, 18:47

Bericht door Jumposaurus »

Veltro schreef:Precies. Net zoals de aanzet tot dit topic.

Ik vind.., Ik denk.., volgens mij.., ik erger mij aan...

Mijn post laat enkel zien hoe men bepaalde Avatars, onderschriften positief kan verklaren als balans tegen de negatieve houding uwer kant.
Bekijk het ook een keer anders ter voorkoming van tunnelvisie.
Voorkomt een hoop ergenis.

Veltro
leg eens uit
"All the way; par St Michel; Gluck ab; Whoa mahomet" http://www.paragroupholland.nl
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Een avatar wordt gewoonlijk gebruikt als verpersoonlijking voor de persoon achter de computer. (wikipedia)

Dit kan ook zijn in bijvoorbeeld een spel situatie. M.a.w. je meet je aan wat je wil zijn.

Ik ben het niet eens met een opmerking dat je je kennisgebied aangeeft met je avatar, dat doe je met een onderschrift, bijv: Ik wil alles weten van .......

Wanneer je Il Ducce gebruikt als avatar, dan verpersoonlijk je jezelf dus met Il Duce. Maar blijkbaar is dat niet wat je wilt uitdragen, want dat geef je aan. Iemand die alles over de NSB wil weten, noemt zichzelf toch ook geen Mussert, maar geeft gewoon aan dat hij e.e.a. zoekt over dat topic.

Hou het zuiver. Hou ook je eigen naam zuiver, door geen misverstanden te laten ontstaan waar je voor staat.

Gr.,
Too Tall
Laatst gewijzigd door To Tall op 27 sep 2007, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Lijkt me logies dat het ook vaak een verduidelijking van de persoonlijke hobby van de persoon achter de computer is, kijk eens naar andere fora! daar is zeker 70% van de avatars niet persoonsgebonden. waarom denk je dat er in de gallery van dit forum ook aliens staan? tja dat kan iemand nu immers ook intresseren, maar ik geloof niet dat iemand van dit forum er uit ziet als een alien, ik zie er tevens ook niet uit als een usaaf embleem voor die vraag komt.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Misschien is het een idee om iedereen verplicht te laten vertellen waarom ze:

a) hun nickname hebben gekozen
b) hun avatar hebben gekozen

en ze daar op selecteren ? Mensen met een verkeerde nickname komen er niet in en mensen met een verkeerde avatar ook niet. ... probleem opgelost. Goh....deden ze ten tijde van WO II ook niet aan selecties ?? :roll:

Om een aftrap te geven:

a) mijn vrienden noemen mij Charly en 1975 is mijn geboorte jaar
b) snipercat vanwege mijn gevoel voor humor.

Ik ben bang dat ik omwille van selectie b) word afgekeurd.....:

De avatar heeft niets met WO II te maken en ik zou vergeleken kunnen worden met een kat die als scherpschutter opereert en daarmee onschuldige honden doodschiet.




Wat een zinloze discussie. Maar ach....ik ben ook maar een ouwe zeur.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Charly1975 schreef: De avatar heeft niets met WO II te maken en ik zou vergeleken kunnen worden met een kat die als scherpschutter opereert en daarmee onschuldige honden doodschiet.
Ik dacht dat ie op Tweety schoot.
Charly1975 schreef: Wat een zinloze discussie. Maar ach....ik ben ook maar een ouwe zeur.
Een discussie die tot nadenken aanzet, is nooit zinloos. Zelfs als een standpunt daardoor niet veranderd, maar door een discussie doordacht wordt is een discussie geslaagd. Wat wel zinloos is, is het niet nadenken over dit soort zaken, het niet overwegen van andere standpunten, het niet afwegen van argumenten en het afdoen van een discussie als zinloos.

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Mag ik even opmerken dat het op zijn minst opvallend is dat de personen die hier lopen af te geven op forumgebruikers met een nickname waarin een rang of eigennaam zijn verwerkt wel allebei parachute springen in oorlogse (imitatie?) kleding, ter herinnering aan soldaten die in de oorlog hebben gevochten?? En dan anderen verwijten dat ze zich met een historische figuur verpersoonlijken, of zich tooien met een rang die ze niet hebben behaald!!

Als er iets verpersoonlijking is, dan is het reënactment. Jullie doen immers soldaten die in de oorlog daadwerkelijk hebben gevochten na. Jullie willen zelf uitstralen wat die soldaten hebben uitgestraald. Jullie proberen zoveel mogelijk op deze soldaten te lijken. Jullie overladen jezelf ten onrechte met de roem die door die soldaten is vergaard.

