Post hier je sfeerfoto's van je verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Ivoo
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 mei 2006, 12:05

Bericht door Ivoo »

Meh voor mij niet eigenlijk, ligt er aan wat voor een beeldscherm je hebt denk ik, zit zelf op een TFT en voor mij is hij perfect, misschien voor mensen op een CRT wat minder.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Hier wat impresies van mijn kant.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding



mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Schitterende foto's, allemaal!
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Stillevens

Bericht door asjemenou »

viny schreef:Zeker mooi! Niet ietsiepietse te donker?
De foto is mooi en heeft een goede belichting lijkt mij zo. Misschien moet je je beeldscherm eens calibreren. Veel mensen hebben 'm op sRGB staan. Op zich niet verkeerd maar Adobe RGB is toch iets beter als je dit kleurprofiel kan instellen.
Maar hebben we zo'n soortgelijk topic al niet eens gehad? Hierbij wat fotootjes van mijn hand (heb ik ook al eens eerder geplaatst).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je kunt een object ook buiten fotograferen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Die laatste is echt mooi!!! Nice work 8)

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Die derde is echt schitterend! :D
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Grebbeberg

Bericht door asjemenou »

alex schreef:Die laatste is echt mooi!!! Nice work 8)

Alex
Bedankt voor het bekijken van mijn foto's jongens. Ik heb er altijd veel plezier in om mijn twee hobby’s met elkaar te combineren. Wat de foto "Grebbeberg" betreft. Er zitten wel bepaalde gedachtes achter deze foto.
De foto is genomen op 12 mei 1990. Dus vijftig jaar na de slag om de Grebbeberg. De foto is dus ook bij een kazemat in de omgeving van de Grebbeberg genomen. Om precies te zijn staat deze kazemat bij het Hoornwerk. Dit is aan de provinciale weg richting Wageningen. Als ik het goed heb dan was het Hoornwerk een voorpost van de Grebbelinie, de linie zelf liep volgens mij dus over de Grebbeberg zelf. De Nederlandse helm met het koperen plaatje spreekt voor zich. De bloemen op de voorgrond zijn Pinksterbloemen. De Pinksterbloem bloeit meestal eind april tot half mei. Dus meestal rond Pinksteren. Daar zal deze bloem dus ook zijn naam aan te danken hebben. De Duitse inval in Nederland van 1940 viel dus in het Pinksterweekend en wordt dus ook wel het Pinksteroffensief genoemd. Grote kans dus dat de Pinksterbloemen toen ook bloeiden.
Plaats reactie