reacties

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Jumposaurus schreef:
mannerheim schreef:Voor dit topic op slot, nog een paar vragen aan Jumposaurus:

Je schrijft over respectvoller met elkaar omgaan: vind je dit niet een beetje hypocriet aangezien je duidelijk op bepaalde personen op dit forum doelt in je beginpost?

Wat heb je willen bereiken met dit topic, op het oproepen van woede en het jezelf belachelijk maken, na?

Wat wil je ons nou vertellen?

En wat hebben mijn interesse in Dixie (het onderschrift wat daarmee verband houdt) en de discussie tussen TT en mij te maken met jouw boodschap aan de lezers?
Lees alles nog maar eens goed door en ga er eens over nadenken, het staat er allemaal.
Jumposaurus, ik heb dit hele topic jouw hersenspinsels al proberen te doorgronden.
Wil je, of kun je gewoon geen antwoord geven op mijn vragen?
Wees een vent, en beantwoord mijn vragen nu eens direct.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

mannerheim schreef:Voor dit topic op slot, nog een paar vragen aan Jumposaurus:

Je schrijft over respectvoller met elkaar omgaan: vind je dit niet een beetje hypocriet aangezien je duidelijk op bepaalde personen op dit forum doelt in je beginpost?

Wat heb je willen bereiken met dit topic, op het oproepen van woede en het jezelf belachelijk maken, na?

Wat wil je ons nou vertellen?

En wat hebben mijn interesse in Dixie (het onderschrift wat daarmee verband houdt) en de discussie tussen TT en mij te maken met jouw boodschap aan de lezers?
Dixie??
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Ajacied8989 schreef:
mannerheim schreef:Voor dit topic op slot, nog een paar vragen aan Jumposaurus:

Je schrijft over respectvoller met elkaar omgaan: vind je dit niet een beetje hypocriet aangezien je duidelijk op bepaalde personen op dit forum doelt in je beginpost?

Wat heb je willen bereiken met dit topic, op het oproepen van woede en het jezelf belachelijk maken, na?

Wat wil je ons nou vertellen?

En wat hebben mijn interesse in Dixie (het onderschrift wat daarmee verband houdt) en de discussie tussen TT en mij te maken met jouw boodschap aan de lezers?
Dixie??
Mijn onderschrift bevat de eerste regel van het volkslied van de Zuidelijke Geconfedererde Staten van Amerika.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dixie
http://en.wikipedia.org/wiki/Confederat ... of_America
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

mannerheim schreef:
Jumposaurus schreef:
mannerheim schreef:Voor dit topic op slot, nog een paar vragen aan Jumposaurus:

Je schrijft over respectvoller met elkaar omgaan: vind je dit niet een beetje hypocriet aangezien je duidelijk op bepaalde personen op dit forum doelt in je beginpost?

Wat heb je willen bereiken met dit topic, op het oproepen van woede en het jezelf belachelijk maken, na?

Wat wil je ons nou vertellen?

En wat hebben mijn interesse in Dixie (het onderschrift wat daarmee verband houdt) en de discussie tussen TT en mij te maken met jouw boodschap aan de lezers?
Lees alles nog maar eens goed door en ga er eens over nadenken, het staat er allemaal.
Jumposaurus, ik heb dit hele topic jouw hersenspinsels al proberen te doorgronden.
Wil je, of kun je gewoon geen antwoord geven op mijn vragen?
Wees een vent, en beantwoord mijn vragen nu eens direct.
Als je een echte vent bent kan je je ook eens beheersen je kunt dit ook wel op een iets vriendelijkere manier zeggen vind ik. Het respectvol omgaan met elkaar staat toch gewoon in de forumregels. Ik vind dit niet meer als normaal. En wat de nick betreft... Zolang je niemand kwetst is er niets mis mee.

Ik wil hier niemand kwetsen maar ik wil gewoon vragen of die discussie ook op een normale manier gevoerd kan worden? De kennis is belangrijk niet de kennis van iemand over zijn hypocriet gedrag of zijn indirecte antwoorden.
Gebruikersavatar
Jumposaurus
Lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jun 2007, 18:47

Bericht door Jumposaurus »

HMS Renown schreef:
mannerheim schreef:
Jumposaurus schreef: Lees alles nog maar eens goed door en ga er eens over nadenken, het staat er allemaal.
Jumposaurus, ik heb dit hele topic jouw hersenspinsels al proberen te doorgronden.
Wil je, of kun je gewoon geen antwoord geven op mijn vragen?
Wees een vent, en beantwoord mijn vragen nu eens direct.
Als je een echte vent bent kan je je ook eens beheersen je kunt dit ook wel op een iets vriendelijkere manier zeggen vind ik. Het respectvol omgaan met elkaar staat toch gewoon in de forumregels. Ik vind dit niet meer als normaal. En wat de nick betreft... Zolang je niemand kwetst is er niets mis mee.