Kom dan niet aanzetten met opmerkingen over het onterecht gebruiken van een naam of rang op een internetforum, dat is hypocrisie ten top. Jullie hebben de roem van die parachutisten ook niet verdient. Wie zijn jullie om je uit te dossen als de mensen die destijds met gevaar voor eigen leven uit een vliegtuig sprongen??

Bovendien; wie zijn jullie om te beoordelen of een naam 'zuiver' is of niet?? De gedachtenpolitie??
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Jumposaurus
Lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jun 2007, 18:47

Bericht door Jumposaurus »

Zhukov schreef:Mag ik even opmerken dat het op zijn minst opvallend is dat de personen die hier lopen af te geven op forumgebruikers met een nickname waarin een rang of eigennaam zijn verwerkt wel allebei parachute springen in oorlogse (imitatie?) kleding, ter herinnering aan soldaten die in de oorlog hebben gevochten?? En dan anderen verwijten dat ze zich met een historische figuur verpersoonlijken, of zich tooien met een rang die ze niet hebben behaald!!

Als er iets verpersoonlijking is, dan is het reënactment. Jullie doen immers soldaten die in de oorlog daadwerkelijk hebben gevochten na. Jullie willen zelf uitstralen wat die soldaten hebben uitgestraald. Jullie proberen zoveel mogelijk op deze soldaten te lijken. Jullie overladen jezelf ten onrechte met de roem die door die soldaten is vergaard.

Kom dan niet aanzetten met opmerkingen over het onterecht gebruiken van een naam of rang op een internetforum, dat is hypocrisie ten top. Jullie hebben de roem van die parachutisten ook niet verdient. Wie zijn jullie om je uit te dossen als de mensen die destijds met gevaar voor eigen leven uit een vliegtuig sprongen??

Bovendien; wie zijn jullie om te beoordelen of een naam 'zuiver' is of niet?? De gedachtenpolitie??
Wie wij wel zijn? Pathfinder Parachutegroup bestaat uit mensen die actief gediend hebben of nog steeds dienen (ikzelf) aangevuld met niet militairen die hetzelfde gedachten goed hebben. Wij willen niemand iemiteren of nadoen. Wij springen ter herinnering aan hetgeen die mensen deden en gaan daarna dan ook weer weg. Blijven niet rondzwerven tussen veteranen achteraf. Wij doen absoluut niet aan reenactment en hebben daarom ook geen wapens. Wij dienen alleen als decor voor hetgeen zij deden met respect voor wat zij deden. Dat we net als hen gekleed gaan is ook voor datzelfde achtergrondplaatje. En meneer Zhukov (ook weer een naam van een onfris persoon) welke oorlog heeft u dan meegemaakt? En wat betreft imitatiekleding, ik vind dat je origineel moet bewaren niet gebruiken.
"All the way; par St Michel; Gluck ab; Whoa mahomet" http://www.paragroupholland.nl
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Zhukov schreef:Mag ik even opmerken dat het op zijn minst opvallend is dat de personen die hier lopen af te geven op forumgebruikers met een nickname waarin een rang of eigennaam zijn verwerkt wel allebei parachute springen in oorlogse (imitatie?) kleding,
Zhukov, mag ik vragen waar ik op een nick name loop af te geven?
Enneh, wat zou dat dat wij springen, overigens zijn er inmiddels nog anderen die parachutespringen op dit forum.
Vindt je het dan ook opvallend dat alle mensen op dit forum op de een of andere manier met de WO2 bezig zijn?

Of mag ik niet reageren op een topic dat gestart is door een actieve parachutist?

Lees alle antwoorden in deze topics nog eens goed door en geef dan eens een mening over het onderwerp, want dat doe je niet en dat is jammer
Zhukov schreef:ter herinnering aan soldaten die in de oorlog hebben gevochten?? En dan anderen verwijten dat ze zich met een historische figuur verpersoonlijken, of zich tooien met een rang die ze niet hebben behaald!!
Wij verpersoonlijken onszelf niet en als je mijn antwoorden gelezen hebt in dit topic en andere, dan kun je ook lezen dat ik nooit een rang- of andere onderscheiding zou dragen. Behalve zaken die mij meegegeven zijn om te springen ter ere en/of ter herdenking van iemand. Daar heb ik dus een verzoek van familie van de veteraan, of van de veteraan zelf voor gekregen. Hier gaat het topic ook niet over, het gaat hier over het jezelf aanmeten van rangen, namen en foto's als avatar.

Het gaat hier naar mijn mening ook niet over reenactment waarin je bijvoorbeeld een peleton uitbeeld en daarbij de juiste insignia en rangen die daarbij horen aanwezig zijn. Dat heet levende geschiedenis en heeft educatieve doeleinden en hopelijk beleef je daar ook nog plezier aan.
Zhukov schreef: Als er iets verpersoonlijking is, dan is het reënactment. Jullie doen immers soldaten die in de oorlog daadwerkelijk hebben gevochten na. Jullie willen zelf uitstralen wat die soldaten hebben uitgestraald. Jullie proberen zoveel mogelijk op deze soldaten te lijken. Jullie overladen jezelf ten onrechte met de roem die door die soldaten is vergaard.
Ik ben geen reenactor. Ik spring, ik land en wanneer de bus vertrekt ben ik weer weg. Speel geen slag na e.d.. Zhukov, even goed lezen wat er geschreven wordt.
Zhukov schreef: Kom dan niet aanzetten met opmerkingen over het onterecht gebruiken van een naam of rang op een internetforum, dat is hypocrisie ten top. Jullie hebben de roem van die parachutisten ook niet verdient. Wie zijn jullie om je uit te dossen als de mensen die destijds met gevaar voor eigen leven uit een vliegtuig sprongen??

Bovendien; wie zijn jullie om te beoordelen of een naam 'zuiver' is of niet?? De gedachtenpolitie??
Waar heb ik een oordeel gegeven over het feit of een naam zuiver is?
Als je goed leest dan zie je dat ik schrijf dat je natuurlijk zelf een avatar moet kiezen die je zelf wilt, maar ook dat wat je als avatar neemt, op jouwzelf afstraalt en ter verduidelijking haal ik erbij dat in Wikepedia staat dat een avatar een verpersoonlijking is van iets wat de computer gebruiker schijnbaar wil zijn.

Denk eens na over wat er geschreven is, kom dan terug met hoe je erover denkt en ga niet ondoordacht met modder gooien.

gr.,
Tool Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Rednas schreef:@ von Pratt: Het enigste "probleem" dat ik met jouw naam heb is dat hij veel te lang is ;)
Tjah, je mag me ook gerust met Von Pratt aanspreken zoals je nu zelf deed, begrijp ik ook perfect wie je bedoelt :wink: 8)
To Tall schreef:Hou het zuiver. Hou ook je eigen naam zuiver, door geen misverstanden te laten ontstaan waar je voor staat.
In de geschiedenis waren er nog mensen die alles "zuiver" wilden houden... De naam ontglipt me even... :roll:
Daarmee wil ik gewoon maar aanduiden dat jouw uitspraak ook misverstanden kan doen ontstaan. Er kan vanuit vanalles wel een misverstand ontstaan. Maar denk eerst wat logisch na, vooraleer je ze onnodig uitlokt..

Hier op het forum geldt gewoon dat je je aan de opgestelde forumregels houdt. Is je nick in tegenstrijdigheid met de regels, dan zullen de moderators hier iets aan doen.
Alle personen die een volgens jouw "onzuivere" naam dragen, proberen steeds opnieuw zich te houden aan de gedragsregels.
En al diegene dat zich daar naar gedragen hebben het beste met het forum voor, wat hun nick of rang nu zou kunnen uitdrukken...
En diegene dat zich hier niet naar gedragen zullen wel op hun vingers worden getikt... (zoals ik mss binnekort omdat ik mij veel te zwaar laat meeslepen in deze eindeloze discussie...)
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Brigadeführer Von Pratt schreef: In de geschiedenis waren er nog mensen die alles "zuiver" wilden houden... De naam ontglipt me even... :roll:
Eh was dat niet mister Edet :wink:

Ik snap best dat een misverstand snel is gemaakt en dat probeer ik ivm de avatars ook steeds uit te leggen. In feite denk ik dat je je eigen imago, voorkomen of hoe je dat wilt noemen, kunt schaden door een verkeerde avatar te nemen. En nogmaals het staat je vrij om een avatar te kiezen en daar doe ik niets aan en wil ik ook niets aan doen, zelfs niet als ik dat kon.

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Jumposaurus schreef: welke oorlog heeft u dan meegemaakt?
U dan ? (alleen uit nieuwschierigheid hoor!!)