Ik wil hier niemand kwetsen maar ik wil gewoon vragen of die discussie ook op een normale manier gevoerd kan worden? De kennis is belangrijk niet de kennis van iemand over zijn hypocriet gedrag of zijn indirecte antwoorden.
Daarom heb ik ook gezegd dat dit topic op slot moet. Is het ook voor mij en daarom is dit mijn laatste antwoord mbt dit topic. Nogmaals case closed.
"All the way; par St Michel; Gluck ab; Whoa mahomet" http://www.paragroupholland.nl
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Alhoewel er niet op alle vragen antwoord is gegeven, lijkt het mij ook verstandiger om het topic te sluiten. Ooit ben ik de moraalridder van dit forum genoemd (was door de poster toendertijd negatief bedoeld...) dus het vriendelijke verzoek, van deze ridder te voet, om het topic te sluiten.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

[quote="Jumposaurus]
Daarom heb ik ook gezegd dat dit topic op slot moet. Is het ook voor mij en daarom is dit mijn laatste antwoord mbt dit topic. Nogmaals case closed.[/quote]

Je bent er mee begonnen, nu vind ik dat je het ook moet afmaken.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Dat ben ik volledig met Viny eens.
Jumposaurus, nou heb ik het je herhaaldelijk gevraagd, maar je draait eromheen.
Ik geloof best dat je achter je mening staat, dus verdedig hem dan ook. Want wat je nu doet is een topic starten, heel doelbewust op bepaalde personen van dit forum, en dan begin je te piepen als deze zich verweren.

Dus nou doe ik nog een laatste poging, en anders weet ik ook niet meer.

Beste Jumposaurus, zou je alstjeblieft een direct en duidelijk antwoord kunnen geven op de vragen die ik eerder in dit topic aan jou gesteld heb?

Hier de vragen

1.
Je schrijft over respectvoller met elkaar omgaan: vind je dit niet een beetje hypocriet aangezien je duidelijk op bepaalde personen op dit forum doelt in je beginpost?

2.
Wat heb je willen bereiken met dit topic, op het oproepen van woede en het jezelf belachelijk maken, na?

3.
Wat wil je ons nou vertellen?

4.
En wat hebben mijn interesse in de Confederatie (het onderschrift wat daarmee verband houdt) en de discussie tussen TT en mij te maken met jouw boodschap aan de lezers?
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
LoD
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 jul 2006, 16:07

Bericht door LoD »

okke schreef:... en wat is jouw punt dan? Natuurlijk hebben de 'actors' van de Tweede Wereldoorlog handelingen verricht waar men (nu) vraagtekens bij zet. Sommigen zoveel handelingen dat hun naam nog bezoedelt is en het misschien wel altijd zal blijven.
Mag je een forumnaam gebruiken die niet jouw eigen naam is, maar de naam van een historisch figuur? Het punt wat geschetst wordt is dat dit niet mag, tenzij de persoon in kwestie een 'good guy' is.

Het probleem is dat je niet kan bepalen wie good guy is en wie niet. Dus moet je stellen dat het gebruiken van de naam van een historisch figuur als forumnaam niet is toegestaan. Óf je moet stellen dat het wel is toegestaan (op enkele duidelijk kwetsende namen als Adolf Hitler en Josef Mengele na).
Waarom militaire leiders als Zhukov, Guderein of Patton niet als forumnaam gebruikt mogen worden, ontgaat mij. Het is maar een forumnaam; je kan op die naam echt geen paspoort aanvragen.
Heeft even geduurd voor een reactie want de pc had definitief de geest gegeven maar we're back, en dat zal je weten ook :wink: .

Je geeft in jouw reactie precies mijn punt weer, namelijk wie bepaalt er wat een good guy is of niet? Mensen zijn niet OF good OF bad, zelfs Nonkel Dolf niet, zelfs al is hij de architekt van het eerste en enige regime in de historie wat op industriele wijze genocide heeft gepleegd.
Guderein ken ik overigens niet, je zal wel Schneller Heinz bedoelen maar de bevrijdingsactie van Patton om een pantsereenheid op te offeren om zijn schoonzoon uit het KZ Hammelburg te bevrijden - 70 mijl achter de frontlinie - bezorgt hem in mijn ogen ook een smetje op zijn enorme reputatie.

Naar mijn mening is het misplaatst om je de naam - en dus indirect de uitstraling c.q. daden - van een historisch figuur toe te eigenen omdat je er zelf niets voor gedaan hebt, of dat nou Zhukov, Mannerheim, Patton, Peiper, Bittrich, Montgomery of Willem van Oranje is, dat ben je namelijk niet dus waarom zou je je als dusdanig afficheren? Als je respect hebt voor de daden van zo iemand en dat wil tonen kun je dat prima uiten door middel van een quote van een uitspraak van dat persoon, eventueel draag je als avatar een afbeelding van dat persoon maar als aanspreektitel een van voornoemde personen dragen vind ik not done.\

Maar ja, da's mijn mening :) .
Plaats reactie