Even tussendoor, ik vind de vorm van van parachute springen op een historische plaats wel degelijk een vorm van re-anacten, je geeft mensen toch een indruk wat er vroeger gebeurt is en hoe het ging. Net zoals de re-anact groepen doen in een mock battle.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

@Jumposaurus; "leg eens uit"
Het gaat om de gevolgde gedachtengang. Deze gedachtengang en het vastleggen hiervan leidend tot een voor u persoonlijk wenselijke situatie.
Avatar/onderschrift etc = verpersoonlijking = wegen tegenover persoonlijke criteria = het "zuiver" houden van het forum.
Dit zonder het achterhalen/doorgronden van de gedachtengang/motivatie van de mede forum gebruikers.

To Tall lijkt deze gedachtengang ook te volgen gezien het volgende argument: "Een avatar wordt gewoonlijk gebruikt als verpersoonlijking voor de persoon achter de computer. (wikipedia)"

Jammer genoeg is Wikipedia geen geaccepteerde bron in wetenschappelijke kringen. Waarom niet, blijkt maar weer uit de huidige situatie rond Sonja Bakker. Zij veranderde teksten op Wikipedia, omdat deze haar negatief in beeld brachten. Als ik wil kan ik dus de aangehaalde tekst van To Tall ook gebruiken nadat ik deze veranderd heb.

Het is nergens een geschreven wet dat een Avatar per definitie linkt met een mate van persoonlijking/verheerlijking.
Dus kom ik weer terug op mijn eerdere post dat een gebruiker veel meer kan bedoelen met zijn Avatar. Iets wat niet alleen door mij geprobeerd is aan jullie, To Tall en Jumposaurus, duidelijk te maken.

Daarbij sluit ik mij helemaal aan bij Zhokov met zijn laatste zin: "Bovendien; wie zijn jullie om te beoordelen of een naam 'zuiver' is of niet?? De gedachtenpolitie??"

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Re: reacties

Bericht door mannerheim »

Laat ik voorop stellen dat iedereen zijn mening overal over mag geven, dus ook over het gedrag van andere forumgebruikers.
Ik lees dit topic nu voor het eerst en wel moet ik zeggen dat bij het lezen van jouw bericht mijn bloed nog net niet op kooktemperatuur is.
Je zegt dat we volwassen gedrag moeten vertonen, is het niet een beetje kinderachtig om een topic te beginnen aan de hand van iemands uitspraken zonder hem hierover te verwittigen?
Als mijn postgedrag je niet bevalt had je op zijn minst een PB kunnen sturen of iets laten weten over dit topic!
Jumposaurus schreef:Ook de discussie van Too tall met Mannerheim. Hierbij geef ik TT volkomen gelijk.
Dat is jouw goed recht, maar nu ben je vanaf de zijlijn aan het schreeuwen terwijl je tot nu toe geen enkel bericht gepost hebt in het desbetreffende topic.(ik neem aan dat je het topic over de toespraak van Thom de Graaf bedoelt)
Jumposaurus schreef:Overigens als je erbij geweest was in dixie had je waarschijnlijk anders gepiept en een reb yell grenst ook aan een zerkenning van bepaalde niet frisse gedachten.
Wat is dat nu weer voor uitspraak? Kijk eens rond op dit forum, lees de onderschriften eens! Er zijn zat mensen die Duitsers, Britten, Italianen, Russen, Amerikanen etc. eren, is daar iets mis mee? Nee!

Ik eer de Rebels door mijn onderschrift, kun je precies uitleggen wat er niet fris is aan de Rebels? Als ik Wilhelmus van Nassouwe in mijn onderschrift had staan, had je dan ook geklaagd over de Hollandse slavenhandel?

Kortom, je geeft nu wel af op anderen, kijkend naar jouw posts heb ik nog weinig opgestoken. Jij ergert je aan anderen, heb jij het recht om hierover ook maar iets te zeggen?
Ik kan zat gebruikers opnoemen die hier, op dit forum, het respect verdiend hebben om wat te zeggen over andermans postgedrag. Meestal zijn deze verstandiger, en doen zij zulke dingen niet.

O ja, vergeet ik het nog te zeggen: ik zal je meteen een PB sturen, dan weet je meteen dat er over je geschreven is. Ik vind namelijk dat anderen dat recht wél hebben.

Mannerheim. (username zal niet veranderen)
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Plaats reactie